Auto spełnia moje oczekiwania. Po zaakceptowaniu twardego zawieszenia świerszcze plastików zagłuszam nieźle brzmiącym radiem. Frajda z jazdy - jak trzeba. Ogólnie - jestem bardzo zadowolony, a jak nie jestem, to idę posłuchać rzędowej szóstki:)))
Wrażenia
5,0
Silnik
Suchutki i bulgoczący. Ciągnie na właściwym biegu we właściwy sposób. W zakresie dozwolonych prędkości praktycznie niesłyszalny. Zużycie paliwa podam dla lpg.
4,0
Skrzynia biegów
Waha się przy starcie i jak każdy pięciobiegowy automat ma rozterki przy miejskich prędkościach, na który bieg się zdecydować. Pomaga steptronic, a dzięki mocy silnika udaje się połączyć ekonomię ( w możliwym wydaniu ) z przesuwaniem masy i akustyką.
5,0
Układ jezdny
Daruję sobie opis typu: duży promień skrętu, bo przy napędzie na obie ośki nie mam żadnego porównania z czymś innym. X3 jest fabrycznie twardo zestrojone, więc jeśli ktoś kupuje takie auto, a potem jest rozczarowany twardością, to znaczy, że sam dokonał złego wyboru już na wstępie. Dokładnie czytałem wszystkie możliwe informacje o tym samochodzie i nie jestem zaskoczony, że to nie humvee. Mam wyjechać po śniegu na śliską drogę i na niej się poruszać. Napiszę, jak było:))))
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze widać; mam problemy przy cofaniu, ale to być może mój problem, z którym poradzę sobie montując czujniki parkowania. Widzę i jestem widziany:))) bo to ładne auto:))))
5,0
Ergonomia
Bogu dzięki, to chyba jedno z ostatnich aut bez rozrywkowych, elektronicznych fajerwerków zajmujących kierowcę podczas jazdy. Wszystko w zasięgu ręki i wszystko uruchamiałem bez instrukcji - na wyczucie. Jak to w życiu bywa:))) sprawne paluszki pomagają:)))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa i to dobrze działa. Nie odczuwam braku np. dwustrefowego klimatronika. Nawet na długich trasach pasażerowie na tylnych siedzeniach nie narzekali na kłopoty z wentylacją. Nawiewy skuteczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zdarzało mi się jeździć vanami, więc miałem pewne oczekiwania, ale... jest naprawdę świetnie. Z tyłu - trasa 1200 km a dwie osoby o wzroście ok. 180 cm. nie narzekały - przeciwnie - były zaskoczone komfortem jazdy.
5,0
Wyciszenie
Benzynowego silnika do 140km/godz praktycznie nie słychać. a powyżej :))) przy wyprzedzaniu słychać nieziemski bulgocik:))). Ogólnie przy benzynówkach akustycznie jedzie się przyjemnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czytając wszystko o 3,0i i decydując się na taki silnik nie można oczekiwać, że będzie palił, jak eksperymentalny pojazd z rajdów o kropelce. Pali, co ma palić, choć żal jest...:)))))))
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest starsze i używane, dzięki temu tańsze. Pomimo 8 lat trzyma się i wygląda doskonale, więc jest warte ponadstandardowego wydatku przy zakupie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie - tylko materiały eksploatacyjne. Trzeba doliczyć koszty doprowadzenia do właściwego stanu instalacji lpg, ale to też wynikało z konieczności zrobienia porządku w świeczkach i listwach wtryskowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I tak ma być.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 231KM 170kW
[l/100km]