Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X1 U11 Crossover

Janek, 4 miesiące temu
Silnik 1.5 18i 136KM 100kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X1 U11 Crossover 1.5 18i 136KM 100kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dość dynamiczny, w miarę równo pracujący i przyzwoicie wyciszony
Karoseria : Przestronność we wnętrzu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Za dużo elektroniki, która nadzoruje kierowcę
Inne : Za mało fizycznych przycisków do obsługi samochodu
4,0
Całokształt
Ładne auto ale posiada zbyt dużo systemów elektronicznych, które odbierają radość z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Podstawowy silnik w zupełności wystarcza do miasta, chciałem jak najprostszą wersję (bez mild hybrid). Na trasie też sobie radzi, całkiem nieźle przyspiesza do prędkości autostradowych. Nie czuć, że tą są 3 cylindry, samochód nie trzęsie się podczas zapalania. Dźwięk silnika podczas jazdy jest przyzwoity, nie jest zbyt głośny a w trybie "sport" nawet agresywnie warczy :-) Silnik nie ma bagnetu oleju, wskazania pokazują się po wejściu do systemu obsługi.
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi dość szybko i płynnie, nie szarpie ale ma lekkie opóźnienie podczas ruszania.
5,0
Układ jezdny
Jest dość sztywno ale to jest pojęcie względne - ja określiłbym zawieszenie jako jędrne. Mam zawieszenie sportowe i 19 calowe felgi - dla mnie jest OK. Najlepiej się przejechać samochodem testowym aby wrobić sobie opinię na temat twardości zawieszenia.
5,0
Karoseria
Ładny projekt nadwozia, wygląda "premium" zwłaszcza z pakietem M. Drzwi otwierają się dość szeroko ale przy zamykaniu drzwi dość dynamicznie się zamykają co powoduje efekt trzaskania drzwiami. Klamki są zlicowane z nadwoziem ale użytkuje się je w miarę wygodnie - nie wiem jak się sprawdzą z długimi paznokciami u kobiet. Nadwozie jest trochę podatne na podmuchy bocznego wiatru ale to jest cecha każdego SUVa - mój poprzedni samochód to był sedan i tam nie było tego czuć tak bardzo.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość grube słupki przy przedniej szybie, czasami trzeba się lekko wychylić aby zobaczyć nadjeżdżający samochód. Dobre reflektory LED, w nocy dobrze doświetlają zakręty
3,0
Ergonomia
Wygodne fotele sportowe (alcantara) mam wersję bez zintegrowanych zagłówków. Fotele są sterowane elektrycznie, mają nawet masaż ale nie korzystam z tego. Generalnie można się wygodnie ustawić na fotelu mając zarówno 1,5 metra jak i 2 metry. Praktycznie cała obsługa samochodu została sprowadzona do obsługi ekranu dotykowego. Fizyczne przyciski zostały zredukowane do minimum i to nie jest dobre, np. sterowanie nawiewem wymaga oderwania wzroku od drogi (sam nawiew jest dość głośny od 2 biegu). Sterowanie głosowe po polsku nie działa. System operacyjny OS9 działa wolno - wsiadasz do auta i czekasz np. 15 sekund aż się wszystko uruchomi. Jest Apple Carplay i działa bezprzewodowo (całkiem sprawnie) - dobra jakość rozmów telefonicznych. Nie można wyłączyć na stałe systemu start/stop trzeba o tym pamiętać po każdym uruchomieniu silnika. Nie da się wyłączyć na stałe systemu ISA, który włącza się po każdym uruchomieniu silnika. Przekroczysz dozwoloną prędkość o 1 km/h i już system piszczy na Ciebie. Problem jest taki, że system ISA jest delikatnie mówiąc "niedoskonały" czasami pokazuje ograniczenie np.do 20 na obszarze gdzie można jechać 40. Nie wiem jak to działa ale mam wrażenie, że nie czyta znaków tylko opiera się na "swoich" ograniczeniach prędkości, które są nieaktualne. Na szczęście na kierownicy jest przycisk, który to wyłącza (do następnego uruchomienia silnika). Generalnie samochód jest dość mocno napakowany elektroniką, która ma dbać o bezpieczeństwo ale kierowca coraz mniej prowadzi samochód a coraz bardziej jest prowadzony przez samochód. Kierowca ma jechać tak jak mu samochód każe a jak nie to będzie piszczał i wibrował - w imię bezpieczeństwa :-) Zaczynam trochę tęsknić za moim poprzednim samochodem, który był "analogowy".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dobrze ale wentylator jest głośny od 2 biegu (jestem na tym punkcie przewrażliwiony - dla innych osób ten poziom głośności może być OK)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód mały z zewnątrz ale przestronny w środku, mam 185 cm i mogę wygodnie usiąść sam za sobą, bagażnik też jest dość duży.
4,0
Wyciszenie
Ja na tę klasę samochodu jest dobrze, w mieście jest dość cichy, na autostradzie też jest przyzwoicie - szumy wiatru nie są uciążliwe a dźwięk silnika schodzi na dalszy plan. Nadkola mają filcowe wyciszenie co robi robotę - nie wiem czy każda wersja to ma.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis BMW jest droższy niż inne popularne marki ale taka jest filozofia marek "premium" - stać cię na konia to i stać cię na siano ;-) Warto pytać o ceny usług w różnych serwisach BMW bo mogą się one różnić i to dość znacząco (np. wymiana oleju) Moje średnie spalanie to ok. 8 l/100 km ale ja jeżdżę dużo po mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogło by być taniej, zwłaszcza dodatki są drogie ale przynajmniej jest możliwość. dobierania pojedynczych elementów a nie w pakietach jak np. Lexus
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, za mały przebieg (1000 km)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, za mały przebieg (1000 km)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 18i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X1 U11 Crossover