Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X1 F48 Crossover Facelifting

Mavero, 4 lata temu
Silnik 1.5 18i 140KM 103kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X1 F48 Crossover Facelifting 1.5 18i 140KM 103kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Widoczność jest naprawdę dobra.
Zawieszenie : Trzyma się drogi i zakręca jak sporo mniejsze i lżejsze auto. Nie chybocze.
Inne : Bardzo dobre wyciszenie.
4,0
Całokształt
Bardzo pozytywne ogólne wrażenia. Precyzyjny układ kierowniczy, dobrze skalibrowany automat Steptronic, samochód dobrze wyciszony i wykonany, a przy tym praktyczny (wymiary i kształt bagażnika z podwójną podłogą na plus). -1 gwiazdka w zasadzie tylko za spalanie, które jest stanowczo za wysokie jak na taki silnik i samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dla żwawej jazdy trzeba korzystać z trybu Sport i wtedy jest fajnie. Trochę za mało mocy dla płynnego poruszania się w trybie Comfort, a EcoPro tylko na dłuższe trasy (po rozpędzeniu się) albo na korki. Niestety, przez "wyżyłowanie" silnika za dużo pali jeśli chce się zachować przyzwoitą dynamikę i płynność jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Dwusprzęgłowy automat dobrze skalibrowany - płynnie i bezgłośnie zmienia biegi wtedy, kiedy trzeba (biorąc pod uwagę różne tryby jazdy). Mógłby tylko trochę agresywniej redukować przy rozpędzaniu w zakresie 80 -120, przynajmniej w trybie Sport.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny i bezpośredni, tak jak powinno być w BMW. Jest przez to dość twardy, ale nie do dyskomfortowego poziomu.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Zaskakująco dobra widoczność, zwłaszcza przez przednią i boczne szyby. Pomagają też duże boczne lusterka. Widoczność przez tylnią szybę wystarczająca, lepsza niż u konkurencji w tej klasie.
5,0
Ergonomia
Duży i ustawny bagażnik, podwójna podłoga dla mnie bardzo praktyczna. Schowki w drzwiach (i inne w kabinie) duże. Wygodny mechanizm składania tylnich siedzeń, a po złożeniu bardzo przyzwoita przestrzeń, da się wozić długie, nieforemne paczki czy składane meble.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus za płynność w działaniu klimatyzacji (nie ma szarpania gwałtownymi podmuchami powietrza), przy dobrej skuteczność, zarówno przy chłodzeniu jak i ogrzewaniu. Szybko odparowuje szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dobra, nie ma w ogóle wrażenia ciasnoty mimo że auto jest relatywnie wąskie jak na tę klasę a bagażnik zajmuje sporo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Nawet na prędkościach autostradowych rzędu 160 - 180 da się normalnie rozmawiać, nie trzeba przekrzykiwać silnika ani szumu opon czy powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie na gwarancji i bezusterkowo, ale wiadomo, że części i autoryzowany serwis są drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie zepsuło. Jednokrotnie musiałem resetować czujniki opon, ale trwa to kilkadziesiąt sekund w trasie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak usterek, mimo dość intensywnej eksploatacji (5 tys. km w nieco ponad 3 miesiące).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 18i 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X1 F48 Crossover Facelifting