Auto użytkuję ok 5 lat, i wg mnie jest to taki złoty środek, sprawdzi się w każdych warunkach (z takim założeniem go kupowałem i się nie zawiodłem). Wygodne w trasie, zwinne w mieście - nie jest ogromne więc łatwo zaparkować, dobra jest też widoczność. Dodatkowo jak w zimie trzeba jechać w góry, nie trzeba się martwić, napęd radzi sobie świetnie i jazda po śniegu to sama przyjemność, można też zjechać z drogi i puki prześwit i opony pozwolą będziemy jechać. Najlepiej użytkować w dwie osoby, gdyż z tyłu miejsca nie ma za wiele, zwłaszcza jak kierowca musi daleko odsunąć fotel. Natomiast po położeniu tylnej kanapy miejsca jest tyle co w średnim kombi. Dodatkowo może ciągnąć 2T przyczepę :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Generuje zbyt duży hałas, a brak wyciszenia maski nie pomaga, poza tym jest super. Dzięki dwóm turbinom turbo dziury właściwie nie ma, ma na tyle wysoki moment obrotowy by dynamicznie wyprzedzać i radzić sobie w trudnych warunkach. W tych wersjach silnik był najbardziej dopracowanym wypustem jeśli chodzi o ślizgi rozrządu - wersja silnika d (nie chodzi o d jak diesel), więc jeśli się pilnuje i dba o eksploatację to można spać spokojnie.
Natomiast jak każda część wszystko się zużywa i rozrząd na łańcuchu też się wymienia jak się zużyje - trzeba o tym pamiętać (klapy wirowe to też jest część, która się zużywa i raz na 200tyś wypadałby je wymienić/ zaślepić czy co tam kto chce).
Jak się pamięta o kontroli i dba o silnik to odwdzięczy się bezawaryjną pracą.
5,0
Skrzynia biegów
Brak uwag. Dzieła jak trzeba. Zmienia biegi wtedy kiedy kierowca chciałby zmienić bieg, kick down działa wzorowo.
5,0
Układ jezdny
Bdb się prowadzi. Napęd radzi sobie świetnie w każdych warunkach, Zdarza mi się jeździć autem po bezdrożach, śliskim błocie itp. Jeśli zna się możliwości/ ograniczenia opon szosowych i nie jedzie tam gdzie auto się zawiesi można się miło zaskoczyć.
5,0
Karoseria
Jedna uwaga, przed tylną osią jest nieosłonięte miejsce, gdzie potrafią uderzać kamyki, warto zabezpieczyć we własnym zakresie.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka bardzo na plus, widoczność prawie jak w busie.
4,0
Ergonomia
Denerwuje ustawienia sterowania szyb i podłokietnik, reszta ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna wentylacja i ogrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu jest w zupełności wystarczająco, a do małych osób nie należę, z tyłu jest już dość ciasno i dla 5 osobowej rodziny nie polecam. Ja jeżdżę głównie sam lub w 2 osoby i w takiej sytuacji się sprawdza.
3,0
Wyciszenie
średnio wyciszony, zwłaszcza za bardzo słychać silnik. Na osłodę dodam, że użytkowałem nowe BMW serii 3 z dieslem, jest gorzej wyciszone...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo pali jak na diesla, ale się nie psuje, więc jest ok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowe kosztowało 220tyś, to jednak przesada
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam auto 5 lat i zrobiłem nim około 60tyś km. Wymiany tylko eksploatacyjne: olej silnikowy co 15tyś, w skrzyni i dyfrach, filtry i płyny, tarcze - klocki, żarniki. W zawieszeniu przy 130tyś musiałem wymienić dwie tuleje w wahaczu - zasługa opon RFT - koszt: 2x70zł
On
- zużycie paliwa dla silnika xDrive23d 204KM 150kW
[l/100km]