Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X1 E84 Crossover

esc17, 3 lata temu
Silnik xDrive20d 177KM 130kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW X1 E84 Crossover xDrive20d 177KM 130kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 177 koni i swoją oszczędność podczas jazdy jest zaskakująco dynamiczny. Bardzo dobra jednostka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : j/w
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z Forda Kugi MK1 i powiem szczerze, że te dwa samochody dzieli przepaść. Oczywiście, Kuga nie jest samochodem złym (oceniłem go bardzo pozytywnie na autocentrum) ale jeżeli chodzi o porównanie z BMW X1, to nawet nie ma o czym mówić. Mimo, że X1 na pierwszy rzut oka wydaje się zdecydowanie mniejsza, to oferuje więcej miejsca w środku (X1 jest oparta na płycie podłogowej z trójki, a Kuga na Focusie) niż w przypadku wcześniej użytkowanej Kugi. Ogólnie samochód bardzo na plus, oczywiście nie jest to nowe X7 wypchane luksusem ale komfort podczas jazdy jak na ten segment jest bezkonkurencyjny. W środku jest stosunkowo cicho, auto jest bardzo dynamiczne i wciskanie pedału w podłogę zawsze sprawi, że pod nosem się trochę uśmiechniemy. Koszty utrzymania wcale nie są ogromne, a bezawaryjność jest bez zarzutu. X1 jak na swoją moc jest oszczędna. Niestety nie obyło się bez kilku wpadek, m.in. chodzi o awarie układu elektrycznego i innych drobiazgów. Największą głupotą było podzielenie Bluetooth na dwie opcje podczas konfiguracji 1. odbieranie telefonów, 2. odbieranie telefonów + przesył muzyki i warto na to zwrócić uwagę podczas zakupu, jeżeli wam na tym zależy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Absolutnie bez zarzutów. Jest bardzo dynamiczny jak na dwulitrowego diesla, a na stacji benzynowej nie płaczemy przy dystrybutorze, bo jeździ się naprawdę oszczędnie.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zarzutów, nie jest to co prawda 8-biegowy ZF ale skrzynia pracuje płynnie i szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Wiem natomiast, że są jej zwolennicy i przeciwnicy.
5,0
Układ jezdny
Bajka, samochód klei się do drogi i bez problemu pokonuje zakręty bez zbędnego bujania się.
4,0
Karoseria
Czwórka, bo w niektórych egzemplarzach wychodzi gdzieś ruda na powierzchnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest taka sobie. Stosunkowo niewielka szyba z tyłu i nisko położone siedzenie sprawia, że widzimy wszystko "tak o". Fajne są natomiast lusterka, bo są blisko kierowcy i zapewniają świetną widoczność z boku pojazdu.
3,0
Ergonomia
Są rzeczy, do których ciężko się przyzwyczaić. System idrive nie jest zbyt intuicyjny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem jest wystarczająco i wykorzystano w 100% wymiary samochodu. Nic do zarzucenia.
4,0
Wyciszenie
Nie mam uwag, co prawda maska nie jest wyciszona ale przy prędkości +180 km/h da się normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu, jest okej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak nie czekamy, aż coś w końcu.. się zepsuje, to koszty utrzymania są porównywalne do samochodów z półki niżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem jak na SUVa za ok. 40-55 tysięcy na rynku używanym jest rewelacja.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psujący się układ elektryczny i inne drobiazgi potrafią denerwować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam uwag, samochód nigdy nie zawiódł.

On - zużycie paliwa dla silnika xDrive20d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW X1 E84 Crossover