Silnik
: Jak na 177 koni i swoją oszczędność podczas jazdy jest zaskakująco dynamiczny. Bardzo dobra jednostka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: j/w
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z Forda Kugi MK1 i powiem szczerze, że te dwa samochody dzieli przepaść. Oczywiście, Kuga nie jest samochodem złym (oceniłem go bardzo pozytywnie na autocentrum) ale jeżeli chodzi o porównanie z BMW X1, to nawet nie ma o czym mówić. Mimo, że X1 na pierwszy rzut oka wydaje się zdecydowanie mniejsza, to oferuje więcej miejsca w środku (X1 jest oparta na płycie podłogowej z trójki, a Kuga na Focusie) niż w przypadku wcześniej użytkowanej Kugi.
Ogólnie samochód bardzo na plus, oczywiście nie jest to nowe X7 wypchane luksusem ale komfort podczas jazdy jak na ten segment jest bezkonkurencyjny. W środku jest stosunkowo cicho, auto jest bardzo dynamiczne i wciskanie pedału w podłogę zawsze sprawi, że pod nosem się trochę uśmiechniemy. Koszty utrzymania wcale nie są ogromne, a bezawaryjność jest bez zarzutu. X1 jak na swoją moc jest oszczędna. Niestety nie obyło się bez kilku wpadek, m.in. chodzi o awarie układu elektrycznego i innych drobiazgów. Największą głupotą było podzielenie Bluetooth na dwie opcje podczas konfiguracji 1. odbieranie telefonów, 2. odbieranie telefonów + przesył muzyki i warto na to zwrócić uwagę podczas zakupu, jeżeli wam na tym zależy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Absolutnie bez zarzutów. Jest bardzo dynamiczny jak na dwulitrowego diesla, a na stacji benzynowej nie płaczemy przy dystrybutorze, bo jeździ się naprawdę oszczędnie.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zarzutów, nie jest to co prawda 8-biegowy ZF ale skrzynia pracuje płynnie i szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Wiem natomiast, że są jej zwolennicy i przeciwnicy.
5,0
Układ jezdny
Bajka, samochód klei się do drogi i bez problemu pokonuje zakręty bez zbędnego bujania się.
4,0
Karoseria
Czwórka, bo w niektórych egzemplarzach wychodzi gdzieś ruda na powierzchnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest taka sobie. Stosunkowo niewielka szyba z tyłu i nisko położone siedzenie sprawia, że widzimy wszystko "tak o". Fajne są natomiast lusterka, bo są blisko kierowcy i zapewniają świetną widoczność z boku pojazdu.
3,0
Ergonomia
Są rzeczy, do których ciężko się przyzwyczaić. System idrive nie jest zbyt intuicyjny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem jest wystarczająco i wykorzystano w 100% wymiary samochodu. Nic do zarzucenia.
4,0
Wyciszenie
Nie mam uwag, co prawda maska nie jest wyciszona ale przy prędkości +180 km/h da się normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu, jest okej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak nie czekamy, aż coś w końcu.. się zepsuje, to koszty utrzymania są porównywalne do samochodów z półki niżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem jak na SUVa za ok. 40-55 tysięcy na rynku używanym jest rewelacja.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psujący się układ elektryczny i inne drobiazgi potrafią denerwować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam uwag, samochód nigdy nie zawiódł.
On
- zużycie paliwa dla silnika xDrive20d 177KM 130kW
[l/100km]