Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 7 F01 Sedan

Hed..., 12 lat temu
Silnik 740d 306KM 225kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 7 F01 Sedan 740d 306KM 225kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo znacznej masy i gabarytów, radzi sobie z samochodem wyśmienicie. Muszę też pochwalić raz jeszcze skrzynię - jest doskonała!
5,0
Całokształt
Samochód to BMW 740d z napędem na 4 koła xDrive, rocznik 2012. Ogólnie rzecz biorąc, jest to znakomity kawał auta - urodziwy, z klasą, wygodny, a przy tym bardzo dynamiczny. Pełen udogodnień, wyposażony w bardzo wygodne fotele, pierwszorzędny system audio, jedne z najlepszych na rynki rozwiązań technicznych. Komentarze dotyczących poszczególnych aspektów umieszczam poniżej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silny jak tur już od niskich obrotów, skrzynia zresztą zawsze dba o to, by te były właściwe. Gdy trzeba, ciągnie do 5 tysięcy obrotów, w całym zakresie brzmiąc naprawdę dobrze!
5,0
Skrzynia biegów
Ośmiostopniowy automat firmy ZF - absolutna światowa czołówka! Zmiany są niezwykle gładkie, a jednocześnie - gdy tylko trzeba - błyskawiczne. Jej charakter zmienia się zresztą w zależności od wybranego trybu jazdy. W każdym z nich doskonale wyczuwa intencje kierowcy. Nigdy nie szarpie. Istnieje również możliwość zmiany przy pomocy drążka, ale szczerze mówiąc - jest to zbędne. Co do samego drążka, to jego kształt jest może kontrowersyjny, ale przyznać trzeba, że znakomicie leży w dłoni, a i jego obsługa jest - wbrew opiniom - bardzo łatwa.
4,0
Układ jezdny
Dzięki napędowi na cztery koła trakcja jest bardzo dobra. Samochód ogólnie się świetnie prowadzi, zwłaszcza jak na takie wymiary. Zmiana trybu jazdy (Comfort +, Comfort, Sport, Sport +) wyraźnie zmienia odczucia, aczkolwiek muszę przyznać, że po najbardziej wygodnym trybie oczekiwałbym jeszcze lepszego resorowania - dlatego właśnie ocena nie jest doskonała. Przy okazji, słówko o układzie kierowniczym - jest bardzo dobrze skalibrowany, działa z przyjemnym oporem, daje dobre wyczucie, tego co się dzieje. To jest szczególnie cenne w dobie dzisiejszych \"bezpłciowych\" aut z kierownicą, którą można obracać jednym palcem - osobiście bardzo tego nie lubię, wolę się \"posiłować\" z autem (choć to w tym przypadku zbyt mocne słowo).
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest w porządku, do tyłu, z racji kształtu nadwozia, słabo. Problemu jednak nie ma, gdy na pokładzie znajdują się czujniki i kamery (widok z góry na ciasnych parkingach jest niezwykle pomocny!).
5,0
Ergonomia
Osobiście uważam, że wszystko jest poukładane w sposób przemyślany, nie trzeba zagłębiać się w instrukcję obsługi. Nie miałem do czynienia z iDrive, gdy ten był ponoć nie do życia - mogę jedynie powiedzieć, że teraz nie nastręcza żadnych problemów. Wszystkie przyciski są opisane czytelnie, jednoznacznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje naprawdę wydajnie. Przydaje się podgrzewanie foteli, i to nawet przy temperaturach dodatnich.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla wszystkich - kierowcy i pasażerów - jest mnóstwo, a nie jest to wersja przedłużana. Jednocześnie kokpit jest przytulny, otacza kierowcę, ale nie przytłacza. Wspaniały kompromis. Jeden szczegół - tył jest stworzony do jazdy dla dwojga pasażerów, nie trojga. Bagażnik dość pokaźnych rozmiarów, jak na sedana.
4,0
Wyciszenie
Daję ocenę \"dobrze\", chociaż w porównaniu do 99% samochodów na rynku werdykt powinien brzmieć \"doskonale\". Ten samochód bywa często zwodniczy - gdy się jedzie 100km/h drogą dwupasmową, ma się wrażenie, że suniemy dwa razy wolniej. To samo dotyczy prędkości wyższych, przy czym zaznaczyć trzeba, że nawet jadąc powyżej 200km/h nie trzeba podnosić głosu, by się z każdym na pokładzie swobodnie dogadać. Czemu zatem nie doskonale? Przede wszystkim, dlatego, że są samochody w tym resorcie doskonalsze - choćby S-Klasa, nawet starsza. Tam np. w ogóle nie słychać silnika na postoju - tutaj, owszem. Nie żeby to był dźwięk nieprzyjemny, ale jednak...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to diesel, ale nie czarujmy się, że spalanie wynosi poniżej 10l na 100km. Tyle to może wynieść w trasie, podczas spokojnej podróży, bez korzystania z pełnej mocy. A o to jest trudno, zwłaszcza w Polsce, tym bardziej, że ten samochód kusi swoimi możliwościami, potężnym ciągiem. Mimo wszystko, jak na gabaryty i moc, spalanie jest zadowalające. Warto zaznaczyć, że nawet przy bardzo ciężkiej nodze w mieście, nie jest łatwo przekroczyć 20l na setkę - przy tej samej mocy w silniku benzynowym byłaby to pestka.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest służbowy, ale trzeba przyznać, że ceny są chore - to cacko kosztuje blisko pół miliona! Owszem, jest świetne, ale bez przesady...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje, ale za krótko nim jeżdżę, by było to miarodajne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 740d 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 7 F01 Sedan