Mocne 4 z plusem . Nie wiem - moze mi sie trafił taki dobry egzemplarz - ogólnie ludzie strasznie narzekają na e65 - w mojej (odpukać ) na razie nic niepokojącego sie nie dzieje- zwykła exploatacja bez przygód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu ocena moze być tylko jedna - Max . Silnik to petarda - nie ma sie co bać tego poliftowego V8 - jest pancerny - nawet dużo bardziej niż przedliftowe 3.0 d - silnik stworzony przez Bmw zeby zdeklasować silnik 4.2 V8 d w audi (wzór V8 d w klasie)-No i sie im udało - zrobili zarabisty silnik do długich tras i maxymalnych przebiegów - pod niego była specjalnie wzmocniona skrzynia zf 6hp32 wytrzymująca do 850 nm momentu obrotowego...do tego dedykowany dyfer, wał i kilka innych rzeczy - sumarycznie mamy pancerna dopracowana siodeme która była wzorem w klasie ale bardzo krótko - po 3 latach zarzucili produkcje ...dlaczego? Za duże koszty produkcji tak solidnej fury- lepiej było pakować do f01 3.0 d z kolejnymi dokladanymi turbinami - efekt? Te silniki juz nie dają rady robić bezawaryjnie grubo ponad pol miliona km
5,0
Skrzynia biegów
Ogólnie te skrzynie zf nie sa zle - natomiast zle obchodziło sie z mimi Aso które nie wymieniało w nich oleju uważając go za „wieczny” (zreszta wg zaleceń zf) efekt? Większość skrzyń automatycznych w e60 i e65 zanim dobije do 250 tys przebiegu zwykle juz jest po generalnym remoncie
4,0
Układ jezdny
Jak na taka „krowę „ całkiem spoko - moja ma dynamic drive ale nie ma pneumatyki - z jednej strony komfort mniejszy a z drugiej mega sie cieszę bo pneumat generuje najwiecej awarii - jest fajny w furach nowych do lat 5-7 - potem zaczyna sie cyrk
5,0
Karoseria
Rewelacyjne zabezpieczenie antykorozyjne - te fury o ile nie sa bite - nie gniją ...to samo dotyczy e60
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłaby być ciut lepsza ale nie ma co narzekać
5,0
Ergonomia
Super - sporo schowków dobrze przemyślanych np te w podłokietnikach , coup holdery , schowki w drzwiach pojemne . Jesli chodzi o przejrzystość sterowania autem, zegary ,idrve - wszystko spoko - przesadzają ze jakas nadmierna komplikacja
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No tu trochę gorzej zwłaszcza w upały z czarna tapicerka
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest mega spoko. Pomimo wersji standardowej mam regulacje foteli z tylu z pełnym wypasem ( grzanie wentylacja )
4,0
Wyciszenie
Jest Ok ale do merca eski i lexa gs a których używam (lem ) sporo brakuje
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nic sie nie psuje .koszty exploatacyjne - kupiłem oponki , wymieniam olej co 10 tys ( Millers 5w40 ; filtry tylko knecht , paliwo premium plus czasem zalewam dodatki czyszczące np liqui Molly ) niedługo wymienię olej w asb - ogólnie robię wszystko sam wiec koszta tak naprawde minimalne)
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu najwyższa ocena - za cenę nowego auta segmentu B mam wygodna limuzynę , bezpieczna , która mysle ze spokojnie jeszcze 200 tys km przejedzie , skóra prawdziwa a nie jakas derma , drewniane wstawki , przyjemne materiały . Oczywiscie ktoś powie ze lepszy nowa jakas popierdolka niż stara Beema ale mam to gdzieś - niech sobie jezdzi nowkami - mi wystarczy ten stary , luxusowy „grat” z silnikiem V8 - zreszta nie jedyny w mojej kolekcji fur z czasów ostatniej porządnej motoryzacji...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic sie nie wydarzyło drobnego - wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic sie nie wydarzyło - i oby tak dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 745 d 330KM 243kW
[l/100km]