Opinia z 2024r:
Nie wiem od czego zacząć. Samochód mam od 3 miesięcy natomiast w rodzinie ten model jest od 6 lat u brata i miałem z nim wiele razy styczność. Szkoda, że nie dałem się namówić mu wcześniej na ten samochód!
W pełni świadomy kupiłem ten samochód w mega dobrej wersji wyposażenia (pamięci, szyberdach, wentylowane, komforty, grzane, pamięci, grzana kanapa tył, rolety) ale do wsadzenia było trochę kasy.
Samochód bardzo wygodny, mega dużo miejsca pod maską by coś zrobić, elektryka fajnie działa, auto jest inteligentne i o wszystkich usterkach da ci znać wcześniej i jeśli tego nie olejesz to auto się odwdzięczy. Na pewno samochód nie jest dla każdego! Auto ma swoje humory i bolączki, które wymagają pewnej ręki. Przykładowo odpowiedniego akumulatora, który trzeba zakodować bo inaczej będą cyrki z elektroniką...
218KM wystarczy do fajnego przemieszczania ale wypadałoby tutaj coś pomajsterkować żeby wyszło te 280KM na tylnej osi i 600NM. Brat ma 300KM i 650NM chyba i jedzie to wyśmienicie :D
Wrażenia
5,0
Silnik
Powiem szczerze, że silnik robi wrażenie pod maską, szczególnie jak ktoś przesiadł się z 2.0L a otwiera maskę, która ma przygotowane miejsce na V12 :D. Pod maską 730d mamy idealne 2 miejsca na turbiny (bardzo łatwo robi się tutaj BiTurbo). Silnik się nie grzeje, bardzo fajnie chodzi te 6 cylindrów i tylko prosi się aby je uwolnić jakimś wydechem... W każdym razie uważajcie na termostaty i wtryski. Ja robiłem próby i podpinałem kompa by upewnić się, że wszystko gra i trąbi.
3,0
Skrzynia biegów
To jest chyba jedyny minus tego samochodu, 90% aut ma mechatronikę albo konwerter w skrzyni do wymiany i szarpie przy spadaniu biegu. Jeździć z tym można i to parę lat ale większość osób będzie drażnić coś takiego.
5,0
Układ jezdny
Zafira B OPC czy X3 E83 nie umywa się w kwestii pompy wspomagania do tej 7. Jednym palcem można kręcić kierownicą a jak się przesiądziesz do innego samochodu to pierwsza myśl ,,padło mi wspomaganie" hahaha. Jestem w mega szoku.
5,0
Karoseria
Jak to BMW, jak to BMW 7... Nie ma się do czego przyczepić i nawet jak blacha jest spartaczona to trudno by na niej osadzała się rdza. Nie trzeba o tym w ogóle myśleć ale mnie to akurat nie dziwi, to jest klasa premium w końcu...
Komfort
3,0
Widoczność
Ehh tutaj wszystko zależy chyba kto jakim autem jeździł. Dla mnie szerokie słupki boczne z przodu są. A w Zafirze szyba była wyższa więc mogłem podjeżdżać bliżej świateł i nie trzeba było się wychylać czy już jest zielone :D
4,0
Ergonomia
Mogłoby być lepiej ale źle nie jest. Mamy tutaj niezbyt duży schowek dla pasażera, drzwi mają swoje schowki, ogromny schowek w podłokietniku, miejsce na 2 kubki w miejscu gdzie zazwyczaj jest dźwignia biegów... Jest dobrze jeżeli chodzi o takie ,,wygody podczas podróży).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie będę tutaj się rozpisywał ale powiem tylko tyle, że wszędzie tutaj się otwory wentylacyjne... To sprawia, że samochód np. odparowują szyby w mega szybkim tempie. Nawet licznik czy komputer mają swoje wywietrzniki ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo i na pewno wystarczająco dla pasażerów podczas podróży. To limuzyna więc na nogi miejsca nie zabraknie, jest szeroko. Natomiast osobiście nie byłbym zadowolony podróżą w 3 osoby na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
To jest trzy litrowy diesel więc podejdźmy do tego z pewną dozą... Natomiast jest i tak bardzo cicho jak na ,,klekota" także można się pozytywnie zaskoczyć. Przy 140-160 można dalej prowadzić normalną rozmowę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dużo taniej niż OPC od Opla także jestem bardzo zadowolony. Ceny według mnie totalnie normalne, zarówno robocizna u mechanika, który nie boi się BMW jak i części dostępne rynkowo. Najdroższe póki co okazały się uszczelki OE hahaha
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 730 d 218KM 160kW
[l/100km]