Silnik ma dwa problemy - szybko padają uszczelniacze zaworowe i niesławna rurka w silniku. Obie części są tanie - w granicach 300zł, natomiast robocizna to 3-4tyś za każdą z usterek.
4,0
Skrzynia biegów
Twardo zrzuca z dwójki na jedynkę - ten typ tak ma
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Pierwsza generacja iDrive niestety ma swoje problemy i trzeba się przyzwyczaić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Warto kupić longa, w krótkiej jest lekki niedosyt :)
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Maksymalne spalanie to więcej niż 30l/100km (strona nie pozwala wpisać więcej) - nie ma się co oszukiwać. Pierwsze parę dni po zakupie przy bucie od świateł do świateł i zamykaniu budzika średnie spalanie 36.3l/100km.
Przy 200km/h - 20l/100km
Wczoraj na trasie Gorzów Wlkp - Monachium z pełnym załadunkiem spalanie średnie 11.8l. Autostrada 140-180km/h, trochę objeżdżania korków wiochami, trochę korków, kilka butów do 250km/h ale ogólnie delikatnie i ekonomicznie.
Pożyczony znajomemu znanemu z emeryckiej jazdy wrócił z trasy Warszawa - Szczecin ze średnim spalaniem 9.8l - czyli też się da.
W mieście przy normalnej jeździe 15-20. Przy ciągłym bucie wciąga paliwo szybciej niż można do niego lać z dystrybutora.
Jak jadę nieekonomicznie, szybko i z wyprzedzaniem na trasie trzeba liczyć 15-20l
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gadżety lubią się posypać, ale z drugiej strony nie ma ich tak dużo :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 745 i 333KM 245kW
[l/100km]