Bmw e38, 4.4 286(300) ps,220 tyś km- Witam wszystkich obecnych posiadaczy e38 oraz potencjalnych kupujących. Myslisz,zastanawiasz się warto kupować czy nie? drogie części, awarie? Zależy jak kto dba, mój egzemplarz wydawał się idealny a w ciągu 2 lat zainwestowałem w niego około 5 tysięcy zł. Auto nie miało poważnych awarii w sensie stop na środku drogi. Jeśli coś go bolało to powoli dawał o tym znać. Układ kierowniczy= reklama radość z jazdy w połączeniu z automatyczną skrzynią ZF oraz silnikiem 4.4 oznacza ,że kiedy chcemy mamy pod maską potwora którego wypuszczamy na wolność lub spokojnie sobie siedzi pod maską i wtedy mamy 2 oblicze auta czyli spokojną limuzynę. O wszystkie nawet drobne wymiany,naprawy trzeba dbać na czas a wtedy auto się odwdzięcza. Jest ich coraz mniej na drogach i jeśli zostaną tylko te w zadbanym stanie to e38= klasyk. Polecam auto, egzemplarz w średnim stanie będzie jezdzil i można go sobie powoli doinwestowywać.
Wrażenia
5,0
Silnik
4.4 - tryb D spokojna jazda jednak auto nadal dynamicznie przyspiesza, tryb S- znaczna różnica i wkręca się na obroty jak wściekły potwór
Ogółem możemy uzyskać spalanie na poziomie 15 l trasa,miasto lub ponad 20 w zależności jak naciskamy pedał przyspieszenia. Uważać na uszczelki pokryw zaworów,dbać o poziom oleju-nalać nawet pod max i koniecznie pilnować poziom płynu chlodzącego. Te silniki pracują na nieco wyższych temperaturach.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na swoje lata pracuje dobrze, adaptacyjnie dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy,czasem potrafi się pogubić i może nie szarpnąć ale dać to odczuć kierowcy ale rzadko. Nie przeciąga zmiany biegów i w czasie jazdy zmienia je płynnie, uważać z wymianą oleju w niej-opinie 50/50 czy wymieniać czy nie.
5,0
Układ jezdny
2 tonowiec,który w trasie przy 200 km/h bardzo stabilnie trzyma się drogi, zawiesze na zakrętach miejskich pracuje idealnie.
5,0
Karoseria
Mój egzemplarz miał odświerzany lakier, który i tak był w dobrym stanie, rdza atakuje drzwi przednie w rancie.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Każdy przycisk, włącznik pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w samolocie
5,0
Wyciszenie
Cisza w aucie a gdy odpalimy na maxa płytę Bon Jovi to sąsiad pod garażem obok nie będzie słyszał więc jego strata...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik położenia wałka rozrządu, linka od otwierania maski potrafi wkurzyć bo się zawiesza, czasem trzeba poruszać stykami od czujników parkowania i czujnika poziomu płynu chłodzącego bo potrafią szwankować,uszczelki pokryw zaworów, drobne nieszczelności w układzie chłodzenia-zwężki ,przewody-uważąc na to!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd najpoważniejsza usterka-przewody od wspomagania ,części z robocizną ok. 1500 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 740 i B40/2 286KM 210kW
[l/100km]