Samochód godny polecenia. Wszelkie opinie tutaj i na forach nie do końca są miarodajne. Auto wcale nie jest takie drogie w utrzymaniu - ceny są raczej normalne, no chyba, że porównujemy do Fiata Punto 1.2 W porównaniu do Audi A3 1.8T Tiptronic są porównywalne, a czasami nawet niższe. W porównaniu do Mondeo 2.2 TDCI MK3 są niższe zdecydowanie.
Części jest pełno. Trzeba umieć szukać, że trafić na niższe ceny. Warto używać oryginałów, które czasem w ASO są tańsze niż allegro.
Samochód śmiga rewelacyjnie, Jest bajeczny, szybki, zwinny nawet w mieście, piękny.
Minusem jest oczywiście wiek. Lakier często ma swoje ryski, czy wgniotki, we wnętrzu czasem coś wymaga poprawy, ale są to drobiazgi.
Lakier to także rzecz eksploatacyjna i ulega zuży****
Szukajcie aut bezwypadkowych, co w cale nie oznacza, że bez szpachli, po prostu pewnych, ze udokumentowaną historią. Ja taki znalazłem po jakimś czasie, pomalowałem, co mi się nie podobało i jeżdżę, leje paliwo i jeżdżę.
Polecam wszystkim. Świętnie radzi sobie z LPG, jeśli założysz dobrą instalację.
UWAGA! E38 nie kupisz za 10, ani 12 tys. w ładnym stanie technicznym. Będą zniszczone i po dzwonach. Minimum absolutne to 15 tys. zł i ceny te będą rosnąć, a nie spadać, bo te auta to już klasyki.
Ważny jest stan wnętrza, skrzyni, silnika i bezwypadkowość, przynajmniej nie po dużych dzwonach i naprawiony profesjonalnie, poprawnie, a nie po łebkach, pomalowane uszczelki itd. ewidentnie robota handlarza.
Są perełki, oczywiście znaleźć e38 bez odświeżonego lakieru czy szpachelki to prawie niemożliwe, bo auta jeżdżą i jak ktoś dba to odświeża, ale są bezwypadkowe i zadbane.
Spalanie - nie ma co wierzyć, że pali w mieście 15l - LPG lekko 20, a benzyny 18. W trasie potrafi zejść poniżej 10, autostrada 12-14 LPG.
Ogólnie, polecam, warto spróbować, JA ZOSTAJE Z NIĄ NA DŁUŻEJ!
Inne, nawet nowe 7 nie dadzą tyle radości.
W końcu to auto Bonda!
Wrażenia
5,0
Silnik
4.5 m62b44 bez vanosów. Rewelacyjna jednostka. Nie ma się w zasadzie co psuć. W miarę prosta konstrukcja. Części w normie.
Często cieknie spod dekli zaworów - uszczelki ok 100zł za sztukę(x2), oraz ze zbiorniczka wyrównawczego pompy wspomagania - tym nie należy się przejmować, chyba, że leci ciurkiem.
300km robi swoje i dobrze leci. Piękny dźwięk v8.
Szybko się nagrzewa i długo studzi.
Wchodzi ok 7.5 l oleju, więc tutaj większy wydatek.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi płynnie, nie szarpie, nie czuć zmian. Skrzynię mam ZF więc genialnej firmy. Działa bez zarzutów. Producent zaleca nie wymieniać oleju!
4,0
Układ jezdny
Sportowo-komfortowy. Te dwa słowa go opisują. Jest miękko, ale nie buja się w zakrętach jak łódka. Można przycisnąć i drogi trzyma się świetnie.
Systemy trzymają go idealnie nawet w zimie, mimo napędu na tył.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko jak w akwarium.
5,0
Ergonomia
Przyciski na swoim miejscu, wszystko jest proste, wygodne i eleganckie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna klima chłodzi jak zamrażarka. W zimę nie paruje. Grzeje się szybko, bo silnik szybko łapie temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj chyba nie trzeba nic mówić, to w końcu 7.
5,0
Wyciszenie
Przy 200km/h można rozmawiać, a nie krzyczeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są i nie są wcale takie drogie jak tu opisują. Auto ma 20 lat, więc bez przesady. Można wszystko dostać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto e38 za 18-19 tys zł, czyli w cenie punto to śmiech na sali. A wzbudza podziw i jeździ świetnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest trochę pierdół: opadające podsufitki, gubiące się piksele w radiach, pocące się zbiorniczki pomp wspomagania, odstające boczki drzwi - trzeba na chama kleić albo wymieniać, czasem coś zatrzeszczy, ale rzadko, świrujący parktronik - trzeba psikać czasem jakimś smarem, WD etc.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać u mnie brak i oby tak dalej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 740 i B40/2 286KM 210kW
[l/100km]