Silnik
: Wiadomo, auto waży 2 tony więc do setki nie rozpędza się zbyt szybko ale wystarczy przy wyprzedzaniu wrzucić trojkę żeby przekonać się jaki potwór siedzi pod maską.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Nie wytrzymuje polskich dróg - przód wypada robić co 2-3 lata
Układ elektryczny
: Drobne usterki - moduł świateł, pdc itd.
5,0
Całokształt
Przepiękne auto o dobrych osiągach i dające dużą frajdę z jazdy. Z instalacją LPG która ma sporo przeciwników moim zdaniem bezbłędne bo i koszty utrzymania są stosunkowo niewielkie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo mówić - 400Nm przy manualnej skrzyni robi swoje. Nawet przy 700obr/min na 6 biegu przyspiesza wystarczająco szybko żeby utrzymać się w ruchu ulicznym. Silnik przy przebiegu prawie 0,5mln nie pali praktycznie w ogóle oleju (2L/5000km przy czym sporo z niego wycieka spod pokryw głowic ;))
4,0
Skrzynia biegów
Getrag S6S 420G - tu akurat pojawia się problem, bo skrzynia może i pracuje dobrze ale czuć przy zmianie biegów że to duży silnik, duże auto i ciężkie koło zamachowe. Nie ma więc co porównywać pracy tej skrzyni do pracy skrzyni z E36 gdzie biegi wchodzą jak masło.
5,0
Układ jezdny
Po regeneracji całego zawieszenia i wymianie sprężyn i amortyzatorów jest świetnie. Auto jest bardzo stabilne ale w koleinach na szerokich oponach trochę nosi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność z przodu i z boku, z tyłu trzeba się zdać na PDC
5,0
Ergonomia
Powód dla którego w pierwszej kolejności kupiłem auto. Pozycja za kierownicą jest niesamowita, wnętrze \"otacza\" kierowcę, wszystko jest w zasięgu ręki ale dookoła jest też bardzo dużo miejsca. Jest multum schowków na ładowarki, CB, nawiagje, dokumenty, pieczątki... już nieraz schowałem coś schowku i zgubiłem bo zapomniałem w którym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się rozgrzewa więc zimą szybko robi się ciepło. Świeżo nabita klima ma niesamowitą siłę chłodzącą. Z auta stojącego na słońcu latem szybko robi w środku przyjemne 20 stopni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedziałem w nowej S-Klasie i w porównaniu z tym samochodem, E38 przypomina malucha. Na plus miejsce dla kierowcy i pasażera, z tyłu jest go już trochę mniej szczególnie na nogi. Jak ktoś chce wozić większą liczbę pasażerów to lepiej long.
5,0
Wyciszenie
100km/h i nie wiesz że się poruszasz.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest tanie w utrzymaniu - sprzęgło 1500zł, amortyzatory 2000... generalnie wszystkie naprawy lub wymiany elementów podlegających zużyciu liczy się w tysiącach. Ale pomiędzy tymi wymianami można przejechać tyle ile wynosi przewidywany przebieg jakiegoś Fiata zanim się rozpadnie. Kupuj oryginały a auto odpłaci Ci się solidnością. W aucie od 100k mam LPG, koszty jazdy w cyklu mieszanym zamykają się w 40zł/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na dzień dzisiejszy w auto łącznie z zakupem włożone ok. 35tys zł. Jak na wyposażenie, komfort i kulturę jazdy jest to naprawdę niewiele.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto już trochę przejechało więc co jakiś czas wystąpi mała usterka - a to PDC przestanie działać, a to się spryskiwacze zapchają itd itp. Nic poważnego ale co miesiąc coś robię ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem tym autem ok. 60tys i tylko raz auto stanęło mi na trasie, powodem był alternator któremu siadło ładowanie. Poza tym ufam temu samochodowi w 100%, gdybym teraz miał jechać do Portugalii i spowrotem to bym się nie wahał.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 740 i B40/1 286KM 210kW
[l/100km]