Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 7 E38

paw84k, 14 lat temu
Silnik 735 i 235KM 173kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 7 E38 735 i 235KM 173kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,62
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo dobre hamulce, na mokrej powieżchni hamuje bardzo szybko.
4,0
Całokształt
Bardzo dobrze
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to poezja. Bardzo dobrze wyważony, nie słychać go w kabinie ani nie czuć żadnych wibracji, w momencie wkręcenia na wyższe obroty jadąc nim pierwszy raz myślałem że coś chce rozerwać auto, rewelacja, v8 robi rewelacyjne wrażenie.
5,0
Skrzynia biegów
Idealne połączenie V8 z tip-tronikiem, biegi są dobrane raczej do obciążenia silnika a w mniejszym stopniu do obrotów, kick-down w ułamku sekundy redukuje bieg i auto wyprzedza momentalnie. Np jadąc 60km/h samoczynnie redukuje na 5 bieg. przy 80km/h mam 1500 obr. obroty minimalne z klimą to 400 obr /min.
5,0
Układ jezdny
Jak to w prawie 2 tonowym aucie, zawieszenie zestawione komfortowo, z minimalnymi odczuciami nierówności. Na zakrętach prowadzi się bardzo dobrze i pewnie. Przy prędkościach około 200km/h auto płynie prosto i pewnie. dosyć dobry skręt i łatwe manewrowanie na ciasnych parkingach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń, lusterka monochromatyczne, podgrzewane, el. roleta na tył jest fajna w upały, ustawiając auto tyłem na południe chroni od nagrzania bananowych skór i jasnych tworzyw. Seryjne PDC działa doskonale.
5,0
Ergonomia
Jest to flagowy model BMW więc nie ma tu miejsca na oszczędność na materiałach. Jak to w większości BMW kierowca czuje się wyróżniony i doceniony. Obsługa intuicyjna i łatwy dostęp do wszystkich funkcji auta. Środek auta łatwy do czyszczenia, chociaż prawie w ogóle się nie kurzy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwu strefowy klimatronic chłodzi bardzo skutecznie i precyzyjnie oraz bardzo szybko grzeje. Dodam że zimą po przejechaniu 1 km auto uzyskuje optymalną temp silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej dla kierowcy, bardzo wygodna pozycja dla pasażerów, jak wiozłem kolegów z imprezy wieczorem obaj bardzo szybko zasneli jak ich obudziłem chcieli wyjąć kanapę i wziąść zesobą;)
5,0
Wyciszenie
Środek wyciszony doskonale, Auto posiada biznesowy system nagłośnienia 10 głośników w tym seryjny subwoofer, gra bardzo wyrażnie, głośno i co najważniejsze nie meczy wogóle w czasie jazdy. Na ogół jadąc słucham cicho muzyki gdyż jest na tyle wytłumiony że nie byłoby słychać syren np. karetki czy policji. Telefon pokładowy z zestawem głośnomówiącym( bardzo wyraźnie słychać) Jedyne co słychać to silnik w momencie wkręcania na wysokie obroty ale to uważam za duży atut, bo jak kogoś wiozę i przycisnę to widzę wielkie zdziwienia u pasażera i włosy sterczące dęba hehh;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę pojemność i masę auta lepiej niż dobrze, Nie lubie za często szaleć autem, poza tym uważam że limuzyna nie do tego służy. Auto po zagazowaniu sprawuje się bardzo dobrze. Na sekwencji pali litr więcej niż benzyny, na trasie z kielc do wrocławia w 5 osób + pełen bagażnik bagaży auto spaliło 9,5 l gazu. Generalnie Pozwalam się mu samemu rozpędzić, i w takim stylu jazdy 20% miasto 80% poza auto spala 11,5 litra gazu. Przeglądów i wymian dokonuje na bieżąco sam, dodam że w przeciągu dwóch lat jak użytkuję auto nie miałem żadnej awarii, auto kupiłem ze szwajcarii, nigdy nie było używany podnośnik jak również koło zapasowe. Kupiłem je mające 180000 tyś przebiegu teraz ma 203tys i już zmieniałem olej silnikowy oraz wszystkie filtry Olej 10w40 2x(4+0,6l) czyli 9,2l a wchodzi 7l, filtr pow i oleju w sumie koszt wymiany samemu to 200zł. Dodam że zawieszenie nie jest drogie w eksploatacji jeśli mamy dobre zamienniki.
5,0
Stosunek jakość/cena
No cóż, za 24 tyś zł jeździć limuzyną gdzie przejechanie 100km kosztuje mniej niż 25 zł no cóż.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
spalona żarówka postojowa, każda usterka lub błąd wyświetlany jest na komputerze. Czasami robię sam diagnostykę po wpięciu się do komp pokł poprzez carsoft. Można tam sprawdzić miedzy innymi prędkość powietrza z wydmuchiwanego z wentylacji;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych usterek puki co. Jedyne co to przewód od wspomagania kierownicy poci się, ale z tego co słyszałem można go zregenerować poprzez wygotowanie w jakiejś cieczy gdyż jest on tak skonstruowany że można zregenerować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 735 i 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 7 E38