Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 7 E32

psich1cer, 18 lat temu
Silnik 740 i V8 286KM 210kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 7 E32 740 i V8 286KM 210kW 1992-1994 - Oceń swoje auto
4,77
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wedlog mnie jest idealnie. Auto jest bardzo stabilne. Oferuje niesamowite osiagi, cudowny wrecz komfort podruzowania. Wedlog mnie ma ponadczasowy wyglad zarowno wewnatrz jak i z zewnatrz. Jedyne do czego moze przyczepic sie przecietny smiertelnik to spalanie na ktore niestety w naszym kraju nie kazdy moze sobie pozwolic... a szkoda bo auto jest warte grzechu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to z pewnoscia jedna z najafajniejszych elementow tego auta. Kultura pracy, dzwiek!, wkrecanie sie na obroty... duzo by tu wymieniac - po prostu rewelacja. Jesli ktos jeszcze nie jezdzil autem z silnikiem V8 naprawde nie wie co traci. Dzwiek bulgorania jest fenomenalny, nawet radio w aucie nie jest potrzebne ;) Osiagi na poziomie ~7s do 100km/h w aucie ktore wazy prawie dwie tony jakie daje nam ten silniczek powinny zaspokoich prawie kazdego.
5,0
Skrzynia biegów
Jest to moj pierwszy automat i jak narazie jest naprawde idealnie. Przy spokojnej jezdzie biegi zmieniaja sie idealnie, jedynie delikatnie czuc (i to nie zawsze) zmiane. Na trybie sportowym przy agresywnej jezdzie zmiane biegow czuc za to za kazdym razem - po prostu przy przelaczaniu na wodolny wyzszy bieg auto po raz kolejny prawie katapultuje nas do przodu: niesamowite uczucie. Proponuje ostrzegac pasazerow przed przelaczeniem skrzyni w tryb sport i wcisnieciem gazdu w podloge (przy dowolnej predkosci) w przeciwnym razie czesto przestaja sie odzywac (i oddychac:P) na dosc dlugo :D
5,0
Układ jezdny
Po przesiadce z hondy civic > mazdy 626 > bmw740 nie da sie nie zachwycac prezycja ukladu jezdnego; wedlog mnie wszystko jest tak jak powinno byc.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie wiem czego mozna by chciec wiecej. Widok do przodu jest dokladnie taki jak powinien byc, z tylu dzieki wielkiej tylniej szybie jest prawie jak w autobusie - wszystko widac. Byc moze problem moze dla kogos sprawiac przy parkowaniu duzy bagaznik czy duza maska ale dla mnie to sa wielkie plusy i nie musialem jakos specjlanie sie przyzwyczajac.
5,0
Ergonomia
Nie wiem od czego zaczac a na czym skonczyc. Wedlog mnie wyglad E32 (E38 z reszta tez) jest ponadczasowy i bardzniej juz sie nie zestarzeje. Wewnatrz wszystko na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukac - jest to moje pierwsze BMW wiec jesli bylo by cos nie tak na pewno bym to odczul.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa sie dosc szybko (a nawet bardzo szybko) wiec i dzieki klimatronikowi temperatura wnetrza w dosc czybkim tempie nagrzewa sie do ustawionej temeratury i oczywscie ja utrzymuje. Jak jest w przypadku klimatyzacji nie wypowiadam sie gdyz kupilem auto w okresie jesiennym i nie mam jak przetestowac. Szyby potrafia minimalnie zaparowac z przodu ale dzieki jednemu przyciwkowi dmuchawa przelacza sie tylko na przednia szybe (i boczne), zwieksza swoja predosc na maximum oraz jednoczesnie wlacza ogrzewanie tylniej szyby (na 20min) dzieki czemu szyby odparowuja w moment (doslownie kilka sekund). W czasie jazdy nigdy nie zdazylo mi sie by szyby choc by w minimalnym stopniu zaparowaly. Ogolnie: absolutnie bez zastrzezen
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo ze nie posiadam wersji wydluzanej (iL) tylko "normalna" przestrzeni jest pod dostatniem dla kazdego - zarowno dla kierowcy jak i pasazera oraz pasazerow na tylnim siedzieniu, niezaleznie od ustawienia przednich foteli.
5,0
Wyciszenie
Po prostu ideal. Auto jest idealnie wyciszone. Nawet szyby sa podwojne. Nigdy przecniej przy pypuszczalem ze w aucie przy predkosci 200km/h panuje taka cisza, bez trudu mozna rozmawiac z pasazerami zachowujac normalny ton rozmowy - naprawde nie wiem po co radio samo sie podglasnia przy nabieraniu predkosci, w tym aucie naprawde jest to niepotrzebne ;) Druga sprawa: podkrecajac potencjometr w radiu do granic nieslyszalnosci dzwonka w telefonie - wychodzac z auta i zamykajac drzwi nie slychac prawie nic. Trudno uwierzyc.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno dac tutaj obiektywna ocene. Patrzac od strony przecietnego posiadacza auta w Polsce (ala skoda octavia czy corsa) auto pali niemilosiernie duzo. Podchodzac jednak do tematu z rozwaga, biorac pod uwage wage auta i wielkosc oraz moc silnika pali dopowiednio. Na eco w miescie przy normalnej ale zywej jezdzie ~20l, na trzesie przy spoko jnej jezdzie (do 170km/h) ~12l. Na sporcie: trasa, agresywana jazda ~15l... no chyba ze w granicach vmax to jeszcze +5l, na miescie... od 25l ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za pieniedza ktore mozna nabyc ow auto nie widze zadnej alternatywy po prostu nie ma konkurencji dla tego samochodu. W moim osobistym odczuciu auto jest fenomenalne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie auto posiadam niezbyt dlugo wiec nie moge sie wypowiadac... ale przez miesiac uzytkowania wszystko chodzi w 99% ok. Dlaczego w 99? Ano po wymianie zarowki stopu komputer caly czas uparcie twierdzi ze nie ma jednego swiatla (mimo ze jest)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
100% ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 740 i V8 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 7 E32