Układ elektryczny
: Drobne problemy na stykach żarówek, ogrzewania tylnej szyby i opusczania szyby
5,0
Całokształt
W końcu to była flagowa limuzyna BMW
Wrażenia
4,0
Silnik
6 cylindrów w rzędzie nie ma w ogóle co porównywać do zwykłych czwórek. Ocena 4, bo na 5 to może zasłużyć co najwyżej V8 4.0
5,0
Skrzynia biegów
Jedyna słuszna - manualna. Chodzi miękko i precyzyjnie
4,0
Układ jezdny
Dosyć twardy - być może to zasługa felg 17cali lub utwardzenia przez poprzedniego właściciela
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w typowym sedanie
5,0
Ergonomia
Wszystko regulowane, dużo schowków i zatrzęsienie lampek oświetlających wnętrze. Można ponarzekać, że nie ma miejsc na kubki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Monstrualne ogrzewanie. Zimą można jeździć w kąpielówkach. Na najwyższych obrotach troszkę zbyt głośne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W pojazdach klasy F problemy z przestrzenią z zasady nie występują.
5,0
Wyciszenie
Nieraz muszę zerkać na obrotomierz aby upewnić się, że silnik pracuje. Przy wyższych obrotach coś tam słychać, ale to na pewno nie jest minus.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,5 litra musi swoje spalić, choć w tej klasie samochodów nie powinno to być problemem. Po założeniu instalacji gazowej koszty paliwa są porównywalne z palącym 8l/100km kompaktem. Ceny napraw nieautoryzowanych, nie odbiegają za nadto od innych typów samochodów
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę kilku tysięcy złotych można nabyć wielkie, mocne, reprezentacyjne auto, które do dziś jest atrakcyjne i może wzbudzać zainteresowanie. Do tego jest świetnie wykonane i niezawodne. W ocenie gwiazdek brakuje, bo z 15 bym musiał dać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 18 latach użytkowania coś tam ma prawo się wyrobić ale nie ma porównania np z 18-sto letnim Fiatem czy Oplem. Dla przykładu skrzypi jedna z listew drewnianych, odpadł (z mojej winy) klosz lampki w drzwiach kierowcy, czasami przygasa jedno ze świateł mijania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wybicie przegubów półosi - prawdopodobnie efekt j rocznej jazdy po polskich drogach
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 735 i 211KM 155kW
[l/100km]