Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 7 E32

maciej.bukowski1@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 730 i 188KM 138kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 7 E32 730 i 188KM 138kW 1986-1994 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Kupiłęm to auto przypadkowo, miał być na pół roku, do wyleczenia kontuzji. Został, bo jest zaskakująco fajnym samochodem, a opinia \"dresiarskiej fury\" spływa po mnie jak po kaczce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja spodów drzwi od wewnętrznej strony (wszystkie 4szt)
Inne : awaria sterownika klimatronika
Układ elektryczny : awaria alternatora - wymieniono regulator napięcia
5,0
Całokształt
Bardzo lubię ten samochód i zostanie u mnie, mimo, że stać mnie na sporo droższe auto (mój motocykl jest 5x droższy niż to BMW :) ). Klasyczny design, wyposażenie absolutnie zadowalające, komfort rewelacyjny. Mi wystarczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to demon prędkości, ale daje radę. Delikatne stuki zaworów. Trzeba się przyzwyczaić lib naprawiać. Ja się przyzwyczaiłem :)
4,0
Skrzynia biegów
Automat 4-ro biegowy. Bardzo ładnie zmienia biegi, mimo wieku i przebiegu. Wolę jednak strowanie w starszym Mercedesach, gdzie można było łatwo zredukować na 3 bieg, co przy wyprzedzaniu pomagało.
5,0
Układ jezdny
Doskonały kompromis pomiędzy komfortem limuzyny i sztywnością. Podoba mi się zdecydowanie lepiej niż w nowszych E38, ale ja się nie ścigam. Dość kosztowna wymiana wahaczy, ale moje były jeszcze fabryczne, więc miały prawo się posypać.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam uwag. Gdyby nie uszkodzone ogrzewanie lewego lusterka :)
5,0
Ergonomia
Uwielbiam ergonomię BMW - kierownicę mogę mieć blisko i jechać na lekko zgiętych rękach i prawie prostych nogach. Fotele rewelacyjne, obsługa przełączników tak gdzie powinna być. Może zbyt wielka kierownica, ale można się przyzwyczaić lub wymienić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z klimatronikiem. Niestety zawodzi sterowanie. Dlatego niższa ocena. Jak działa to jest super, zarówno w upały jak i przy sporych mrozach. Szybko się nagrzewa (zimą).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w limuzynie - miejsca nie brakuje.
5,0
Wyciszenie
Co tu pisać? Słychać to co ma być słychać - radio, dyskretny gang R6 (szkoda, że nie V8) i delikatny szum powietrza. Nie jeżdżę zbyt szybko, ale zdarzało mi się popędzić Bawarkę i nadal było cichutko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zgodnie z oczekiwaniami - poniżej 10/100 nie ma szans nawet przy mega spokojnej jeździe. Miasto 15. Ale tak ma być. Gazu nie ma i nie planuję. Koszty serwisu w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Te samochody chyba już tańsze nie będą. Chyba nie zyskały jeszcze należnego im statusu klasyka, a co za tym idzie są nadal tanie. Dostępność części, w tym używak i zamienników jest OK. Ceny nie powalają. Zdecydowanie auto godne polecenia. Ponoć można założyć sekwencyjny LPG i cieszyć się paliwkiem za 1,60zł :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się drobne usterki. Nie grzeje 1 lusterko. Podłokietnik kierowcy się złamał. Ale to drobiazgi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem poważniejszych awarii. Mam uszkodzony sterownik klimatronika (w naprawie). Auto zostało raz unieruchomione z powodów \"elektrycznych\". Winowajcą okazał się niefabryczny alarm. Poza tym regulator napięcia alternatora musiał zostać wymieniony, ale udało się o własnych siłach dojechać do serwisu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 730 i 188KM 138kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 7 E32 730 i 188KM 138kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
16,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 7 E32