Auto genialne, dające masę frajdy z jazdy. Moja wersja ma napęd na tył co dodatkowo zwiększa poziom adrenaliny. Nie jest to samochód na tor, ale raczej wygodny cruiser ze sportowym zacięciem. W trybie sport prowadzi sięświetnie. Zaskakuje poziomem spalania. W trasie da się zejsc nawet do 8 litrów, ale umówmy się - nie jest to auto do takiej jazdy. Średnie spalanie przy normalnej jezdzie w trybie mieszanym to u mnie 13-15 litrów. Dynamiczna jazda po mieście to spokojnie 25-30 litrów. Trzeba pamiętac o serwisie. Po miescie olej co 8 tys km na trasie co 10 maks. Jak jeździsz normalnie to zamiast W30 lepiej wlać W40. Jak jeździsz typowo sportowo z podniesioną mocą to najleiej W60. Przy przebiegu 100-200 tys należy bezwzględnie wymienic komplet wtrysków. Bardzo polecam, jednak to auto nie jest dla każdego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik absolutnie genialny. Posiada ciekawą konstrukcje z wydechem i turbinami w srodku silnika (pomiedzy głowicami) oraz wodne coolery co w zasadzie eliminuje zjawisko turbodziury. Mocy jest aż za dużo. Nie wiem skąd tak złe opinie na temat tej jednostki. Uytkowanie nie jest tanie, ale to wdzięczny silnik jeśli się odpowiednio nim zajmiemy. Tony mommentu od samego dołu i cudowny dzwięk. Zaskakująco ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
ZF 8HP czyli sprawdzona klasyka. Nie ma co tu się rozpisywać. Dla mnie skrzynia dużo lepsza niż dsg. W trybie komfort zapominamy o jej istnieniu, w trybie sport+ zmienia biegi błyskawicznie z fajnym sportowym szarpnięciem. Spokojnie wytrzymuje moce rzedu 600 koni. Bezawaryjna i ekonomiczna. Nalezy pamietac o wymianach oleju.
5,0
Układ jezdny
Wersja z dynamic drive. Świetnie skręca, prowadzi sie doskonale. Przycisk wyboru trybów przeprowadza transformacje z komfortowego auta na trasy, w sportowego wariata ;). Zaskoczył mnie komfort jazdy na opnach run flat. Po wymianie zwykłych na run flaty to jakby kupic nowe auto. Nie straciło na komforcie a zyskało na prowadzeniu.
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Szału nie ma. Spore martwe pola.
5,0
Ergonomia
Jak to w bmw, auto skierowane do kierowcy. WWszystko pod ręką, tam gdzie się tego spodziewamy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
JEst ok. Tryb automatycznej klimatyzacji dziala duzo lepiej niiż w audi a7. Ogólnie wentylacja dużo bardziej intuicyjna.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele tylne są symboliczne. Nawet dla pasażera z przodu szału nie ma. A;e jest to sportowe coupe więc czego się spodziewać.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze. Lepiej niż w f11. Porównałbym bardziej do serii 7
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobre utrzymanie tego auta kosztuje. Ale chyba nikt sie nie spodziewa że 500 konne V8 segmentu premium będzie tanie w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Swoje koszuje, ale uśmiech nie schodzi z twarzy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana pompy wody elektrycznej i narazie tyle. Jest zaskakująco dobrze jak na bmw.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
POza prewencyjną wymianą wtryskiwaczy narazie nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 650i 407KM 299kW
[l/100km]