Silnik
: Silni to prawdziwe marzenie każdego pasjonata motoryzacji. Nie jest ważne czy ten pasjonat preferuje motoryzację japońską, włoską czy niemiecką. V8 to V8.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: run flat
4,0
Całokształt
Cudowny samochód. Już niedługo aut z silnikiem V8 będzie w naszym kraju "jak na lekarstwo". Jedynie do opon typu run flat mogę się "przyczepić". Przez nie komfort jazdy dużo traci. Na wiosnę wymienię na zwykłe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to prawdziwe marzenie. Ogólnie lubię silniki wolnossące. Żeby jednak taki silnik miał trochę mocy i momentu obrotowego to swoje rozmiary musi mieć.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię biegów mam manualną. Z tego co zauważyłem to prawdziwy rarytas w POlsce.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Wspomaganie działa "inteligentnie". Im większa prędkość tym obroty kierownicy są trudniejsze. Zawieszenie jest twarde ale (jak sądzę) taki efekt odczuwam przez opony ruan flat.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dostateczna. Pod ręką wszystko co jest potrzebne. Samochód jest wyposażony w wiele bajerów. Nawet head up i podgrzewaną kierownicę. W zasadzie brakuje tylko radio/nawigacji z androidem.
5,0
Ergonomia
Powtórzę się - wszystko co jest potrzebne znajduje się pod ręką. Dobrze by było tylko dodać wskaźnik temperatury płynu chłodniczego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa trochę dziwacznie. Po uruchomieniu samochodu szumi zagłuszając radio. Po chwili cichnie i jest już dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer miejsca mają pod dostatkiem. Z tyłu jest gorzej. Szczególnie dla osób nieco wyższych. Szczególnie trudne dla niektórych może być wsiadanie/wysiadanie z miejsc w tylnym rzędzie.
4,0
Wyciszenie
Dobrze jest pod tym względem. Nawet myślę, że dobrze by było trochę bardziej wyeksponować brzmienie V8. Pomaga przycisk "sport"
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód ma swoje typowe przywary. Na razie tylko o nich czytałem. Podobno ferelna rurka z płynem chłodniczym w komorze silnika lubi "popuszczać". Podobnie uszczelniacze zaworów wymagają okresowej wymiany. Ogólnie są to koszty podobne do klasy średni/wyższej. W niektórych przypadkach nawet niższe. Np. sprzęgło to koszt ok. 1tys. zbiorniczek płynu ok. 200 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj to nie jest już samochód bardzo drogi w zakupie. Jednak trzyma swoją cenę. Oczywiście nie biorę pod uwagę gruzów, które masowo trafiają pod nasze strzechy. Ale to już dotyczy całego rodzimego handlu samochodami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki już miałem. Zbiorniczek płynu, jakaś rurka, odma. Podczas mrozów elektronika lubi powariować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie miałem. I nie chcę mieć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 645 Ci 333KM 245kW
[l/100km]