Przeniesienie napędu
: Auto mimo swej mocy bardzo uniwersalne, łatwe w prowadzeniu i latem i zimą. Bardzo komfortowe fotele i zaskakująco komfortowe zawieszenie. Duży bagażnik.
5,0
Całokształt
Idealny sportowe ale uniwersalne auto do jazdy na codzień i od święta. Stosunkowo łatwo o zadbany egzemplarz - model niepopularny wśród \"sportowców\".
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękna, kulturalna, równa praca silnika, basowy, delikatny dźwięk silnika v8. W środku mało słyszalny, głównie przy naciskaniu gazu, na zewnątrz pięknie buczy już od obrotów biegu jałowego. Silnik doskonale pracuje na każdych obrotach, elastyczność na 6 biegu - rozpędza się od 45 km do 260 km/h. Nie zna pojęcia zmęczenia, przyspiesza ochoczo w każdych warunkach.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze dobrane przełożenia skrzyni biegów, na 2 biegu max. około 120, na 3 około 165 itd. Biegi zmieniają się lekko, precyzyjnie. Sprzęgło bardzo dobrze zgrane ze skrzynią, bezproblemowy szybki start z miejsca. Jedyny niewielki minus - brak siódmego biegu (w manualu) :)
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne jak na samochód z napędem na jedną os przeniesienie napędu, choć przy tej mocy kola potrafią zabuksować przy 160 km/h. Bardzo duże rezerwy bezpieczeństwa w zakrętach, przekraczające możliwości większości kierowców. ESP daje się odłączać, jednak nawet włączony pozwala na niewielkie poślizgi tyłu. Bardzo duża zwinność w zakrętach mimo wielkości i masy - na poziomie zwykłego BMW 3, BMW 5 jest znacznie bardziej ociężałe, idealny rozkład masy. Stosunkowo lekki jak na tą wielkość i silnik. Słabo podsterowny, łatwo wywołać gazem lekką nadsterowność - tak powinien prowadzić się każdy samochód. Jazda w zakrętach to największa przyjemność. Bardzo dobre czucie kierownicy. Auto wyjątkowo łatwe do opanowania nawet zimą, na śniegu, lodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobra, rewelacyjne wycieraczki, automatycznie obniżane lusterko przy włączeniu wstecznego biegu. Widoczność do tyłu słaba, ale bardzo pomaga kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Dobry, prosty w obsłudze iDrive, niewielka liczba przycisków, jedynie dostęp do niektórych funkcji trochę zbyt długo trwa. Przełączniki rozmieszczone bardzo logicznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez żadnych zastrzeżeń, bardzo dobry system odmrażania szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu każdy znajdzie miejsce, z tyłu wygodnie mają osoby do 170 cm pod warunkiem, że z przodu nie siedzą osoby powyżej 180 cm.
5,0
Wyciszenie
Jak na tego typu auto bardzo dobre.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zważywszy na klasę auta zużycie paliwa bardzo skromne, sporo części dostępnych od BMW 5. Bardzo wysoka niezawodność, trwałość, długie okresy między przeglądami. Trzeba się jednak liczyć z ponadstandardowymi kosztami eksploatacji wynikającymi z osiągów auta np. opony (6000 zł komplet), najlepszy olej, innowacyjne wycieraczki, ksenonowe światła itp.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze zachowane egzemplarze cenią się wysoko, ale za tą klasę i jakość warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 12 tys. km zaświeciła się raz kontrolka poduszki powietrznej - błąd w komputerze do skasowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, jak zresztą w większości dobrze utrzymanych BMW poważne awarie zdarzają się sporadycznie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 645 Ci 333KM 245kW
[l/100km]