Silnik
: Bardzo dynamiczny nawet po 30 latach po wyjezdzie z fabryki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza za blotnikami/podloga. Bardzo drogie i trudno dostepne czesci blacharskie.
5,0
Całokształt
Kupilem to auto na aukcji jako inwestycje i drugie auto ktore zawsze chcialem miec. Rekin jest z konca 1985, zarejestrowany pierwszy raz w 1986. Blachy wygladaly znosnie (z zewnatrz), silnik nie odpalal I stal w szopie od 5 lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
30-letni silnik zaskakuje - ilosc hp pozwala wyprzedzic na swiatlach wiekszosc wspolczesnych aut. Pali, bo palic musi. Na poczatku musialem wymienic czujnik polozenia walu (original ok 200zl z eBay'a) oraz dzwigienke zaworowa (niecale 300zl z BMW). Podobno padajace czujniki polozenia walu to standard.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zostala wymianiona na uzywana zaraz po zakupie - cena to niecale 1000zl plus olej I filtr. Dziala bardzo dobrze (ma tryb sportowy), jednak zamienilbym na manual.
4,0
Układ jezdny
Calkiem ok jak na konstrukcje z lat 70.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby sa dosc duze I widocznosc jest bardzo dobra, lepsza niz w mojej e63.
4,0
Ergonomia
Ergonomia z lat 70 - troche kwadratowo, ale ma to swoj urok. Wszystko proste I pod reka. Zadnych fajerwerkow tylko to co potrzebne do jazdy (plus jeden z pierwszysch, prymitywnych komputerow pokladowych, ktory budzi usmiech na twarzy).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa wali jak szalona, robi sie goraco po paru minutach. Mam wersje bez AC co mogloby sie przydac od czasu do czasu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca I przedni pasazer - calkiem ok, nie ma az tyle miejsca co w nowszysch autach ale nie ma na co narzekac. Mam wersje ze sportowymi fotelami I sa duzo wezsze od np. sportowych w e63.
Z tyl - mega-fajnie wygladajace kubelkowe siedzenia, ale nie da sie na nich siedziec jesli masz wiecej niz 1.70m wzrostu.
3,0
Wyciszenie
Stare auto, ktore bylo juz rozbierane przez gromade fachowcow w celu latania/spawania/naprawiania itd. Nie jest zbyt cicho...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - duze, bo stary silnik. Oleje/Filtry - ceny jak do kazdego innego auta. Naprawa silnika/czesci mechaniczne - dosc dostepne I tanie. BLACHY - nie ma, badz sa bardzo, bardzo drogie.
LEPIEJ KUPIC MECHANICZNIE ZAJECHANA SZOSTKE NIZ DO NAPRAW BLACHARSKICH.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupilem bardzo okazyjnie na aukcji (ok 10tys zl), wsadzilem ok 17tys w remont I doprowadzenie jej do stanu w jakim jest teraz. Nie zamierzam jej sprzedac I wydaje mi sie ze jej wartosc bedzie tylko rosla.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Robie zbyt malo kilometrow zeby moc komentowac.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik mial kilka problemow (czujniki polozenia wallow), instalacja elektryczna byla zaniedbana - jednak auto ma 30 lat I stalo przez ostatnie 5.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 635 CSI 220KM 162kW
[l/100km]