Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Touring

Jacoon77, 6 miesięcy temu
Silnik 530d 265KM 195kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 G30-G31 Touring 530d 265KM 195kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Znakomity, połączenie osiągów, kultury pracy i ekonomiki na długich dystansach.
4,0
Całokształt
Auto do podróżowania na dużych dystansach, pożeracz kilometrów. Ładne, wygodne, ma dobre osiągi i do tego jest ekonomiczne. Do miasta obiektywnie nieco za duże, ale można się przyzwyczaić. Hamulce M pakiet świetne. Satysfakcja z prowadzenia gwarantowana. Nieporozumienie to dodatkowe funkcje infotainment za abonament (info o korkach przykładowo) oraz brak Android auto w mojej wersji systemu i brak opcji upgrade przez BMW (można kupić na rynku niezależne rozwiązanie, chińskie...). Na szczęście fabryczna nawigacja jest bardzo sprawna. Za taką cenę wymaga się po prostu więcej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cóż, w praktyce dzieło sztuki inżynierskiej. Osiągi na poziomie 5,5s do setki w standardzie w wersji 3.0 i xdrive, duża elastyczność i do tego spalanie po drogach szybkiego ruchu na poziomie 6,5 litra, a jak się ktoś uprze na bardzo płynną i ekonomiczną jazdę to da radę i 6... Po drogach krajowych da się zejść poniżej 5 co jak na silnik i gabaryty auta jest wartością wręcz absurdalną
5,0
Skrzynia biegów
ZF8HP i można byłoby zakończyć. W trybie Eco zmienia biegi z wyraźnym ociąganiem, w trybie sport dostajemy zupełnie inne auto z kopniakami w plecy przy zmianie. Są też łopatki jak ktoś chce się pobawić, można jechać na biegach praktycznie do odcięcia.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny jak to w BMW, auto bardzo stabilne w prowadzeniu nawet przy bardzo dużych prędkościach. Xdrive pewny, po mokrej czy ośnieżonej jezdni jedzie jak po sznurku. Na nierównościach i felgach 19 bywa jednak twardawo na nierównej drodze.
3,0
Karoseria
Lakier rysuje się chyba od samego patrzenia... Auto ma ładną linie, a wymiary zewnętrzne maja też przełożenie na przestrzeń wewnętrzną. Bardzo grube słupki z przodu, nie ułatwiają obserwacji otoczenia. W środku jak się jedzie po nierównościach to potrafi sobie coś poskrzypieć i wiem, że nie jest to przypadłość tylko mojego egzemplarza. Trochę słabo za taką cenę.
Komfort
4,0
Widoczność
Wyciszenie dobre lub nawet bardzo dobre, ale nie wybitne. Silnik słychać nieco w środku nawet na biegu jałowym, aczkolwiek nie jest to dźwięk męczący. Pakowny bagażnik, sporo przydatnych gadżetów i systemów, które generalnie pomagają. Z zalet warto wymienić adaptacyjne światła LED, naprawdę dają radę. Gdybym miał drugi raz kupować to wybrałbym jednak fotele komfortowe, ale to może kwestia wieku. Sportowe które posiadam nie mają przykładowo pamięci ustawień, bo nie ma wtedy w ogole takiej opcji i na dłuższym dystansie są jak dla mnie za twarde. Za to jak ktoś lubi szybko jeździć po zakrętach to może sobie napompować boczki. Regulowane w kilku płaszczyznach zagłówki, ogólnie nie brakuje przestrzeni dla rodziny. Materiały dobrej jakości.
5,0
Ergonomia
Jest ok, nawet jak ktoś przesiada się z innego auta to szybko łapie co i jak. Sporo funkcji sterowanych z kierownicy z wyświetlaniem informacji na head up więc nie trzeba odrywać wzroku od drogi. Fizyczne przyciski i pokrętła do głównych funkcji typu klimatyzacja, grzanie foteli, itp. Kilka schowków, sensowne kieszenie w drzwiach. Bagażnik z systemem szyn i organizowania przestrzeni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze, mam 4 strefy, podgrzewana kierownice i fotele. Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w środku jest wystarczająco, a nawet dużo, ale na 4 osoby. Tunel raczej uniemożliwia dłuższą podróż na środkowym fotelu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre lub nawet bardzo dobre, ale nie wybitne. Silnik słychać nieco w środku nawet na biegu jałowym, aczkolwiek nie jest to dźwięk męczący. Na mokrej nawierzchni przy dużych prędkościach jest już zdecydowanie głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z plusów spalanie, to jest po prostu ekonomiczne auto, a biorąc poprawkę na osiągi to wręcz oszczędne jak się jeździ w miarę spokojnie
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jako nowe bardzo drogie w zakupie, chociaż najnowsza generacja ma podobną cenę z silnikiem 2.0... Osobiście kupiłem auto jako używane z gwarancją w programie BMW premium selection i to jest już rozsądna opcja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana łącznika elastycznego wału napędowego przy 145tys (1600zł poza ASO), ale to rzekomo norma przy takim przebiegu. Nie miało to wpływu na ciągłość eksploatacji, zalecenie po przeglądzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, natomiast wartą wspomnienia historią jest czas oczekiwania na akcje serwisowe, ja czekam na wymianę chłodnicy recyrkulacji spalin w ramach akcji producenta ponad 11 miesięcy… bo nie ma części. Na szczęście nie ma to wpływu na bieżącą eksploatację, ale trudno tutaj dać 5 gwiazdek.

On - zużycie paliwa dla silnika 530d 265KM 195kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 G30-G31 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 G30-G31 Touring