Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Touring

JW, 6 lat temu
Silnik 530i 252KM 185kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 G30-G31 Touring 530i 252KM 185kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,71
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : wyciszenie, skrzynia biegów, silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : dopiero jestem posiadaczem od kilku miesięcy więc na razie na szczęście bez usterek
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód oceniam bardzo dobrze, choć z wielu opcji bym zrezygnował gdybym jeszcze raz miał go konfigurować
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja. Gdy jest gdzie się pobawić to jest z niego co wydusić. Przy stałej prędkości niemal niesłyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia najlepsza jaką testowałem do tej pory. Odnajduje właściwy bieg w mgnieniu oka, nie ma skakania po obrotach jak w przypadku innych skrzyń
4,0
Układ jezdny
Niewyczuwalna różnica pomiędzy Sport a Comfort, opcja Damper Control uważam całkowicie niepotrzebna opcja. Jeździłem na różne sposoby i w różnych warunkach i nie wyczuwam żadnej różnicy stąd oceniam tą opcję za zbędną
3,0
Karoseria
co do karoserii mogę tyle napisać, że ogólnie jest ciasno przy 4-os. rodzinie (albo po prostu za dużo bierzemy rzeczy w podróż)
Komfort
4,0
Widoczność
samochód wydaje się z miejsca kierowcy mniejszy niż faktycznie jest.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Totalne niemiłe zaskoczenie jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów. Samochód pomimo swoich gabarytów zewnętrznych jest dość ciasny wewnątrz. Gdy zamontuję siedzonko z tyłu wówczas pasażer z przodu ma bardzo niewygodną pozycję do podróżowania, kokpit jakoś dziwnie zaprojektowany tak że jest mało miejsca na nogi z przodu. Z tyłu podobnie. Jestem bardzo zaskoczony ciasnym wnętrzem. Samochód niby długi, ale dużo miejsca zajmuje część silnika zostawiając dość ciasne wnętrze. Oczekiwałbym więcej miejsca niż w Mondeo czy podobnej średniej klasie.
5,0
Wyciszenie
Super cicho. Silnik słychać przy przyspieszaniu, gdy osiągniemy już stałą prędkość wówczas jest bardzo cicho
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po przejściu z diesel'a koszty wydają się wysokie jak widzę ile km zrobię na baku prawie 70l
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Night Vision to zbędna opcja. Kilka razy widziałem stojące przy drodze sarny i doświetlenie nie oświetliło ich dodatkową wiązką jak niby powinno zrobić. Podobnie przy pojedynczej osobie na poboczu system nie reaguje, działa tylko czasem przy większych grupkach ludzi poruszających sie, ale jeśli chodzi o pojedyncze obiekty pozostające w bezruchu system ich po prostu nie wykrywa. Jedynie kamera termowizyjna pokazuje je, ale nie wyobrażam sobie jazdy odrywając ciągle wzrok od drogi żeby patrzeć w termowizję. Opcja nie warta swojej ceny zwłaszcza, że większość czasu mnie zawodzi.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czujniki bardzo zawodzą. Wystarczy drobne zabrudzenie lub deszczyk i zaczynają czujniki parkowania wariować. Kilka razy bardzo gwałtownie przy cofaniu włączył się automatycznie hamulec. Przy pierwszym razie byłem przekonany, że kogoś uderzyłem cofając ale po kilku takich incydentach odkryłem, że to funkcja automatycznego hamowania przy wykryciu zagrożenia kolizji tak gwałtownie hamuje. Wyłączyłem tą funkcję i jest OK choć czujniki nadal wariują i piszczą, ale przynajmniej nie wyhamowuje samochodu co jest mega wkurzające.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 530i 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 G30-G31 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 G30-G31 Touring