Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Touring Facelifting
Piotr,
6 miesięcy temu
Silnik 2.0 520i 184KM 135kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
45 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,64
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Wyciszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
Auto godne polecenia, spisuje się póki co bardzo dobrze i zachęcam do przeczytania szczegółów mojej oceny aby dowiedzieć się więcej. Nie jestem fanatykiem marki i samochód wybierałem bardziej rozumem niż emocjami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik B48 184km plus miękka hybryda 11km. Całość jeździ naprawdę nieźle, lepiej niż się spodziewałem po stosunkowo niewielkiej mocy przy dość dużym aucie. W mieście trochę brakuje momentu obrotowego przy niskich obrotach. Pomaga delikatnie elektryk i przytomna skrzynia biegów, przeszkadza zaś start stop który wyłącza silnik w momencie puszczenia gazu i potrzebuje chwili na ponowne uruchomienie. Działa to przyzwoicie ale minimalna zwłoka występuje. W trasie silnik zaś sprawuje się świetnie i naprawdę nie czuć że ma niecałe 200km. Ma zapas mocy do bezproblemowego wyprzedzania a na autostradzie, oczywiście niemieckiej, ciągnie świetnie do 200 km/h a i powyżej radzi sobie ok. Do tego dochodzi bardzo przyjemny, lekko sportowy dźwięk, oczywiście jak na 4 cylindry.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF 8 biegów to zdecydowanie najlepszy automat jakim jeździłem i ogromna pomoc dla niewielkiego silnika aby zapewnić dobrą dynamikę auta. Świetnie odczytuje intencje kierowcy, pracuje płynnie i komfortowo a w trybie sportowym zmienia przełożenia z przyjemnym kopnięciem.
4,0
Układ jezdny
Auto bez pakietu M na klasycznym zawieszeniu, z tyłu pneumatyka. Zawieszenie jest niezwykle komfortowe, pracuje bardzo cicho i ciut za bardzo wychyla się na zakrętach. Jeździłem tym samym modelem w pakiecie M i tam auto prowadzi się jak po sznurku ale z kolei nie jest tak komfortowe. Auto służy mi głównie do podróży służbowych i wypadów z rodziną gdzie komfort jest ważniejszy.
5,0
Karoseria
G30 /31 to w mojej ocenie ostatnie klasyczne duże BMW zaprojektowane z myślą o Europejskich a nie Chinskich gustach. Auto łączy elegancję ze sportem, nie jest krzykliwe i doskonale pasuje zarówno jako auto służbowe jak i rodzine kombi. Najnowsza 5'ka jest dla mnie już zupełnie nijaka i równie dobrze mogłaby zamiast emblematu BMW mieć dowolny inny z krajów azjatyckich i pewnie nikt być się nie zorientował.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jest duże i dobrze przeszklone. Lusterka dobrze spełniają swoją funkcję. Trzeba pamiętać o wymiarach na ciasnych parkingach, łatwo jednak wyczuć zarówno przód jak i tył. Osobnym tematem są światła (mam wersję z matrycami ale bez laserów), które świetnie oświetlają drogę, jazda nocą to czysta przyjemność. Jedyny minus to fakt, iż matryce czasami minimalnie zbyt późno wygaszają wiązkę i przez moment potrafią oślepić kierowców z naprzeciwka.
5,0
Ergonomia
Podobnie jak w przypadku karoserii, uważam że G30/G1 to ostatnie prawdziwe BMW z perspektywy obslugi przez kierowcę. Kokpit to klasyka marki, świetnie zaprojektowany i wykonany, czytelny i łatwy w obsłudze. Jestem przeciwnikiem tabletów na których skupione są wszystkie funkcje, rozumiem iż są one oszczędnością dla producentów ale szkoda że takie oszczędności trafiają również do segmentu E.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy, klimatyzację w aucie mam w wersji dwustrefowej plus nawiewy z tylu. Nie widzę zadnych powodów do narzekania poza jednym, automatyczny obieg powietrza, który powinien się załączać w momencie wykrycia złej jakości powietrza na zewn. chyba w zasadzie nie działa, przynajmniej nigdy nie zauważyłem aby załączyl się na czas aby uchronić kabinę przed spalinami czy np brzydkim zapachem z zewnątrz.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 2m wzrostu i z przodu mieszczę się OK. Siedzi się przyjemnie nisko i dobrze czuje samochód. Niestety na tylnej kanapie zostaje wówczas już bardzo mało miejsca, niczym w aucie kompaktowym. Póki co dzieciaki się mieszczą ale przy długości nadwozia 5m w aucie z tyłu jest po prostu mało miejsca. Rozumiem, iż wynika to ze specyfiki tylnonapędowej konstrukcji i w autach BMW miejsce dla pasażerów nie jest priorytetem jak w Skodzie czy VW ale życzyłbym sobie aby było go z tyłu więcej. Bagażnik jest duży, ustawny i dobrze wykończony.
5,0
Wyciszenie
Tutaj gdyby się dało dałbym 6 gwiazdek. To zdecydowanie najlepiej wyciszony samochód jakim jeździłem. W mieście i na trasie przy spokojnej jeździe silnika w zasadzie nie słychać. Przy szybkiej jeździe autostradowej, silnik przyjemnie brzmi i nigdy nie ma się wrażenia że jest zbyt głosno. Również podwozie zostało świetnie wygluszone. To jak dobrze wyciszony jest to samochód przypominam sobie przesiadając się do Superbow, Passatów etc. które w tej kwestii są już bardzo przyzwoite ale 5ka to jednak zupełnie inny poziom. Przy tak dobrym wywieszeniu jeszcze bardziej docenia się system audio. W aucie mam Harman Kardon a więc środkową opcję i jest fantastyczny. Zakładam że Bowers&Wilkins będzie brzmiał jeszcze lepiej ale dopłata do niego była już poza budżetem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do obecnego przebiegu 45 tys km auto całkowicie bezproblemowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena za auto w 2022 po dobrych rabatach wyniosła ok 280 tys PLN co przy obecnym szaleństwie cenowym na rynku jest w mojej ocenie dobrą ofertą jak za dobrze wykonany produkt premium. Auto było przeze mnie kupowane świadomie po sprawdzeniu oferty konkurencji i jestem z niego bardzo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak najdrobniejszych usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 184KM 135kW
[l/100km]