Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Joe2024, 2 miesiące temu
Silnik 540d 320KM 235kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 540d 320KM 235kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Inne : Wyciszenie
Silnik
5,0
Całokształt
Samochód ma prawie same zalety, Cechuje się świetnymi osiągami i niewiele spala paliwa, a przy spokojnej jeździe można na pełnym zbiorniku przejechać 1000 km. Poza tym bardzo dobrze wygląda, zwłaszcza w pakiecie M, który posiadam. Świetnie też hamuje, a mam sportowe hamulce, podobnie jak skrzynię biegów. Sportowe zawieszenie oraz bardzo dobre wyciszenie najbardziej mnie zaskoczyły w tym samochodzie. Jest też zasadniczo bezawaryjny. Jedynie zepsuła się pompa AdBlue, którą musiałem wymienić wraz ze zbiornikiem. Koszt z robocizną ok. 3800 zł. Samochodem przejechałem ok. 115.000 km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ma dużą moc i elastyczność. Ruszanie spod świateł czy wyprzedzanie to sama poezja. Katalogowe przyspieszenie to 4,7 s do 100 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie zmienia biegi i jest cicha. Trochę szarpie w trybie sportowym. Trzeba wymieniać olej co najmniej raz na 100,000 km.
5,0
Układ jezdny
To jeden z największych plusów, zwłaszcza gdy jest zawieszenie sportowe. Auto świetnie się prowadzi, zwłaszcza po serpentynach. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny.
5,0
Karoseria
Świetnie wygląda. Brak śladów korozji po ponad 6 latach użytkowania. Warto położyć ceramikę.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bez zarzutu, Z tyłu trochę gorzej, ale asystenci parkowania dają sobie świetnie radę.
4,0
Ergonomia
Z przodu bez uwag. Z tyłu też nie jest źle, choć na tylnej kanapie mogłoby być trochę więcej miejsca. Bagażnik dość obszerny. Dwie duże walizki się zmieszczą i jeszcze kilka toreb. Kierownica mogłaby się opuszczać niżej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie foteli mogłoby być szybsze i bardziej wydajne, podobnie wentylacja. Model e60 lepiej sobie z tym radził. Nawiewy powietrza z przodu i z tyłu działają bez zarzutów o każdej porze roku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie z tyłu mogą mieć pewien niedosyt, zwłaszcza gdy mają powyżej 190 cm wzrostu. Z przodu jest świetnie.
5,0
Wyciszenie
To jeden z największych plusów tego pojazdu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Materiały eksploatacyjne i części kosztują tyle co do samochodów klasy premium. Serwisy też się cenią. Nie warto jednak na tym oszczędzać, podobnie jak na sprawdzonych częściach zamiennych, ja większość zakładam oryginalnych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość samochodu jest naprawdę wysoka, zwłaszcza że mam skórę nappa i wersję z M Pakietem wizualnym i mechanicznym. Do tej pory tylko raz mnie zawiódł gdy musiałem wymienić zbiornik AdBlue z pompą. Z jakością jest więc całkiem dobrze. Klocki hamulcowe wytrzymują ok. 75 000 km przebiegu. Tarcze dwukrotność tej wartości. Cena samochodu w rozsądnej relacji do jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana zbiornika AdBlue z pompą. Poza tym nic nie trzeszczy ani nie hałasuje w inny sposób.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 540d 320KM 235kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 G30-G31 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna