Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Stifmajster, 6 lat temu
Silnik 520d 190KM 140kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 520d 190KM 140kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mój egzemplarz to 520xd, użytkuję go od dwóch miesięcy i po 5000 km mogę się pokusić o wstępną opinię na temat pojazdu. Auto dosyć świeże, więc myślę, że wielu zainteresowanym zakupem moja ocena może się przydać, moje poprzednie auto to a6 c7 2.0 tdi quattro 190 km s-tronic, a prywatnie posiadam e60 3.0d. Auto jak każda piątka w historii jest dopracowane pod względem technicznym, standardem są systemy wykrywania pieszych czy hamowania awaryjnego, wiele osób zarzuca temu modelowi brak indywidualizmu (zmniejszona seria 7), dla mnie g30 wygląda tak jakbym tego oczekiwał czyli agresywnie a zarazem elegancko, mój egzemplarz jest w białym kolorze i m pakiecie, do charakteru auta nie pasuje jednak czterocylindrowy diesel, różnica w cenie między egzemplarzem 3.0 jest dosyć spora ale jeśli już kogoś stać na ten samochód uwierzcie mi, że warto dołożyć. Szczegóły opisałem pod poszczególnymi kategoriami, zapraszam do lektury :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w mojej opinii jest za słaby jak do tego modelu, w trójce robi robotę, tutaj wyraźnie brakuje mu tchu przy wyższych prędkościach, szczególnie, gdy jedziemy z kompletem pasażerów, do setki zbiera się bardzo sprawnie, kultura pracy jest zadowalająca (szczególnie jeśli porównujemy go z 2.0 tdi audi, który w mojej opinii po prostu charczy) spalanie również na niskim poziomie ale zdecydowanie bardziej pasowałoby tu 3.0
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bardzo szybko, mimo, że to nie dwusprzęgłówka (do niej trochę jej jednak brakuje), jeżdżę cały czas w trybie sport, w trybie comfort i eco zbyt wcześnie zmienia przełożenia. Mimo wszystko daję jej pełną ocenę
4,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o układ kierowniczy nie mam zastrzeżeń, napęd xdrive ma jednak tendencje do zarzucania tyłu jak klasyczna tylnonapędówka, co w przypadku quattro praktycznie nie ma miejsca (stały napęd na cztery koła). Auto za sprawą dobrego wyważenia świetnie się prowadzi (silnik umieszczony za przednią osią). Zawieszenie jest bardziej miękkie niż w e60 i a6 c7, co nie każdemu może odpowiadać, mimo zastosowania opon run fiat
5,0
Karoseria
Tutaj mogę jedynie nadmienić, że elementy blacharskie wykonane praktycznie w całości z aluminium i ocynkowane, mimo sporych rozmiarów auto jest dosyć lekkie (1600 kg) i wygląda zgrabnie
Komfort
5,0
Widoczność
Długa maska i spore gabaryty samochodu robią swoje, nie zauważyłem jakiejś szczególnej różnicy między g30, a6 i starsza piątką e60, standard jak na tę klasę auta.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, mamy możliwość obsługi idrive za pomocą ekranu dotykowego jak i klasycznego pokrętła, myślę, że każdy kto potrafi obsługiwać smartfona nie powinien mieć problemów, dobrze, że pozostawiono klasyczne przyciski na konsoli, schowków jest wystarczająco dużo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak do tej pory nie miałem okazji używać auta w bardzo niskich lub bardzo wysokich temperaturach, przy obecnych układ ogrzewania/klimatyzacji radzi sobie poprawnie. Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika dosyć często włącza się wentylator chłodnicy i pracuje na wysokich obrotach przez około 5 minut.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu, z tyłu sporo ale bez szaleństwa, widać, że to skrócona siódemka.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dosyć dobrym poziomie ale w czasie jazdy nie zapomnimy, że jedziemy 4 cylindrowym dieslem, 3.0d w e60 jest cichsze a a6 c7 z 2.0 porównywalne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak narazie tylko paliwo i spala go średnio o 0,5 - 0,7 l/100 mniej niż audi
4,0
Stosunek jakość/cena
Prawie 270 tys za doposażonego dwulitrowego diesla to trochę za dużo, biorąc pod uwagę konkurencję i staranność wykonania samochodu trzeba jednak przyznać, że jest tyle wart.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 G30-G31 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna