Samochód robi piorunujące wrażenie zaraz po odpaleniu silnika, dźwięk może nie powala na kolana głośnością, ale od razu wiadomo,że mamy do czynienia z mocnym v8. To samochód typu 2 w 1. Można w trybie eco poruszać się prawie bezszelestnie, trochę mniej dynamicznie lecz zapas mocy i tak jest spory, można w zwykłym trybie mieć do dyspozycji pełną moc rozwijaną harmonijnie, płynnie, bez szarpnięć, a jak przyjdzie ochota na tryb sport + to wtedy bestia reaguje na każde naciśnięcie gazu w sposób brutalny. Spalanie? Jeżdżę głównie w miastach aglomeracji śląskiej i średnie spalanie wynosi pomiędzy 12.7, a 14,3 l/100 km. Jazda częściej spokojna, od czasu do czasu włączony tryb sport i jest moc:-). Podane spalanie jest "spod dystrybutora", bo komputer pokładowy zaniża o ok. litr. Oczywiście jeśli sport + zagości na stałe to przekroczenie 20 l/100 nie będzie stanowiło najmniejszego problemu. Samochód drogi w zakupie i utrzymaniu ale potencjalny właściciel doskonale o tym wie, w zamian otrzymujemy perfekcyjną limuzynę o osiągach parę lat temu zarezerwowanych dla Ferrari. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
To potwór, przyspiesza z dowolnej prędkości wbijając w fotel! Każde naciśniecie gazu powoduje szeroki uśmiech kierowcy:-)
5,0
Skrzynia biegów
ZF- zbędny jakikolwiek komentarz, dla mnie jedną z najlepszych skrzyń na świecie
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry ale... trochę na dziurach potrafi myszkować, choć myślę, że tu bardziej winę ponoszą bardzo szerokie opony o rozmiarze 20 cali (z tyłu są szersze) i twardsze zestrojenie zawieszenia (te nasze cudowne drogi...)
4,0
Karoseria
Jest to duża limuzyna ze wszystkimi konsekwencjami. Spasowanie elementów na świetnym poziomie- jest to karoseria łącząca aluminium i stal- nie mam nic do zarzucenia. Jadąc samochodem mam wrażenie, że to czołg-żadnych ugięć karoserii, żadnych niepokojących dźwięków. Natomiast jakość wykonania byłaby niemal perfekcyjna gdyby nie ...lakier! Jego jakość jest bardzo słaba, można powiedzieć, że rysuje się od samego patrzenia na samochód- mój nazywa się carbon schwartz i szczerze nie polecam. Jest śliczny, ale chyba za bardzo "eco". Nie wiem jak z innymi kolorami.
Komfort
3,0
Widoczność
No słaba, samochód niski ( niższy od standardowej G30) z mocno pochyloną przednią szybą, więc nie może być inaczej, do tyłu jeszcze gorzej, lecz samochód jest kapitalnie wyposażony w zestaw kamer i czujników, łącznie z widokiem z góry co bardzo pomaga w codziennej jeździe.
5,0
Ergonomia
Na najwyższym poziomie, jeśli ktoś jeździł wcześniej beemką, to tu odnajdzie się bez problemu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest troszkę gorzej... W porównaniu z moją F10 to ogrzewanie foteli słabsze, klimatyzacja chyba mniej wydajna, system wentylacji foteli działa bardzo słabo. Webasto świetne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo przestronny, z tyłu troszkę gorzej, no ale gdyby z tyłu było dużo miejsca to kto wtedy kupiłby "siódemkę":-)
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszony, tyle
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No muszą być wysokie, zakup wiadomo, ubezpieczenie w pierwszym roku ponad 13 tys. spalanie adekwatne do osiągów. Z tym, że takiego samochodu nie kupuje amator jazdy na kropelce. Serwisy i części mam w cenie samochodu razem z wydłużoną gwarancją więc duży plus dla BMW
3,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie za drogi, ale teraz wszystkie firmy motoryzacyjne zwariowały jeśli chodzi o ceny a marki premium straciły kontakt z rzeczywistością- ale to tylko moje skromne zdanie, z którym pewnie większość się nie zgodzi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 550i 462KM 340kW
[l/100km]