Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Jarek H, 3 lata temu
Silnik 530i 252KM 185kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 530i 252KM 185kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort resorowania w ustawieniu Comfort
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Częste wymiany tylnych klocków hamulcowych.
5,0
Całokształt
Kolejny samochód jaki zamawiam, to BMW serii 5 z Xdrive Każda marka samochodu klasy premium jest w porządku, ale żaden nie ma tego czegoś, co ma BMW. Nigdy nie byłem fanatykiem jednej marki, co 3 lata następowała wymiana na inną markę, a teraz po raz pierwszy zamawiam tę samą markę i co najważniejsze, ten sam model i wydaje mi się, że nastąpiła wewnętrzna transformacja -może to właśnie fanatyzm ?
Wrażenia
5,0
Silnik
252 KM i 350 NM przy tej masie samochodu jest optymalny dla podróży dwóch osób, max pasażerów + bagaż wymaga większej uwagi podczas wyprzedzania, ale nie ma tragedii, gdyż 8 biegów i idealna współpraca z silnikiem daje poczucie komfortu.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna, dopracowana, bezawaryjna, klasyczna, hydrauliczna skrzynia, która nie ma sobie równych pośród pozostałych 2-sprzęgłowych pseudo automatów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie z aktywną regulacją daje najlepsze odczucia komfortu na każdej nawierzchni. Cicha praca zawieszenia oraz idealne prowadzenie w zakrętach oznacza ciągłą pracę zespołu BMW w celu poprawy parametrów przy okazji wprowadzenia liftingu lub nowej edycji. XDrive ideałem nie jest i nigdy nie będzie w porównaniu do stałego Quattro, ale X-drive ma jedną zaletę - wiodąca jest tylna oś i o tym trzeba pamiętać w trakcie gołoledzi.
5,0
Karoseria
Jak pozostałe modele klasy premium. Powłoka lakierowa jest na wysokim poziomie, bez względu na wybrany kolor z czy bez dopłaty. Nie ma efektów trzeszczenia podczas parkowania jednym kołem na wysokim krawężniku, jak w niektórych modelach średniej-wyższej klasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy odpowiednim ustawieniu fotela,kierownicy, lusterek, które mają pełny zakres dla niskich i wysokich kierowców, jest pozytywnie ( słupków nie da się wyciąć )
5,0
Ergonomia
Jak w każdym modelu BMW - idealnie Ekran dotykowy, który nie trzeba dotykać - rewelacja
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie postojowe opcjonalne działa bardzo sprawnie i szybko nagrzewa się wnętrze, nawet podczas niskich temperatur poniżej -20st.C. Niestety nie ogrzewany jest blok silnika. Klimatyzacja działa sprawnie, choć w ustawieniu automatycznym prędkość wentylatora mogłaby działać sprawniej, póki co nie jest źle, zawsze można podwyższyć ręcznie i wrócić do ustawień auto.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce kierowcy i pasażera z przodu są idealne. Z tyłu dla dwóch pasażerów jest wygodnie.
5,0
Wyciszenie
To jest klasa premium i musi być cicho i jest, bez względu na prędkość jazdy, szumy zewnętrzne są porównywalne z szumami toczenia, czyli przy 140 km/h nie trzeba regulować głośności radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każdy samochód klasy premium - coś za coś
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla stałych klientów tej marki, którzy wywalczą sobie rabat, to cena nawet z full opcjami jest akceptowalna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko zależy od wyposażenia. Przy full opcjach jest tyle elementów, że zawsze istnieje prawdopodobieństwo awarii, wystarczy reset lub aktualizacja w serwisie. Tradycyjnie łączność z telefonem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trakcie użytkowania była jedna awaria, która nie była poważna, a skończyło się na wymianie gowicy ( gwarancyjnie ) pojawił się wyciek płynu chłodzącego w miejscu tzw.korka , elementu technologicznego w trakcie produkcji głowicy. Korek wkręcany jest w korpus głowicy na klej, który uszczelnia gwint i tu nastąpił wyciek, niby nic poważnego, ale płyn wyciekał i parowało spod maski. Dzięki bardzo sprawnego działania serwisu, nie miałem żadnych problemów z samochodem zastępczym, a wymiana z oczekiwanie na części zamienne trwałą 30 dni - gdyby samochód był po gwarancji, korek zostałby odkręcony i wkręcony ponownie z nowym uszczelniaczem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 530i 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 530i 252KM 185kW
Średni koszt przejechania 100 km
60,00 zł
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna