Zawieszenie
: Komfort resorowania w ustawieniu Comfort
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Częste wymiany tylnych klocków hamulcowych.
5,0
Całokształt
Kolejny samochód jaki zamawiam, to BMW serii 5 z Xdrive
Każda marka samochodu klasy premium jest w porządku, ale żaden nie ma tego czegoś, co ma BMW.
Nigdy nie byłem fanatykiem jednej marki, co 3 lata następowała wymiana na inną markę, a teraz po raz pierwszy zamawiam tę samą markę i co najważniejsze, ten sam model i wydaje mi się, że nastąpiła wewnętrzna transformacja -może to właśnie fanatyzm ?
Wrażenia
5,0
Silnik
252 KM i 350 NM przy tej masie samochodu jest optymalny dla podróży dwóch osób, max pasażerów + bagaż wymaga większej uwagi podczas wyprzedzania, ale nie ma tragedii, gdyż 8 biegów i idealna współpraca z silnikiem daje poczucie komfortu.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna, dopracowana, bezawaryjna, klasyczna, hydrauliczna skrzynia, która nie ma sobie równych pośród pozostałych 2-sprzęgłowych pseudo automatów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie z aktywną regulacją daje najlepsze odczucia komfortu na każdej nawierzchni. Cicha praca zawieszenia oraz idealne prowadzenie w zakrętach oznacza ciągłą pracę zespołu BMW w celu poprawy parametrów przy okazji wprowadzenia liftingu lub nowej edycji. XDrive ideałem nie jest i nigdy nie będzie w porównaniu do stałego Quattro, ale X-drive ma jedną zaletę - wiodąca jest tylna oś i o tym trzeba pamiętać w trakcie gołoledzi.
5,0
Karoseria
Jak pozostałe modele klasy premium. Powłoka lakierowa jest na wysokim poziomie, bez względu na wybrany kolor z czy bez dopłaty. Nie ma efektów trzeszczenia podczas parkowania jednym kołem na wysokim krawężniku, jak w niektórych modelach średniej-wyższej klasy.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy odpowiednim ustawieniu fotela,kierownicy, lusterek, które mają pełny zakres dla niskich i wysokich kierowców, jest pozytywnie ( słupków nie da się wyciąć )
5,0
Ergonomia
Jak w każdym modelu BMW - idealnie
Ekran dotykowy, który nie trzeba dotykać - rewelacja
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie postojowe opcjonalne działa bardzo sprawnie i szybko nagrzewa się wnętrze, nawet podczas niskich temperatur poniżej -20st.C.
Niestety nie ogrzewany jest blok silnika.
Klimatyzacja działa sprawnie, choć w ustawieniu automatycznym prędkość wentylatora mogłaby działać sprawniej, póki co nie jest źle, zawsze można podwyższyć ręcznie i wrócić do ustawień auto.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsce kierowcy i pasażera z przodu są idealne. Z tyłu dla dwóch pasażerów jest wygodnie.
5,0
Wyciszenie
To jest klasa premium i musi być cicho i jest, bez względu na prędkość jazdy, szumy zewnętrzne są porównywalne z szumami toczenia, czyli przy 140 km/h nie trzeba regulować głośności radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każdy samochód klasy premium - coś za coś
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla stałych klientów tej marki, którzy wywalczą sobie rabat, to cena nawet z full opcjami jest akceptowalna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko zależy od wyposażenia. Przy full opcjach jest tyle elementów, że zawsze istnieje prawdopodobieństwo awarii, wystarczy reset lub aktualizacja w serwisie. Tradycyjnie łączność z telefonem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trakcie użytkowania była jedna awaria, która nie była poważna, a skończyło się na wymianie gowicy ( gwarancyjnie ) pojawił się wyciek płynu chłodzącego w miejscu tzw.korka , elementu technologicznego w trakcie produkcji głowicy. Korek wkręcany jest w korpus głowicy na klej, który uszczelnia gwint i tu nastąpił wyciek, niby nic poważnego, ale płyn wyciekał i parowało spod maski. Dzięki bardzo sprawnego działania serwisu, nie miałem żadnych problemów z samochodem zastępczym, a wymiana z oczekiwanie na części zamienne trwałą 30 dni - gdyby samochód był po gwarancji, korek zostałby odkręcony i wkręcony ponownie z nowym uszczelniaczem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 530i 252KM 185kW
[l/100km]