Przeniesienie napędu
: nie ma lepszego napędu niż RWD i to BMW tylko to potwierdza!
4,0
Całokształt
dobre auto na niemieckie drogi. pomyślane przez niemców i dla niemców. przeelektronizowane. wszystko \"komputer\" :-(
oleju nie sprawdzisz (komputer...), akumulatora nie zobaczysz, bezpieczników nie sprawdzisz i tym bardziej nie wymienisz bez serwisu, hamulec ręczny - tylko elektryczny, skrzynia - tylko automat, z otwartymi drzwiami nie podjedziesz 20 cm do przodu (automat nie pozwoli...), koła runflat (tak, znów!!!). na tor i do zabawy - za duże i za ciężkie (czuje się tą masę, oj czuje...), na \"normalne\" drogi zbyt delikatne. a autostrad jak na lekarstwo u nas...
przyznać trzeba jednak, że po równym prowadzi się nieźle, wręcz dobrze. tylko co z tego. gdzie jest szkoła starego dobrego BMW? prostota i radość z jazdy dla kierowcy? jedna z ostatnich marek produkująca samochody dla kierowców zdradza ideały... pozostaje chyba tylko wybór pomiędzy Porsche a ... Porsche :-(
Wrażenia
4,0
Silnik
mocny silnik, ale typowy diesel niestety. elastyczność czerpie z krótkich przełożeń 8 biegowej skrzyni. cichy i dość ładnie brzmi, ale niestety drgania przenoszą się na karoserię (bieg jałowy na postoju)
4,0
Skrzynia biegów
8 biegowy automat. szybki i dokładny (właściwy moment zmiany biegu). łopatki dobrze działają ale w \"normalnej\" eksploatacji nie mają specjalnie sensu, bo biegi są tak krókie, że nieststy lepiej się zdać na elektronikę :-( ; przydałaby się klasyczna przekładnia 5-6 biegowa ale nie ma opcji ręcznej skrzyni do tego silnika!!! :-(
1,0
Układ jezdny
zawieszenie adaptacyjne, 19 calowe koła i opony runflat. porażka. do jazdy w Polsce nadaje się tylko tryb comfort (a i to w sposób mocno naciągany!) ale nie daje się wówczas wyłączyć kontroli trakcji (DSC)!!! nie ma alternatywy dla opon runflat i to jest źródło porażki!!! ukłąd kierowniczy dość bezpośredni ale zbyt mocno wspomagany. dobra zwrotność jak na te gabaryty.
trzy rzeczy na mega plus za to :
1. skrętna tylko oś
2. szpera
3. skuteczne hamulce
i oczywiście RWD rządzi :-)
Komfort
3,0
Widoczność
generalnie kiepska. te wszystkie krągłości oraz bezpieczeństwo (szerokość słupków przednich) skutkuje słabą widocznością we wszystkich kierunkach. w nocy znacząco pomaga doświetlanie zakretów i dobre refektory biksenonowe.
4,0
Ergonomia
typowo niemiecka. dobra. idrive przejrzysty i intuicyjny ale nawigacja upierdliwa.
elektryczny hamulec ręczny to porażka. po co to?!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobrze ale bez rewelacji. cicho i wydajnie ale np. nie można ustawić ogrzewania tylko na przednią szybę. czemu?
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co najwyżej przeciętnie z miejscem jest.
kierowca OK, lubię obudowanie, trzymanie i \"czucie\" pojazdu. ale pasażer z przodu i miejsca siedzące z tyłu to klasa średnia co najwyżej.
bagażnik - powierzchniowo ok., ale płytki a dodatkowo ograniczony gabarytowo kształtem klapy i tylnych słupków. cóż - albo wygląd albo funkcjonalność...
4,0
Wyciszenie
silnik - OK, osprzęt - OK, szum powietrza i opon - nie OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po 20k km - średnie 12,2. dużo czy mało? uważam, że przy moim sposobie jazdy i trybie wykorzystywania samochodu to jest b. dobry rezultat. 170km/h na autobanie i spalanie poniżej 10 l/100 km budzi szacunek.
3,0
Stosunek jakość/cena
standard w wykonaniu firm niemieckiej trójki (MB, Audi, BMW). czy warte ceny? mam wątpliwości. prawie 380kPLN za auto wg opisu powyżej? smuci to, że alternatywa (patrz wyżej) wypada w tej kategorii jeszcze gorzej...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- upierdliwe skrzypienie deski rozdzielczej. naprawa na gwarancji na chwilę pomogła. wróciło. -- spalony bezpiecznik (spróbujcie go wymienić będąc w trasie 5 k km od \"serwisu\" !!!!),
- klocki tył po 20k km do wymiany a przód jeszcze dobry na kolejne 20k?!
- komfortowy dostęp (kluczyk elektroniczny i otwieranie drzwi klamką lub dotknięciem czujnika) - raz działa raz nie...
- szyba w drzwiach kierowcy po myciu lub deszczu przy otwieraniu i zamykaniu pozostawia zacieki
- skrzypiący pas pasażera przód (ociera o słupek i/lub elektryczny fotel (wyposażenie w opcji))
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. 4 prostowane fabryczne felgi!!! przez opony runflat!!! i za każdym razem uszkodzone przy prędkościach 60-80 km/h - porażka!!!
2. mechanika i elektryka - so far so good. zobaczymy...
ocena tylko dobra, bo bez przesady, auto ma 9 miesięcy i tylko 20k km przebiegu. żeby tylko nie było jak z moim motocyklem bmw :-(
On
- zużycie paliwa dla silnika 535d 300KM 221kW
[l/100km]