Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Touring

krisso69, 13 lat temu
Silnik 535d 300KM 221kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 F10-F11 Touring 535d 300KM 221kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
3,38
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : nie ma lepszego napędu niż RWD i to BMW tylko to potwierdza!
4,0
Całokształt
dobre auto na niemieckie drogi. pomyślane przez niemców i dla niemców. przeelektronizowane. wszystko \"komputer\" :-( oleju nie sprawdzisz (komputer...), akumulatora nie zobaczysz, bezpieczników nie sprawdzisz i tym bardziej nie wymienisz bez serwisu, hamulec ręczny - tylko elektryczny, skrzynia - tylko automat, z otwartymi drzwiami nie podjedziesz 20 cm do przodu (automat nie pozwoli...), koła runflat (tak, znów!!!). na tor i do zabawy - za duże i za ciężkie (czuje się tą masę, oj czuje...), na \"normalne\" drogi zbyt delikatne. a autostrad jak na lekarstwo u nas... przyznać trzeba jednak, że po równym prowadzi się nieźle, wręcz dobrze. tylko co z tego. gdzie jest szkoła starego dobrego BMW? prostota i radość z jazdy dla kierowcy? jedna z ostatnich marek produkująca samochody dla kierowców zdradza ideały... pozostaje chyba tylko wybór pomiędzy Porsche a ... Porsche :-(
Wrażenia
4,0
Silnik
mocny silnik, ale typowy diesel niestety. elastyczność czerpie z krótkich przełożeń 8 biegowej skrzyni. cichy i dość ładnie brzmi, ale niestety drgania przenoszą się na karoserię (bieg jałowy na postoju)
4,0
Skrzynia biegów
8 biegowy automat. szybki i dokładny (właściwy moment zmiany biegu). łopatki dobrze działają ale w \"normalnej\" eksploatacji nie mają specjalnie sensu, bo biegi są tak krókie, że nieststy lepiej się zdać na elektronikę :-( ; przydałaby się klasyczna przekładnia 5-6 biegowa ale nie ma opcji ręcznej skrzyni do tego silnika!!! :-(
1,0
Układ jezdny
zawieszenie adaptacyjne, 19 calowe koła i opony runflat. porażka. do jazdy w Polsce nadaje się tylko tryb comfort (a i to w sposób mocno naciągany!) ale nie daje się wówczas wyłączyć kontroli trakcji (DSC)!!! nie ma alternatywy dla opon runflat i to jest źródło porażki!!! ukłąd kierowniczy dość bezpośredni ale zbyt mocno wspomagany. dobra zwrotność jak na te gabaryty. trzy rzeczy na mega plus za to : 1. skrętna tylko oś 2. szpera 3. skuteczne hamulce i oczywiście RWD rządzi :-)
Komfort
3,0
Widoczność
generalnie kiepska. te wszystkie krągłości oraz bezpieczeństwo (szerokość słupków przednich) skutkuje słabą widocznością we wszystkich kierunkach. w nocy znacząco pomaga doświetlanie zakretów i dobre refektory biksenonowe.
4,0
Ergonomia
typowo niemiecka. dobra. idrive przejrzysty i intuicyjny ale nawigacja upierdliwa. elektryczny hamulec ręczny to porażka. po co to?!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobrze ale bez rewelacji. cicho i wydajnie ale np. nie można ustawić ogrzewania tylko na przednią szybę. czemu?
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co najwyżej przeciętnie z miejscem jest. kierowca OK, lubię obudowanie, trzymanie i \"czucie\" pojazdu. ale pasażer z przodu i miejsca siedzące z tyłu to klasa średnia co najwyżej. bagażnik - powierzchniowo ok., ale płytki a dodatkowo ograniczony gabarytowo kształtem klapy i tylnych słupków. cóż - albo wygląd albo funkcjonalność...
4,0
Wyciszenie
silnik - OK, osprzęt - OK, szum powietrza i opon - nie OK.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po 20k km - średnie 12,2. dużo czy mało? uważam, że przy moim sposobie jazdy i trybie wykorzystywania samochodu to jest b. dobry rezultat. 170km/h na autobanie i spalanie poniżej 10 l/100 km budzi szacunek.
3,0
Stosunek jakość/cena
standard w wykonaniu firm niemieckiej trójki (MB, Audi, BMW). czy warte ceny? mam wątpliwości. prawie 380kPLN za auto wg opisu powyżej? smuci to, że alternatywa (patrz wyżej) wypada w tej kategorii jeszcze gorzej...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- upierdliwe skrzypienie deski rozdzielczej. naprawa na gwarancji na chwilę pomogła. wróciło. -- spalony bezpiecznik (spróbujcie go wymienić będąc w trasie 5 k km od \"serwisu\" !!!!), - klocki tył po 20k km do wymiany a przód jeszcze dobry na kolejne 20k?! - komfortowy dostęp (kluczyk elektroniczny i otwieranie drzwi klamką lub dotknięciem czujnika) - raz działa raz nie... - szyba w drzwiach kierowcy po myciu lub deszczu przy otwieraniu i zamykaniu pozostawia zacieki - skrzypiący pas pasażera przód (ociera o słupek i/lub elektryczny fotel (wyposażenie w opcji))
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. 4 prostowane fabryczne felgi!!! przez opony runflat!!! i za każdym razem uszkodzone przy prędkościach 60-80 km/h - porażka!!! 2. mechanika i elektryka - so far so good. zobaczymy... ocena tylko dobra, bo bez przesady, auto ma 9 miesięcy i tylko 20k km przebiegu. żeby tylko nie było jak z moim motocyklem bmw :-(

On - zużycie paliwa dla silnika 535d 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
30,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Touring