Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Touring

doktorj, 8 lat temu
Silnik 525d 218KM 160kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 F10-F11 Touring 525d 218KM 160kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
2,77
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Uklad kierowniczy
Karoseria : Jakosc materialow i spasowanie wnetrza
Silnik : Utrata mocy przy defekcie ukladu recyrkulacji spalin
2,0
Całokształt
Bardzo komfortowy samochod z przecietna iloscia miejsca dla pasazerow i bagazu (w odniesieniu do wymiarow zewnetrznych), niestety bardzo usterkowy i niedopracowany jakosciowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra moc i elastycznosc jak na 2,0 pojemnosci, dzieki podwojnemu doladowaniu brak turbodziury i liniowe rozwijanie mocy. Zadyszka dopiero przy predkosciach 180+(Niemcy). Na plus rowniez brak/minimalne wibracje i odglosy pracy wewnatrz dzieki wytlumieniu kabiny. Niestety dzwiek silnika na zewnatrz katastrofalny, w porownaniu z moim poprzednim autem (Mazda 6 diesel prod.2007) motor brzmi jak uszkodzony (wg BMW w granicach normy). Spalanie srednie 7,2l przy dynamicznej i szybkiej jezdzie rewelacyjne.
5,0
Skrzynia biegów
Potwierdzam bardzo pozytywne oceny dziennikarzy motoryzacyjnych, najlepszy automat na rynku. Super szybki, dobry dobor przelozen, dzieki 8 biegom niskie obroty silnika przy predkosciach autostradowych.
3,0
Układ jezdny
Raczej twarde zawieszenie ze sportowym zacieciem, przez co pokonywanie zakretow sprawia przyjemnosc, niestety rownoczesnie cierpi na tym komfort, potrafi glosno dac znac o nierownosciach drogi, jak i "wytrzepac" pasazerow. Elektryczne wspomaganie ukl. kierowniczego pozbawione czucia, przez co jazda na wprost autostradami jest uciazliwa i meczaca (ciagle szukanie ustawienia neutralnego - wg BMW ten "typ" tak ma...)
Komfort
2,0
Widoczność
Skutecznie ograniczona w kazdym kierunku przez wysoko poprowadzono linie szyb, linia dachu zprzodu z kolej dosc nisko przez co bedac pierwszym na swiatlach trzeba sie nagimnastykowac... Czujniki parkowania powinny byc w wyposazeniu seryjnym, a nie opcjonalnym! Bez nich auto jest nieuzywalne w miescie.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu reki, logicznie uporzadkowane, zwlaszcza iDrive zasluguje na pochwaly, rewelacyjny system nawigacji z duzym 10,2" ekranem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wydajnosc zarowno w niskich jak i wysokich temperaturach, praca wentylacji bardzo glosna. Ocene psuja regularne defekty klimatyzacji - nieszczelne kondensatory(w moim przypadku 2 wymiany w ciagu 3 lat), b.dlugi czas oczekiwania na nowy Kondensator (wg BMW problem wielu pojazdow serii 5,6,7)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty auta bardzo przecietna, zeby nie powiedziec kompaktowa. Masywny kokpit i tunel srodkowy ograniczaja miejce na szerokosc, na dlugosc miejsca jest z przodu w sam raz, z tylu przy fotelu ustawionym na 190cm-go kierowce dosc ciasno. Jako najwieksze Kombi w koncernie rozczarowanie. Bagaznik foremny ale rowniez sredniej wielkosci. Superpraktyczne otwieranie szyby w klapie bagaznika.
5,0
Wyciszenie
Chyba najmocniejszy punkt w tym samochodzie. Perfekcyjne wyciszenie zarowno silnika jak i odglosow toczenia/oplywajacego powietrza. Rozmowy przy 160-180km/h bez poniesionego glosu, rowniez sluchanie muzyki w trasie to w tym aucie przyjemnosc.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie wydatki na paliwa niestety nie rekompensuja wysokich cen serwisu/opon/ubezpieczenie/utraty wartosci. Tu zdecydowanie premium.
1,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie i utrzymaniu samochod, ktory wykazje liczne niedociagniecia jakosciowe. Wnetrze pelne twardego plastiku, ktory w wielu miejscach trzeszczy, skrzypi zarowno na zakretach jak i przy hamowaniu i przyspieszaniu, odpadajace litery BMW z listw progowych, latwo rysujace sie plastiki czern fortepianowa. Auto sprawia wrazenie jak po 200tys.km przebiegu, a przejechalem nim od kupna nowego w salonie 75tyskm! Do tego liczne usterki - patrz ponizej.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. W ciagu 3 lat 2 awarie systemu klimatyzacji z dlugim czasem oczekiwania na zepsuty/nieszczelny kondensator 2. Awaria systemu recyrkulacji spalin przy 65tys.km 3. Spontaniczne pekniecie felgi w jej wewnetrznej czesci (defekt materialu) bez sladow uderzenia przy 40tys.km
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od momentu odebrania auta z salonu niesprawnie dzialajacy uklad kierowniczy, po 4 wizytach w warsztacie wymieniona przekladnie kierownicza, dzieku czemu auto stalo sie w miare kierowalne (przyjemnosc z jazde to to wciaz nie jest),

On - zużycie paliwa dla silnika 525d 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Touring