Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Touring

Biszkopt, 2 lata temu
Silnik 520d 184KM 135kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 F10-F11 Touring 520d 184KM 135kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Duże, wygodne auto, z którego jestem zadowolony. Brakuje miejsca w środku, jak na takie gabaryty zewnętrzne. Ja mam 175 cm wzrostu i z przodu na nogi mam miejsca z lekkim zapasem, nie wiem co bym miał robić gdybym miał 2 metry wzrostu... Długie podróże nie męczą w ogóle, pewnie przez fotele "komforty" i gabaryty samochodu Mogło by być nieco bardziej miękko zestrojone zawieszenie, ale wtedy nie prowadziłby się tak dobrze -coś za coś.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kupiłem auto po leasingu, z pełną historią, kiedy miało prawie 130 k km. Zrobiłem 15k km bez żadnego problemu. Wydaje mi się, że te wszystkie złe opinie o tym silniku, to jest jak ze wszystkimi skomplikowanymi autami nowszego typu: największym problemem zawsze jest poprzedni właściciel i jego zaniedbania. Jeśli serwisować i używać z głową, to nic się nie wydarzy. Oczywiście, mogło by być ciszej, ale to diesel, więc nie ma się czego spodziewać. No i oszczędny też jest.
5,0
Skrzynia biegów
Tu nie mam żadnych, ale to żadnych zastrzeżeń. To już któreś moje auto w automacie i ten jest prawie niezauważalny. Zmiany biegów są płynne, biegi dobrze dobrane, skrzynia działa "w tle". Tryb manualny to raczej gadżet, użyłem kilka razy, bo kickdown działa tak jak powinien. Wymiana oleju z filtrem (miską) po zakupie i wszystko gra.
5,0
Układ jezdny
Mogło by być trochę bardziej komfortowo, ale w zamian za to mamy bardzo precyzyjne prowadzenie. W porównaniu do E90 jest dużo bardziej wygodnie, w porównaniu do starego Volvo S80 jest mniej wygodnie. Ale w zamian prowadzenie jest jak po sznurku, zwłaszcza jak na tak duże i ciężkie auto.
5,0
Karoseria
Nie wiem co mam tu oceniać. Jeśli lakier, no to jest ok, nie rysuje się jak japońskie, brak rdzy. Jeśli np. wielkość drzwi i kąt ich otwarcia i takie rzeczy, no to bardzo przemyślane, zwłaszcza podnoszona sama szyba w tylnej klapie i naprawdę duże drzwi otwierane prawie od kątem prostym.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, duże szyby, kamera cofania, małe słupki To wszystko daje maksymalny wynik
4,0
Ergonomia
Mogłoby być więcej schowków, albo większy schowek w drzwiach. A tak poza tym wszystko pod ręką, na miejscu i intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja działa tak jak chcę. Sama dobiera sobie bieg wentylatora, skąd ma dmuchać,etc. I robi to dobrze. Jedynie nie potrafię tego rozgryźć że czasami dmucha mi ciepłe powietrze na nogi, kiedy mam ustawione w lato powiedzmy 23 stopnie...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak pisałem, przestrzeni mogłoby być więcej. Fotele przednie nie odsuwają się jakiś bardzo daleko. Za to z tyłu wydaje mi się, że jest więcej miejsca. Bardzo duży bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre, silnik słychać w korkach, ale nie byłem tego świadomy, dopóki nie uruchomił się system start-stop. Kiedy silnik gaśnie na skrzyżowaniu, to zauważasz, że największy hałas robisz dla siebie ty sam. Potem silnik odpala i czar pryska
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to takie auto, ale jeśli trzymać się wytycznych, to nic takiego się nie dzieje, przynajmniej u mnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak zwykle, mogłoby być taniej ;-) na nowy mnie nie stać, a za zadbany egzemplarz dałem prawie 60k PLN. W zamian prawie nic nie dokładam...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z tego co kojarzę, to chyba nic się nie popsuło. Tylko serwis pozakupowy (oleje, filtry, dwa amortyzatory, bo jeden był wylany) i wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 F10-F11 Touring 520d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 F10-F11 Touring