Przeniesienie napędu
: mysle ze skrzynia biegow zasluguje na szczegolne pochwaly.
4,0
Całokształt
To dobre i polecane przeze mnie auto. Piekne w formie, Na drodze budzi szacunek. Po raz pierwszy zauwazylem, ze inni kierowcy ochoczo znejzdzaja z lewego pasa. Choc w Polsce przecietny uzytkownik tej marki jest zle kojarzony (w firmie zyskalem miano dresa) to przyjemnosc prowadzenia, jakosc wykonczenia oraz zwyczajnie radosc z jazdy zrekompensuja te niedogodnosci. troche mala przestrzen ladunkowa, ale coz, przynajmniej auto nie wyglada jak suv, albo miktociezarowka.
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo cichy i oszczedny silnik. wystarczajacy zupelnie w realiach wszechobecnych fotoradarow, patroli policyjnych i nasilonego ruchu na drogacg europy. wspaniale komponuje sie z 8 biegowym automatem i aktywnym zawieszeniem. w trybie sport przyspiesza bardziej niz wystarczajaco. jest cicho - w tym elemencie bije moje poprzednie auto o jeden poziom (tam silnik d5).
5,0
Skrzynia biegów
Mam jako-takie doswiadczenie w prowadzeniu wlasnych samochodow z automatyczna skrzynia (mercedes i volvo xc70 rok 2008), a takze jezdzilem kilkoma znakomitymi modelami mercedesa i audi wlasnie z automatami. BMW przebija wszystko. Cicho, plynnie, precyzyjnie. jestem zachwycony. W trybie sport oraz sport+ jest naprawde sportowo.
4,0
Układ jezdny
swietne zawieszenie. tryby pneumatyczne wyraznie zmieniaja wrazenia. brakuje trybu comfort, ktory zamienilby na autostradzie auto w "otulajaca puchowa poduszke"
Komfort
4,0
Widoczność
do tylu nie dobrze. lusterka szyby boczne oraz reszta znakomita widocznosc. co do parkowania zabil mnie asystent. auto parkuje samo szybko i sprawnie. samo znajduje luki i pomaga kierowcy. dla kobiet w koncu rozwiazanie odwiecznego stresu, a dla mnie zwyczajnie wygoda.
4,0
Ergonomia
to moje pierwsze bmw, a wiec mialem obawy co do tego jak dlugo przyjdzie mi sie przyzwyczajac do nowego ukladu.. przejscie bylo naprawde bezbolesne choc brakuje mi pewnych rozwiazan (ktore znam z volvo) w zakresie obslugi cd oraz tempomatu. wielki plus za komunikacje z kierowca. to prawdziwy xxi wiek. maly bagaznik jak dla 3 osobowej rodziny na wakacje. szczegolnie czesc ponad linia szyb jest krotka i mala. 590 litrow w teorii w praktyce nie wiele wieksze niz 450 litrow w innym kombi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
brak jakichkolwiek zastrzezen.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jezdze na tylnej kanapie, a przednie fotele (komfortowe) to prawdziwa ulga dla plecow. o wiele lepsze niz u konkurencji, co do tego nie mam watpliwosci. dla mnie bomba, szczgolnie ze pokonuje jednorazowo nawet po 2000 km.
4,0
Wyciszenie
choc jest swietnie to mam wrazenie ze mogloby byc lepiej. gdy gra muzyka to slychac ja na zewnatrz co przypomina mi amerykanskie pseudo-super samochody z murzynami sluchajacymi rapu na podkreconych basach. tu maly minus. poza tym - oczekiwana cisza, nawet przy znacznych predkosciach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dobrze, choc spodziewalem sie o wiele wiecej. choc nie jestem typem "za wszelka cene dojedz do celu jak najszybciej" to spalanie na trasie - autostrada w beneluxie zaowocowalo 6.8 litra na 100. w miescie pali 7.2. wartosci katalogowe chyba wykonywane byly w prozni przy 21 st. c oraz obciazeniu dzokejem. konkurencja nie jest daleko.
4,0
Stosunek jakość/cena
w klasie wyzszej sredniej jest ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak uwag
On
- zużycie paliwa dla silnika 520d 184KM 135kW
[l/100km]