Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Touring

michał_polak, 3 lata temu
Silnik 528i 245KM 180kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 5 F10-F11 Touring 528i 245KM 180kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brak jakichkolwiek awarii
Przeniesienie napędu : To jest największe zaskoczenie jak płynnie się ten samochód prowadzi w porównaniu do innych, jak jest elastyczny
Układ elektryczny : Nic się nie psuje
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Awaria poważna ale na razie jedyna.
5,0
Całokształt
Auto naprawdę godne polecenia. Jeżdzę nim 5 lat. Wcześniej miałem nową Hondę CR-V i to jakby przesiąść się z muła na koń. A przecież BMW było 4 lata starsze. Jest to fajny dynamiczny samochód, idealny na trasy, pali przeciętnie, dobrze wyciszony. Jest bardzo wygodny i jeżeli poszukujesz auta rodzinnego dającego jednocześnie dużą przyjemność z jazdy to auto będzie idealne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam żadnych zastrzeżeń, nie wystąpiły jak dotąd żadne usterki. Przejechane przeze mnie ok. 70 tyś. Jest dynamiczny, szczególnie w trybie sport. 245 KM to jest wydaje mi się idealny silnik i do miasta i na trasę. W trasie spokojnie można jechać 160-180 km/h i nie jest to specjalnie odczuwalne. Trzeba się wręcz pilnować.
5,0
Skrzynia biegów
Jest elastyczna, płynna, cicha. Słyszałem opinie, że występują tu czasami awarie, ale ja nie miałem żadnych problemów, a nawet podejrzenia problemów. Działa bez zarzutu, nie szarpie, nie wyje (jak przy automatach bezstopniowych).
5,0
Układ jezdny
Napęd X Drive robi swoje. Dobrze trzyma się drogi a w zimie bezpiecznie, co miałem okazję sprawdzić gdy w pewny mroźny dzień z konkretnym oblodzeniem samochody latały dookoła mnie, a mój nadal trzymał się drogi na A2.
5,0
Karoseria
Nie było jak dotąd żadnych problemów. Przeprowadzałem drobne naprawy lakiernicze ale nie wynikały one z winy samochodu :)
Komfort
5,0
Widoczność
Z początku przeszkadzała mi kratka oddzielająca przestrzeń bagażową od reszty pojazdu, aż odkryłem że się składa :) Widoczność jest bardzo dobra, w przestrzeni bagażowej też są szyby okienne, co znacznie ułatwia widoczność. Może lusterka zewnętrzne powinny być trochę większe.
5,0
Ergonomia
Fotele są bardzo wygodne. Wszystkie przyciski pod ręką, łatwo można się przyzwyczaić do sterowania komputerem pokładowym. Dużo lepiej niż np. w Lexusie NX, który tez miałem, gdzie trzeba we wszystko celować laserem. Być może zawieszenie mogłoby być dla niektórych za twarde.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie było jak dotąd żadnych z tym kłopotów. Ogrzewanie i klimatyzacja działają poprawnie i niezwykle szybko, co w sumie to nawet mnie dziwi w 9 letnim aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cała rodzina jest bardzo zadowolona. Moim zdaniem to typowy samochód klasy D, gdzie jest dużo miejsca z przodu ale i z tyłu, jednak nie możemy oczekiwać takiego komfortu jak w BMW serii 7 czy typowych limuzynach.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie to jest pierwsza rzecz, która zwróciła moją uwagę po zakupie tego auta. W porównaniu z poprzednim samochodem to była przepaść, a tamten był 4 lata młodszy i to Honda, czyli też nie byle samochód. Jednak z czasem mam wrażenie, że samochód stał się nieco głośniejszy, ale może to wina opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BMW nigdy nie była tanią marką. Jeżeli decydujemy się zresztą na jakąkolwiek markę premium to nie możemy oczekiwać cen jak za części do Dacii. Ale jeżeli wybierze się odpowiedni serwis (a ja tak mam) to jest znośnie. Najdroższa naprawa jak dotąd to wymiana poduszek pneumatycznych przetartych przez roboty drogowe, kwota ok. 4000 zł i tylne zawieszenie koszt 6000 zł. Klocki hamulcowe i tarcze też do tanich nie należą, wystarczają na ok. 40-50 tyś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując przyjemność z jazdy tym samochodem, co dla mnie jest kluczowe, do innych marek, które wydawały mi się "rozsądniejsze", to jest tu przepaść. Ten samochód naprawdę się prowadzi i jest bezpieczny w wersji xdrive w trudnych warunkach o czym miałem okazję się przekonać. 4 letnie auto kupiłem za 110 tyś i nawet liczące, że części są droższe niż w tańszych markach, to i tak się opłacało niż wydać 140 tyś na auto nowe, podobnie wyposażone jednak bez tego czegoś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do chwili obecnej nie miałem żadnych drobnych awarii, typu niedziałające wycieraczki czy coś. Raz musiałem uszczelnić przedni reflektor, jeżeli to jest drobna awaria. Elektronika działa poprawnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Doszło do awarii tylnego zawieszenia i była to pierwsza awaria w pojeździe po 4 latach użytkowania, w pojeździe 8 letnim, więc chyba nie jest źle. Dodatkowo przetarte tylne poduszki od pneumatycznego zawieszenia, ale to przez drogę i brak wyobraźni urzędników jak zapewnić w czasie robót dojazd mieszkańcom. Droga naprawiona - awarii brak. Nie miałem awarii silnika ani skrzyni biegów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 528i 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 F10-F11 Touring