Ponad 30 tys. bezawaryjnych km ale olej zmieniam co 10 tys. km bo jakoś nigdy nie wierzyłem w te Long Lajfowe wymiany oleju. Zalecany przez BMW i najlepiej się tu wg mnie spisuje olej z normami do benzyn ACEA A3/B3/B4 BMW LL-01. Lałem Petronas 0W40, Liqui Moly 0W40, teraz jest PMO 5W40 a na wymianę już czeka Penrite 0W40. Modele z początku produkcji mój 523i, 528i i 530i mają ten sam silnik N53 różniący się tylko oprogramowaniem. U mnie w modelu 523i udało się w MobileCoders podnieść moc do 265 KM i 315 Nm. Wymieniłem tylko zużyte świece i cewki i poduszki pod silnikiem. Modele przed liftowe mają poważny problem z dostawaniem się wody przez odklejające się nagminnie wygłuszenie drzwi pod każdym z boczków drzwiowych. Na razie jestem mega zadowolony z auta i z jego spalania. Na trasie, a często podróżuje Polska-Niemcy wychodzi realnie kolo 9 litrów autostradowej prędkości. Miasto 11-12 litrów.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 523i 204KM 150kW
[l/100km]