Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
radek,
5 lat temu
Silnik 520d 190KM 140kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
162 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po podniesieniu mocy do 225 KM można powiedzieć że teraz to naprawdę jedzie w porównaniu do oryginalnej mocy 186 KM ( powinno być 190 KM ale hamownia pokazała co innego ) . Cichy wręcz bardzo cichy . Spalanie przy x-drive nie całe 10 litrów ropki .
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy , kulturalny . Rozrząd po faceliftingu czyli nie powinno być problemów . Adblue , według opini wielu ludzi znających się na marce nie ma problemów z DPF-em podczas użytkowania w mieście
5,0
Skrzynia biegów
ZF = rewelacja
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry . W zimę 17 cali w lato 19 cali i nie czuć różnicy . Zawieszenie fenomenalnie niweluje nierówności . Jedynie podczas przejazdu przez tory kolejowe czuć sztywność nadwozia
4,0
Karoseria
Czarny kolor podatny na odpryski i zarysowania . Szczególnie przedni zderzak i maska
Komfort
5,0
Widoczność
Kamea cofania lub widok z lotu ptaka czyli 360 stopni powoduje że krawężniki nie straszne , wszystko widać z góry bardzo wyraźnie
5,0
Ergonomia
Standartowo w BMW wszystko pod ręką , i-drive w obsłudze rewelacja
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylowane fotele to jest to !!!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty auta to przestrzeń z przodu szczególnie po stronie pasażera to może nie katastrofa ale jest po prostu ciasno . Z tyłu jest ok o ile nikt wysoki nie siedzi z przodu
5,0
Wyciszenie
Cichuteńko . Podczas jazdy totalna cisza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po roku użytkowania ciężko określić . Dwie opony z przodu po 900 pln , wymiana oleju w automacie , skrzyni rozdzielczej x-drive plus podniesienie mocy 3500 pln
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem trzylatka jeszcze na gwarancji fabrycznej w salonie BMW za 85 tyś pln czyli baaardzo tanio ( trzy lata wcześniej kosztował ok 310 tyś jako nowy . Utrata wartości jak dla mnie kosmos )
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji wymiana turbo , tylnego zawieszenia czyli poduszek wraz z kompresorem ( uważam że gdyby nie gwarancja to były to poważne usterki )
On
- zużycie paliwa dla silnika 520d 190KM 140kW
[l/100km]