Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
Tomek JG,
6 lat temu
Silnik 520d 190KM 140kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
213 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo wygodny samochód dla rodziny 2+2. Sporo przestrzeni na dziecięce duperele. Zdecydowanie długie trasy nie stanowią w nim wyzwania. Chcesz 1000 km dziennie; wciskasz start i docelowo stop.... już! Tak to wygląda w tej "5-ce".
Wersja Luxury oferuje bardzo bogaty pakiet wyposażenia, więc co chwila cieszysz się z nowych gadżetów. Począwszy od prognoz pogody na daną lokalizację w ramach ConnectedDrive aż po HUD i aktywny tempomat, kontrolę pasa etc....
Auto praktycznie bez usterkowe w ramach przejechanych 60k km przez rok . Serwisy okresowe to jedyne wydatki jak dotąd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mogłoby być tej mocy nieco wiecej, ale jeśli nikt nie planuje podbijać rekordów na Nürnburgring rodzinnym kombi to będzie w 100% zadowolony!
5,0
Skrzynia biegów
Zmiany biegów praktycznie nie odczuwane. W trybie Comfort (czyli tym, w którym będziesz jeździł w 90%). Gładko, bez szarpnięć, smooth as hell ;).
Na Sporcie luuuubi pociągnąć na biegach ale to taka jego rola.
W EcoPro tasuje jak kurpier w kasynie, wszystko po to, aby z kolei kropelki na stacji "ciurczyły" powoli!
Reasumując, zwarta solidna konstrukcja z bawarską szachownicą.
5,0
Układ jezdny
Jeśli nie miałeś auta z pneumatyką z tyłu to szykuj się na płynną, delikatną a zarazem pewną w zakrętach jazdę. Doganiasz kolumnę samochodów i zastanawiasz się dlaczego oni w zakrętach "pchają" swoje samochody????
Kiedy wyprzedisz i spojrzysz na zegary to ... zdejmiesz nogę z gazu i wątpliwości ustąpią :).
Obuty w kapcie o rozmiarze 245/45r18 działa wyśmienicie.
5,0
Karoseria
W 3 letnim aucie o przebiegu ponad 200k km bez zastrzeżeń! Ognisk korozji 0, spasownie elementów 10, w środku zero "świerszczy".
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki z przodu to na początku wadziło, ale po kilku wspólnych km nie mam z nimi problemu. Z 2 strony patrząc w razie czego, chronią nasz główny programator.
5,0
Ergonomia
Intuicyjność była u mnie budowana na wcześniejszym modelu e91 więc, jeśli ktoś z was jeździł wcześniej np. z idrive to wszystko na swoim miejscu.
Jesli to 1szy idrive, to 1h w garażu i Mamy To!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dodatkowe zimowe ogrzewanie zdaje egzamin! Natomiast, latem, jak i zimą z panelu Bmw Remote (instalujemy w smartfonie) możemy uruchamiać ogrzewanie jak i wentylację.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 186 cm, jeśli ktoś o podobnych wymiarach miałby siedzieć za mną to było by nam ciasno. Albo jemu a mnie wygodnie albo na odwrót! Tu nie ma złotego środka. Jeśli natomiast, masz dzieci i to one głównie będą podróżowały z tyłu .. jest więcej niż OK!
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych rzędu 130 - 140 km/h jeśli dzieci z tyłu zasnął, z przodu możemy z żoną szeptać aby ich nie obudzić. Pod tym kątem rewelacja!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedynie koszty paliwa + okresowe serwisy(olej+filtry etc)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem z 2 ręki, więc największy spadek wartości przyjął na siebie ktoś inny. Należało by się jednak zastanowić nad inną rzeczą w tym momencie; skoro auto ma już ponad 200k km i 3 lata, i nic nie trzeszczy, lata, wibruje, świerszczy etc... to materiały są raczej dobrej jakości. Ilość spinek montujących boczki drzwi jest odpowiednia, jakość skór (bez przetarć, pęknięć, załamań) zacna, to stąd 4*. Jedna w dół ponieważ widziałem fakturę zakupu z salonu! Aaaa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd, jedynie przez własne gapiostwo złamana tylna kratka nawiewu. (koszt usunięcia w ASO 220 pln)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 520d 190KM 140kW
[l/100km]