Zawieszenie
: rewelacyjny komfort, poprawa w stosunku do poprzednika i o długość przed konkurencją.
5,0
Całokształt
Auto świetne, przy cenie przekraczającej znacznie 300k PLN, otrzymuje się to czego się oczekuje. Wydaje mi się, że jestem świadomym użytkownikiem i trudno byłoby mi wybrać inne auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik genialny, skrót BMW to jednocześnie synonim doskonałych silników.
5,0
Skrzynia biegów
Automat sportowy, joystick działa perfekcyjnie ale jak by miał działać w nowym aucie?
Troszkę przeszkadza mi gałka zmiany biegów, mogliby wreszcie z niej zrezygnować i zrobić dodatkowe miejsce np. na napoje, drobiazgi itp. Merc poradził sobie z tym problemem więc czas na BMW.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny trochę inny niż nauczył nas BMW.. Jakby inna radość z jazdy, bo jest to przecież znowu większy i cięższy pojazd niż poprzednik. Trudno mi porównać do innych bo nie jechałem niczym lepszym (merc i audi są 100 lat za BMW) a przyzwyczajony byłem wcześniej bardzo do E60.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak na ten typ auta w normie a plusem są kamery dookoła pojazdu - z wszystkich stron, znacznie ułatwiające manewrowanie w ciasnych warunkach szczególnie płci pięknej.
5,0
Ergonomia
Jako użytkownik BMW (także X5 a wcześniej E60) trudno mi wyobrazić sobie coś lepszego.. Po sprzedaży E60 chciałem kupić mercedesa E klasę, ale kilka jazd próbnych skutecznie wyleczyło mnie z tego pomysłu. BMW to jakby wyższa klasa pod każdym względem, nie tylko z uwagi na przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nowe auto, trudno by było inaczej niż doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń doskonała.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie znacznie lepsze niż konkurencja. Przy run flatach, których się obawiałem komfort jest jak u konkurencji na tradycyjnych oponach. Diabeł tkwi w numerze jaki BMW wywinęło konkurencji i nową serię 5 zbudowało na płycie z serii 7. W związku z tym aby konkurencyjny Audi A6 czy Merc E klasa mógł się porównać pod względem komfortu, wyciszenia to musiałby być zbudowany odpowiednio na płycie A8 lub S klasy... BMW skutecznie wybiegło w przód i uciekło o całą długość konkurencji, choć trudno nie zauważyć że autko stało się bardziej ociężałe wizualnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie jak w poprzedniku, na bardzo przyzwoitym poziomie. Robiąc dużo tras nie przekraczam 10 litrów przy dynamicznej jeździe a przy eko można bez trudu zejść poniżej 7. Choć w mocnych korkach widziałem i 16 litrów/100km na komputerze.
4,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakości do ceny chyba dobry, bo jednak cena jest wysoka i można za te pieniądze postawić domek na wsi a z drugiej strony po przejechaniu 20 000 km, dodał bym jeszcze coś z wyposażenia.. czyli gotowy byłbym zapłacić nawet trochę więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 20 000 km nie zdążyłem jeszcze mieć problemów z drobiazgami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nowe auto, więc nie wiem czy trafna jest ocena \"doskonałe\", bo gdyby cokolwiek się trafiło z awarii to byłoby zdecydowanie poniżej \"bardzo źle\" na szczęście jest OK.
On
- zużycie paliwa dla silnika 530d 245KM 180kW
[l/100km]