Karoseria
: wykonanie wnętrza z klasy dużow wyższej
5,0
Całokształt
Prawie idealny pojazd z małymi wadami - ale któż jest bez wad :). Silnik wzorcowy, skrzynia w końcu dobrze zrobiona i szybka, wnętrze skopiowane z klasy wyżej - jak w 7ce , więc rozkłada konlkurencję na łopatki, choc ciut za małe ale jakość wykonania perfekcyjna
Wrażenia
5,0
Silnik
Cisza do 2,5 tys obrotów, potem do 4 ciut słychać. Moment obrotowy zwija asfalt za tylnymi kołami choć systemy skutecznie blokuja palenie opon. Reakcja na \"gaz\" błyskawiczna i przewidywalna. Wzorzec silnika do aut osobowych. Ciężko sobie wyobrazić lepszy
5,0
Skrzynia biegów
W końcu poprawili! Skrzynia działa szybko tak jak by się chciało, ogromna poprawa do w stosunku E60. 8 biegów i łopatki przy kierownicy dają namiastkę efektu F1 lub motocykla - zwłaszcza przy redukcjach. W benzynowym silniku to musi byc niezły fun. W dieslu b.krótkie biegi.
4,0
Układ jezdny
Oczywiście jest super ale mam krytyczne uwagi: przód nurkuje i sie podnosi (minimalnie ale wcześniej tego nie było), przy poprzecznych nierównościach wyraźnie stuka zawieszenie z przodu i z tyłu. Przy tym momencie obrotowym powinien byc napęd na 4 koła - na mokrym systemy co chwila \"ratują\" kierowcę i spowalniają auto
Komfort
4,0
Widoczność
Słabo widać do tyłu i na boki - bardzo wysoka tylna półka z zagłówkami i grube słupki.
5,0
Ergonomia
Wymaga przyzwyczajenia ale nie duża różnica do E60. Wiecej schowków - co bardzo się przydaje. Niepotrzebnie dodano przyciski do I-driva, kiewowca nie widzi np przycisku Navi - zasłanianego przez pokrętlo. Menu skomplikowane choć dużo bogatsze ale poprzednia wersja była lepsza
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z podniesionymi roletami w deszczu na tendencję do parowania szyb - trzeba włączać klimę co nie każdy lubi
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szersza konsola pomiędzy pasażerem i kierowcą daje efekt fajnego kokpitu ale i uczucie mniejszej ilości miejsca. Pasażer ma kłopoty z otwarciem schowka bo zaczepia o kolana. Z tyłu cały czas bardzo mało miejsca na nogi - jak w poprzedniku
5,0
Wyciszenie
gdyby nie stuki na wybojach to wzorowa cisza i lekki szum silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnia 11,1 ON - to chyba nieźle jak na jazdę po mieście. Serwis bez zmian - nie tani.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak to w BMW - za każdy detal trzeba słono płacić. Jednak trzeba przyznać że wyjściowa cena \"golasa\" 170 tys to bardzo atrakcyjna oferta w stosunku do konkurentów. Warto zminimalizować wyposażenie i za akceptowalną kwotę kupić ten samochód bo jest chyba najlepszy na ten moment w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez wad bo nowy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez wad bo nowy
On
- zużycie paliwa dla silnika 530d 245KM 180kW
[l/100km]