Zawieszenie
: Auto dobrze zestrojone i ogólnie przemyślane.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Rozrząd, poduszki pod silnikiem
Silnik
: głośna praca i drgania silnika
Inne
4,0
Całokształt
Auto wygodne i stabilne, robi wrażenie ociężałego pomimo 218KM, ożywa dopiero po włączeniu sport, spalanie ponad oczekiwanie - średnio ponad 8l. Dobre materiały wykończeniowe. Wszystko do zaakceptowania, ale cena części i serwisu powala.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2 litrowy bardzo słaba kultura pracy. Dodatkowo drgania potęgowane poprzez usztywnienie Xdrive odczuwalne na całym samochodzie -szczególnie wyczuwalne podczas postoju. Silnik dosyć głośny. Porażka w tej klasie samochodu. Szybko padają poduszki podtrzymujące silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów automat - super, sprawnie przerzuca nieomal niezauważalnie, duży plus.
W opcjach manual - nieomal standard trzęsienie gałki zmiany biegów - porażka w tej klasie samochodu.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, przede wszystkim bardzo dobrze wyczuwalny, zawsze czujemy, że mamy kontrolę nad samochodem niezależnie od prędkości. ale nie ma porażających różnic w porównaniu z Audi A6 czy Mondeo.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK, sedan nie można wymagać cudów
Na plus wygodne siedzenia z przodu, możliwość dopasowania pozycji i podparć dla każdego kierowcy, nic nie cierpnie nawet po 500km.
4,0
Ergonomia
Nie ma się do czego doczepić. Jest OK. Może mało schowków podręcznych np. aby położyć telefon - nie ma gdzie, pozostaje schowek w podłokietniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, ale głośniej w środku niż np. w Audi A6 przy podobnym 2.0 silniku.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód powala kosztami utrzymania. W ciągu niecałego roku profilaktycznie wymiana rozrządu 4 tys zł + roczny serwis 1700 zł + uszkodzony moduł pamięci komputera 4.100 zł - czy to koniec? W przyszłym roku profilaktyczna wymiana oleju w skrzyni i przeniesienia napędu - koszt bagatela 4 tys zł. Kogo stać - dlaczego nie?
3,0
Stosunek jakość/cena
Nawet gdy weźmiemy dobre materiały użyte w samochodzie inne zalety , na pewno nie dałbym 320 tys PLN za nowego. Nie warto, chyba, że mamy kasy jak lodu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterko się zdarzają, a koszty ich usunięcia uświadamiają użytkownikowi ile kosztuje znaczek BMW
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Można je uniknąć poprzez terminową profilaktykę (wymiana rozrządu, oleje w skrzyni i przeniesienia napędu itp), ale profilaktyka kosztuje krocie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 525d 218KM 160kW
[l/100km]