Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Narek, 5 lat temu
Silnik 520d 184KM 135kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 520d 184KM 135kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Po przesiadce z automatu wcześniejszej generacji na dwusprzęgłową skrzynię, trudno się nie uśmiechać
5,0
Całokształt
To już drugie 520 d,poprzednio E60. Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Solidny i budowany z myślą o obsługujących go osobach. Łato wygodnie i bez wysiłku. Bardzo solidny. Warto dać mu dobre paliwo i przegląd nieco wcześniej, niż co wymagane 30 tys, a będzie lojalny i wierniejszy od owczarek niemiecki. Nigdy pasażer nie poskarży się na brak komfortu. W tej marce już nie musisz nikomu nic udowadniać, a i tak chętnie ustąpią Ci pierwszeństwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco żwawy, cichy, oszczędny. Jeżdżę ok 35% tras autostradą i wciąż zastanawiam się czego można chcieć więcej. Czytałem o łańcuchu rozrządu i zastanawia się ile set tys. km więcej miły przejechane auta o takich opiniach. Poprzednio miałem E60 z takim samym silnikiem i po 190 tys zamieniłem auto na F10 z takim samym silnikiem.
4,0
Skrzynia biegów
aksamitna praca, chociaż reakcja na wciśnięcie gazu o ułamek sekundy za wolna
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, zmienna charakterystyka zawieszenia w trybie sport i comfort w brew pozorom praktyczna i często wykorzystywana.
5,0
Karoseria
Zawsze myjnie bezdotykowe i regularna konserwacja pokrywą ceramiczną - efekt - żadnych uwag/ po 7 latach auto wciąż bez śladów korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka krawędź bagażnika, może przeszkadzać przy cofaniu, nie mam kamery
4,0
Ergonomia
Perfekcyjne fotele w najwyższej wersji zaspokoją potrzeby najbardziej wybrednych, dynamicznie reagujące na przeciążenia pompki i odsuwanie przy wsiadaniu i wysiadaniu robią robotę, wszystko pod ręką w kierownicy lub z pokrętła idrive. Przestrzeń kierowcy perfekt, pasażerowie kanapy mają nieco i kłopotu z zajmowaniem miejsca w związku z nadkolem przy krawędzi drzwi, ale podróż jest bajką. Obsługa podstawowych czynności serwisowych, jak: wymiana wycieraczek, filtrów, żarówek płynów już za drugim razem może odbywać się po ciemku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez cieni zastrzeżeń, dodatkowo podgrzewane siedziska i vebasto sprawiają że nasz klima nie robi na użytkowniku tego auta żadnego wrażenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża przestrzeń wewnątrz daje poczucie komfortu, jest sporo miejsca nad głową i na wysokości bioder i łokci, Bagażnik regularny i bardzo przestronny. Może ciut za wysoki poziom załadunku.
4,0
Wyciszenie
Przyzwoicie. Podczas przyspieszania disel ma niski ton inie jest uciążliwy, przy prędkościach autostrdowych + dominuje szum powietrza, ale i on nie będzie nie do zniesienia nawet po wielu godzinach jazdy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO od 2 tys w górę, ale poza nimi nie ma innych wydatków. Auto zawsze na droższym dislu odwdzięcza się całkowitą bezawaryjnością i spalaniem do 6,5 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
To nie jest jeszcze klasa wyższa, ale jakość jej nie ustępuje. Uwaga dla kupujących to auto po raz pierwszy. Moje egzemplarze po 180 tys nie pozwalały na znalezienie oznak zużycia. Skóra nie błyszczy, żaden z plastików nie wygląda inaczej niż nowy. Fotele i kierownica nie zdradzają w żaden sposób liczby przejechanych km. Niestety to sprzyja odejmowaniu setek tys km od pierwotnego stanu wskazywanego przez licznik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na dystansie 30 do 185 tys km jedyną było odklejenie się aluminiowego ozdobnika obok napisu BMW na listwie progowej. W bliźniaczym aucie w rodzinie był kłopot z odważnikami na feldze 17'', Należy je montować na krawędzi, gdyż mogą haczyć o przewody czujników zużycia klocków hamulcowych. Po przecięciu/zerwaniu ww. przewodu włączy się kontrolka zużycia klocka w st. wymagającym wymiany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 520d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
9,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna