Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

beorg, 9 lat temu
Silnik 520d 184KM 135kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 133 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 520d 184KM 135kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niebywała przyjemność z użytkowania tego samochodu, aż nie chce się wysiadać.
5,0
Całokształt
Do tej pory jeździłem głównie autami Hondy i VW, z każdego byłem zadowolony do chwili gdy przesiadłem się do BMW. To auto to kwintesencja powiedzenia, że lepsze jest wrogiem dobrego. Po pierwsze - marka premium, to czuć od pierwszej chwili, materiały, wykończenie, wyciszenie. Po drugie - tylny napęd, nigdy więcej przednionapędowca. Po trzecie - dopracowane i przemyślane auto dla kierowcy. Kupiłem go jako dwulatka z pewnych rąk choć i tak obawiałem się tego zakupu bo to moja pierwsza używka od wielu lat. Jak się okazało wszelkie obawy były bezpodstawne, auto sprawuje się doskonale, a radość jaka daje sprawia, że ciągle kombinuję gdzie by się tu wybrać w dłuższa trasę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dałbym ocenę najwyższą gdyby nie fakt, że są mocniejsze silniki w tym modelu. Choć trzeba przyznać, że 184 KM sa w zupełności wystarczające aby poruszać się więcej niż sprawnie. Zdecydowana większość samochodów zostaje w tyle. W dodatku bardzo przyzwoite zużycie paliwa działa uspokajająco.
5,0
Skrzynia biegów
Jeździłem automatami Hondy, VAG - Audi A5 S-tronic, Passat - DSG, Peugeot 508, Mercedes E320 CDI, Volvo S80. Mogę śmiało powiedzieć, że ten od BMW ma je wszystkie pod sobą. Ten automat jest taki jaki chce kierowca, kiedy trzeba delikatny i niezauważalny, a kiedy trzeba szybki i zdecydowany. W dodatku oprogramowanie jest tak dostrojone, że jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby decyzja skrzyni różniła się od mojego oczekiwania wyrażonego pedałem gazu. W innych samochodach bardzo różnie z tym bywało. Trybu manualnego użyłem dosłownie 2 razy - gdy go kupiłem aby się pobawić i drugi raz aby pokazać koledze ;-). Zdecydowanie lepiej zdać się na elektronikę i pozwolić jej działać za nas.
5,0
Układ jezdny
Jak już wspomniałem na początku tylny napęd daje niesamowitą przyjemność z jazdy i wyczucie samochodu. Siły napędowe nie przenoszą się na układ kierowniczy. Czuć bardzo dobre wyważenie samochodu i precyzję układu kierowniczego. Miałem kilka sytuacji krytycznych i dzięki przewidywalności samochodu oraz doskonałemu systemowi stabilizacji jazdy wszystko skończyło się dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Długa maszyna, oj długa. Na parkingach zajmuje swoje miejsce i nieco sąsiedniego (na długość) Bardzo przydatne, a nawet konieczne czujniki parkowania. W nocy znakomicie spisują się adaptacyjne reflektory - warte każdej wydanej złotówki.
5,0
Ergonomia
Tylko jedno ale treściwe słowo - WZÓR
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z ogrzewaniem postojowym - fantastyczna rzecz w zimie. Nie wiem co to zimne wnętrze czy skrobanie szyb. Latem klima dobrze sobie radzi i nie jest natrętna jak w niektórych moich poprzednich autach, gdzie oprogramowanie było lekko "upośledzone".
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to samochód tak przestronny jak sugerują jego rozmiary zewnętrzne. Prawie wszystkie moje poprzednie auta były przestronniejsze, co wcale nie oznacza, że wygodniejsze. W BMW wszystko otula pasażerów, same fotele (mam tzw. komfortowe) zajmuja znacznie więcej przestrzeni niż zwykłe, za to komfort jaki dają jest nieporównywalny z niczym. Bagażnik jeszcze nigdy nie okazał się zbyt mały, a podróżuję sporo i daleko.
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać tylko na jałowym biegu i podczas ostrego przyspieszania, mniej więcej do 160 km/h jest znakomicie, powyżej daje znać o sobie opływający wiatr. Jedno z najcichszych aut jakim jeździłem, mimo że to Diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście dane katalogowe producenta można wsadzić między bajki, ale i tak jest bardzo przyzwoicie. Jak na te osiągi i masę samochodu pali mniej niż niejeden kompakt. Szczególnie w trasie silnik jest bardzo ekonomiczny, a duży bak zapewnia ponad 1200 km zasięgu - to lubię. A teraz parę konkretów: Kolonia - Kraków: 5,8L/100km Chyżne - Rimini: 5,3L/100km Monachium - Kraków: 6,2L/100km Kraków - Łeba - 4,8L/100km (rekord) Kraków bez korków: 7,5L/100km Kraków przedświąteczne korki: 10,5L/100km
3,0
Stosunek jakość/cena
BMW nigdy tanie nie było, nie będzie i nie może być, ten kto się nim przejedzie ten zrozumie. Choć trzeba przyznać, że ceny dodatkowego wyposażenia to już przesada, aby mieć znakomite komfortowe fotele ze skórzaną tapicerką i elektrycznym sterowaniem trzeba wydać 18.000 zł - no coment.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem najmniejszej nawet usterki. Jak dotąd miałem tylko jeden samochód, o którym mogę powiedzieć to samo, była to stara, poczciwa Honda Civic z 1996 roku, którą użytkowałem 7 lat i nic się przez ten czas nie zepsuło. Mam nadzieję, ze BMW jej co najmniej dorówna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, oby tak dalej

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna