Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

TIGERn, 13 lat temu
Silnik 520d 184KM 135kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 4 tys. km
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 520d 184KM 135kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Nawigacja (równiez z polskimi komndami) i język polski w całym systemie damochodu.Z tego co wiem poprzednia seria 5 nie miała polskiego jzyka od początku.To miłe.
5,0
Całokształt
detale narazie nie wpływają na moją ocene. Poza tym auto jest jeszcze nowe. Ale uśmiech na twarzy wywołuje codziennie.Od ponad miesiąca
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo że jest to wersja skandynawska o programowo obniżonej mocy do 163 koni,to narazie jestem zadowolony z dynamiki.Gdy ustąpi śnieg,napewo moje odczucia się zmienią na suchym asfalcie. Silnika nie slychac prawie wcale.Znakomite wytłumienie.Jedynie gdy jest zimny,lubi troszkę głośniej pohałasować,ale słychać to tylko na zewnątz.Spalanie świetne.Na trasie 1500km z 3 osobami,full bagażnikiem i 2 walizkami na miejscu pasażera z tyłu,samochód spalił 5.3 L/100km. Dodam że praktycznie większość drogi na tempomacie 110-120 km/h
3,0
Skrzynia biegów
Posiadam manualna skrzynie. To był mój świadomy wybór.Raz że nie jeżdżę na tyle po mieście,aby automat mi się przydał,dwa ze względu na niższe spalanie (ale to wyszło przy okazji), oraz przede wszystkim ze względu na przykre doświadczenia związane z poprzednim autem z automatem.Ale wróce do manuala.Wszystko ładnie pięknie,ale gdy chcesz szybko wrzucić jedynkę np. na światłach,uważaj-bo ja kilka razy wrzuciłem już wsteczny.Rozwiązanie beznadziejne.Nie zastosowano nawet żadnego pierścienia, lub rozwiązania typu wciskanie lewarka.Poza tym na wolnych obrotach,lewarek cały drga-jak w dużym fiacie.Irytujące.Jedyny + jest taki,że biegi wchodzą gładko i łatwo.
5,0
Układ jezdny
Mimo że zawieszenie mam standardowe,nie pneumatyczne,to komfort jest super.A jeździłem już wieloma autami.Zawieszenie pracuje bardzo cicho i dobrze wybiera nierówności.Oczywiście napewno pneumatyczne było by jeszcze lepsze,ale opisuje to co mam.Naprawdę nie można narzekać.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na wprost znakomita.Pierwsze odczucie i wrażenie po ruszeniu z miejsca jest niesamowite,ponieważ widać całą długo maskę.Ma sie ważenie obcowania z autem pancernym.podkreśla to też wytłoczenie na pokrywie.Niestety na rondach częśc widoczności ograniczają przednie słupki.Widoczności do tyłu nie opisuje,bo nie korzystam z tylnej szyby ze względu na świetny system kamer surround view.Naprawde pomaga w manewrowaniu.Wart dopłaty.Jedyny minus...kamery w zimie łatwo sie brudzą.Żadna nie jest chowana. Długi przód równiez nie przeszkadza w wyjazdach z ciasnych uliczek,ze wzlędu na kolejne dwie kamery w przedniej części zderzaka.To nie gadżet-to się naprawde przydaje
5,0
Ergonomia
Nie wiem czy jest sens pisać dużo o ergonomii wnętrza-skoro zostało prawie całkowicie przejęte z nowej serii 7.Jakość elementów, ich obsługa umiejscowienie i spasowanie,prawie na wzorowym poziomie.Jedynie opisy przycisków koło pokrętła I-Drive troszeczkę za mało widoczne.Wogóle nie widac przycisku NAV.Ale to już szczegół. Poza tym, nie ma się do czego przyczepić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na dźwięki wydobywające się z kratek wentylacji, tylko ocena przeciętna.Wiem że wszystkie nowe 5 tak mają i niemcy pracują już nad rozwiązaniem problemu,ale oceniam jak jest dotychczas.Świst z wentylacji podczas dłuższej podróży jest denerwujący.Trzeba pomagać sobie podgłośnieniem radia.Cóż-w aucie tej klasy... Samo działanie klimatyzacji 4-strefowej jest znakomite.Powietrze jest rozprowadzane dobrze i nawet przy różnicach temperatur 10stopni względem lewej i prawej strony (z tyłu jeszcze nie siedziałem :-) )klima nadal wywiązuje się z zadania. Ale tak jak już pisałem,czar pryska ze wzgldu na dźwięki.Szkoda
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu naprawde dużo. Tylna część...Dobrze już ktoś tutaj napisał,miejsca z tyłu troszke więcej niż w golfie.A nie jestem wysoką osobą która jeździła by z fotelem odsuniętym całkowicie do tyłu... Mogli się ardziej postarać.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie doskonałe.Prawie wogóle nie słychać silnika,a na postoju trudno zgadnąc czym silnik jest zasilany.Odgłosy z zewnątrz też tłumione zadowalająco,poza odgłosem kamyczków uderzających w nadkola (np w zimie).To słychać bardzo. Reszta naprawdę ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie jestem zadowolony z ekonomii,a nie jeżdże trybem emerytalnym. Pociesza jeszcze fakt,że być może spalanie spadnie jeszcze gdy silnik sie ułoży/dotrze.W mieście 8L to akceptowalny poziom. Tryb mieszany to około 6,5-7,5 L,a trasa tak jak pisałem 5,3L. Samochód mimo zastosowania aluminiowych elementów karoserii-jest ciężki. Więc wynik i tak mnie zadowala.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że w aucie tej klasy i za te pieniądze,troszeczkę za dużo szczegółów do poprawki.Mogło by być lepiej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze,ale nie perfekcyjnie. -świst z nawiewów wentylacji -casami zaskrzypiał pedał gazu -lewarek skrzyni,dga na niskich obrotach -źle ustawione drzwi (trzeba trzaskać) -kamery w zimie szybko się brudzą kilka z powyższych uznaje jako tzw.choroby wieku dziecięcego i licze że zostana usunięte na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód jest nowy,więc narazie nie dzieje się nic.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna