Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

przemekklocek, 7 lat temu
Silnik 550i 407KM 299kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 67 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 550i 407KM 299kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,36
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Silnik
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
Genialny samochód. Łączy komfort podróżowania limuzyną, ze sportowymi doznaniami. Niestety mnogość drobnych i bardziej poważnych usterek skutecznie obniża zadowolenie z codziennego użytkowania samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fabryka mocy. Silny, chętnie wkręca się na obroty, brzmi dobrze przy wyższych prędkościach obrotowych. Wysoka usterkowość-wymieniłem wszystkie 8 wtryskiwaczy, nie miałem problemu ze zużyciem oleju ale słyszałem, że lubi wypić. Ponadto bardzo wysoka temperatura w komorze silnika prowadzi o uszkodzenia wielu plastikowych elementów które się tam znajdują. Znam osoby, które musiały wymienić cały blok. Zmieniajcie olej jak najczęściej.
5,0
Skrzynia biegów
8-miobiegowy automat HP, rewelacyjnie zmienia biegi. Pod koniec mojego użytkowania szarpał z 1 na 2-gi bieg.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się jak po sznurku. Czuć jednak dużą masę silnika i auto wyjeżdża przodem przy ciasnych zakrętach.
5,0
Karoseria
Nie mam nic do dodania. Wszystko ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała, brak zastrzeżeń. System kamer 360 stopni bardzo przydatny. Jedna kamera już zamakała mi przy myciu auta i obraz był niewidoczny.
5,0
Ergonomia
Doskonała, brak zastrzeżeń. Niemcy są w tym elemencie perfekcyjni.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała, brak zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco dla całej rodziny, ale z tyłu ciut ciasnawo.
5,0
Wyciszenie
Doskonała, brak zastrzeżeń. Słychać tylko pomruk silnika, co akurat jest bardzo przyjemne.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyną się nie przejmowałem, bo wiedziałem że V8 bi-turbo musi swoje wypić. Serwis bardzo drogi.
1,0
Stosunek jakość/cena
Auto nowe kosztowało nieco ponad 500 tys zł. Sprzedałem za 160 tys po pięciu latach. Jak na cenę, to jakość bardzo kiepska. Wynagradza to frajdą z jazdy, ale jakiś poziom bezawaryjności powinno trzymać, a tak nie było.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniono: dolny krzyżak kolumny kierowniczej, rozrusznik, 3x pompka dodatkowego obiegu cieczy chłodzącej, liczne popękane plastikowe elementy w komorze silnika ( wysoka temperatura ), odma wraz z przewodami z obu stron, alternator, akumulator, już nie pamiętam co jeszcze ale pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
8 wtryskiwaczy w silniku wymieniono na nowe. 3x wymieniono sterownik skrzynki VTG ( 6,5 tys zł ). Do tego w najbliższym czasie musiałbym wymienić lub naprawić: skrzynię biegów ( szarpała już 1 na 2 ), skrzynkę xDrive ( ślizgały się już sprzęgiełka ), amortyzatory, kamerę z zderzaku ( zamakała po myciu ), kolumnę kierowniczą ( wyczuwalny luz ), antenę od bezkluczykowego dostępu - raz działała a raz nie, dobrze że w drzwiach pasażera ).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 550i 407KM 299kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna