Silnik N20 jest marnej jakości. Chyba ktoś chciał pogrążyć bmw tym silnikiem... Awarie: Wyciągający się łańcuch rozrządu, bardzo słabej jakości, pękające prowadnice łańcucha, cieknąca pokrywa zaworów, wypadające zapłony i konieczność wymiany 4 cewek, nietrwałe wtryskiwacze benzyny oraz pompa wysokiego ciśnienia paliwa, w której pęka trzpień -aż niewiarygodne, problemy z klamkami bezdotykowego dostępu które po jakimś czasie rozładowują akumulator, awarie klemy IBS, zacierający się łańcuch pompy oleju, plastykowe prowadnice łańcucha rozrządu które pękają i wpadają do misy olejowej przytykając smok, wreszcie temperatura pracy silnika sterowania na ponad 110 st C w celu ekooszczędzania paliwa, a większość osprzętu jest plastykowa co powoduje że wszystko kruszeje i pęka, awaryjne żaluzje chłodnicy, to usterki które pamiętam. Koszty bardzo wysokie, np. wymiana rozrządu z kompletem łańcuchów i prowadnic i napinaczem około 4 do 5 tys. zł plus robocizna w niefabrycznym warsztacie. Dźwięk silnika tragedia w porównaniu do starszych v6 np. M54. Twin turbo za to to świetna dynamika ale dźwięk wyjącego jęczącego łańcucha psuje efekt, Serdecznie nie polecam tego silnika chyba że fanom marki z grubym portfelem. Poza tym reszta ok. Ładny i pożądany przez tych co jeszcze nie mieli i nie wiedzą ile to problemów i kosztów....Najlepiej zaraz po leasingu oddać i wziąć nowy lub sprzedać.
Wrażenia
1,0
Silnik
t r a g e d i a i r o z p a c z
5,0
Skrzynia biegów
doskonała
4,0
Układ jezdny
dobry, padają często przeguby półosi przedniego napędu.
5,0
Karoseria
piękna
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra
4,0
Ergonomia
dobra
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
psuje się dwustrefowa klimatyzacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobra
4,0
Wyciszenie
dobre
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo wysokie koszty utrzymania i napraw wysoka awaryjność silnika N20
3,0
Stosunek jakość/cena
za drogi bo awaryjny
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raczej bardzo wysoka awaryjność ale do 2 lat nic się nie działo potem plagi seriami zwłaszcza silnik i osprzęt.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
co 100 tys km wymiana rozciągniętego łańcucha rozrządu wraz z osprzętem koszt 5 tys zł minimum. Jeden wtryskiwacz 1700 zł, pompa wody 1200zł elektryczna dużo usterek i duża pracochłonność czyli drogie naprawy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 528i 245KM 180kW
[l/100km]