Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Krzysztof, 10 miesięcy temu
Silnik 528i 245KM 180kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 528i 245KM 180kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
3,14
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ładny i dobry napęd 4x4
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : silnik to jest worek bez dna w naprawach
2,0
Całokształt
Silnik N20 jest marnej jakości. Chyba ktoś chciał pogrążyć bmw tym silnikiem... Awarie: Wyciągający się łańcuch rozrządu, bardzo słabej jakości, pękające prowadnice łańcucha, cieknąca pokrywa zaworów, wypadające zapłony i konieczność wymiany 4 cewek, nietrwałe wtryskiwacze benzyny oraz pompa wysokiego ciśnienia paliwa, w której pęka trzpień -aż niewiarygodne, problemy z klamkami bezdotykowego dostępu które po jakimś czasie rozładowują akumulator, awarie klemy IBS, zacierający się łańcuch pompy oleju, plastykowe prowadnice łańcucha rozrządu które pękają i wpadają do misy olejowej przytykając smok, wreszcie temperatura pracy silnika sterowania na ponad 110 st C w celu ekooszczędzania paliwa, a większość osprzętu jest plastykowa co powoduje że wszystko kruszeje i pęka, awaryjne żaluzje chłodnicy, to usterki które pamiętam. Koszty bardzo wysokie, np. wymiana rozrządu z kompletem łańcuchów i prowadnic i napinaczem około 4 do 5 tys. zł plus robocizna w niefabrycznym warsztacie. Dźwięk silnika tragedia w porównaniu do starszych v6 np. M54. Twin turbo za to to świetna dynamika ale dźwięk wyjącego jęczącego łańcucha psuje efekt, Serdecznie nie polecam tego silnika chyba że fanom marki z grubym portfelem. Poza tym reszta ok. Ładny i pożądany przez tych co jeszcze nie mieli i nie wiedzą ile to problemów i kosztów....Najlepiej zaraz po leasingu oddać i wziąć nowy lub sprzedać.
Wrażenia
1,0
Silnik
t r a g e d i a i r o z p a c z
5,0
Skrzynia biegów
doskonała
4,0
Układ jezdny
dobry, padają często przeguby półosi przedniego napędu.
5,0
Karoseria
piękna
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra
4,0
Ergonomia
dobra
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
psuje się dwustrefowa klimatyzacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobra
4,0
Wyciszenie
dobre
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo wysokie koszty utrzymania i napraw wysoka awaryjność silnika N20
3,0
Stosunek jakość/cena
za drogi bo awaryjny
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raczej bardzo wysoka awaryjność ale do 2 lat nic się nie działo potem plagi seriami zwłaszcza silnik i osprzęt.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
co 100 tys km wymiana rozciągniętego łańcucha rozrządu wraz z osprzętem koszt 5 tys zł minimum. Jeden wtryskiwacz 1700 zł, pompa wody 1200zł elektryczna dużo usterek i duża pracochłonność czyli drogie naprawy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 528i 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna