Przeniesienie napędu
: Skrzynia automatyczna działająca tak że nie chce nawet myśleć o manualnej zmianie biegów.
4,0
Całokształt
Dobry samochód ale nie bez wad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająco mocny i elastyczny żeby sprawnie jeździć ale chętnie bym dopłacił i wziął 6 cylindrowy 535ix. Kiepski klang silnika na biegu jałowym (trochę klepie jak diesel).
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z najmocniejszych stron tego samochodu ZF 8 biegów. Szybka i dobrze zestopniowana. Ciężko powiedzieć jak będzie z trwałością.
5,0
Układ jezdny
Zwykłe zawieszenie bez pakietu M i adaptacyjnych amortyzatorów ale i tak świetnie daje radę. Po SUV- ie to teraz rozkosz jeździć pewnie po zakrętach.
Komfort
3,0
Widoczność
Ciężko porównać z SUV-em ale jak na osobówkę to do przodu OK ale do tyłu i na boki przy wyjeździe z podporządkowanej kiepsko.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , intuicyjnie i przemyślanie rozmieszczone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód OK ale tył niby miejsca na nogi nie brakuje ale jest jakos klaustrofobicznie. Wymiary niby jak E-klasa i Audi A6 ale one sprawiają wrażenie przestronniejszych.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto to około 14 do 16. Może w lecie mniej ale generalnie więcej niż się spodziewałem po silniku 2.0 . W trasie można bez problemu zejść poniżej 10 ale trzeba jechać bez gwałtownych przyspieszeń. Ja mam ciężką nogę i nigdy nie potrafiłem jeździć ekonomicznie i bez problemów mieszczę się w 11 (średnia przez całą Polskę 110km/h -momentami 240 km/h).
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za 270 tysięcy-za co?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć bo póki co wszystko OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic na razie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 528i 245KM 180kW
[l/100km]