Fajne auto dopóki nie zacznie się psuć. Kiedyś 3 litrowe BMW kojarzyło się z silnikiem nie do zajechania. Kupiłem auto przy 100 k. Dużo nie jeżdżę w niecałe 3 lata zrobiłem nim zaledwie 35 k. Po 100 000 padły wtryskiwacze … bardzo ciężko je dostać. Koszt wymiany … 18 000 złotych. Przy tym przebiegu lubi paść pompa wysokiego ciśnienia wiec tez już się na nią nastawiam. Sama pompa około 5000 zł … a jest to standard i psuje się ona prawie we wezystkich autach wiec nawet nie liczcie ze was to ominie. Po 100k do wymiany również sensor nox… kabelek z płytka elektroniczna. Koszt wymiany 3000 złotych … ten silnik to katastrofa jakaś. Jak na YouTube sobie wpiszecie ile tam się rzeczy psuje to jest masakra. Bardzo nie udana jednostka. Ponadto , wymieniony olej w skrzyni bo już przy 100 k lubiło szarpnąć , czuć po prostu zmianę biegów. Koszt około 3 500 złotych … efekt mizerny. Te skrzynie już po 100 tysiącach po prostu chodzą słabo , szarpią , zmiana biegów nie odbywa się płynnie tylko zawsze coś tam … nie zadziała jak powinno. Dla przykładu jechałem ostatnio mercedesem który miał 22 lata. Automatyczna 6 biegowa skrzynia. 350 k na blacie. Totalnie nie czuć nic podczas zmiany biegów. Płynnie jak w mówcę z salonu a tutaj po 100 k jedzie się jak traktorem. Ogólnie jeżeli masz dużo kasy i lubisz pakować w samochód to sobie kup ale jeśli chcesz jeździć i nie lubisz pakować pieniędzy w bardzo drogie naprawy to nie polecam tego samochodu. Poza tym plastiki trzeszczą w tych samochodach … ogrzewanie tyle i szyby się psuje w 80 procentach tych samochodów. Nie da się naprawić trzeba wymieniać szubę. …
Wrażenia
1,0
Silnik
Katastrofa. Po przekroczeniu 100 k trzeba się nastawić na bardzo drogie wymiany. Wtryskiwacze , pompa wysokiego ciśnienia paliwa , sensor nox , sondy lambda itp po prostu prawie wszystko się tam psuje a zamienniki nie działają i nikt nie chce ich wkładać w samochód. Trzeba części oryginalne. Dla przykładu jeden wtryskiwacz nowy oryginalny kosztuje 1800 złotych a trzeba ich kupić 6 …. Pompa paliwa około 5 tysięcy a zepsuje się napewno. Silnik niepewny. Nigdy nie wiesz czy pojedzie czy nie.
3,0
Skrzynia biegów
Słabiutka. Po 100 k już nie chodzi dobrze. Zaczynaja się problemy. Szarpanie , nie płynne zmienianie biegów itp … wymiana oleju 3500 złotych i nie ma gwarancji ze pomoże. Ewentualne inne naprawy są strasznie drogie i idą w tysiącach.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagminnie psuje się podgrzewanie tylnej szyby. Szyba do wymiany. Nie da się naprawić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Strasznie drogie naprawy. Dziesiątki tysięcy złotych wydane w 3 lata. Auto kupione za 80 tysięcy a w 3 lata włożyłem już w nie plus minus 30 k
3,0
Stosunek jakość/cena
Plastiki lubią trzeszczeć. Duża awaryjność , bardzo drogie naprawy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciagle się coś psuje.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze , sondy lambda , sensor nic , elementy zawieszenia to są rzeczy które się na pewno popsują jeśli kupisz ten samochód. Trzeba się nastawiać na ogromne wydatki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 523i 204KM 150kW
[l/100km]