Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna

Pawel Kosik, 3 lata temu
Silnik 523i 204KM 150kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 94 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 523i 204KM 150kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : Niskie spalanie
5,0
Całokształt
Oceniam na chłodno. Jeżdżę od roku i jestem bardzo zadowolony. Szczególnie z niskiego spalania. Jestem spokojnym kierowcą, nie kręcą mnie m performance, lubię miło podróżować. I to daje mi to BMW. Szukałem od dawna zadbanego modelu, mój jest od 1 właściciela i sprawuje się idealnie. Przez rok zrobiłem 20 tyś km i zero problemów. Z tym, że jeżdżę albo na paliwie premium albo na zwykłym i dolewam ulepszacz. Chcę tym autem jeździć do końca jego lub mojego życia i jakościowe paliwo ma bardzo duże znaczenie przy wydłużeniu żywotności tego konkretnego silnika. Suma summarum, pięknie narysowany sedan dający radość z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rzędowa szóstka robi robotę. Średnie spalanie z ostatniego roku to 8.8 l/100km. Jazda 60% trasa do 140km/h i 40% miasto. Zaznaczam, że podczas jazdy agresywnej spalanie wzrasta o 100%. Jeżdżę na paliwach Shell lub BP. Kiedyś zatankowałem verwę i mi silnik nierówno pracował do czasu ponownego zatankowania. Może przypadek może nie, nie wiem.
5,0
Skrzynia biegów
Płynna, fajna, ośmiobiegowa. Na zimno troszkę szarpnie przy zmianie z 1 na 2 ale ZFy tak mają. Nawet nowa Toyota Supra też tak ma. Po rozgrzaniu ok. W trybie sport daje sporo frajdy z jazdy.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się idealnie. Cicho pokonuje poprzeczne nierówności w przeciwieństwie to nowej firmowej E-klasy, którą jeździłem przed BMW. Nie mam przełącznika trybów komfortu jazdy, standardowe zawieszenie.
5,0
Karoseria
Moim zdaniem najładniejszy sedan ostatnich dekad. Ponadczasowy, dostojny wygląd. Wersja SE. Ekstremalnie sztywna konstrukcja. Żadnych trzasków przy gwałtownych skrętach/manewrach.
Komfort
4,0
Widoczność
Daję 4 tylko ze względu na widok do tyłu. Są czujniki ale brak kamery, to dlatego. Poza tym ok. Słupki A nie są masywne, a te moim zdaniem są najważniejsze.
5,0
Ergonomia
Od BMW każdy powinien się uczyć. Wszystko w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik rozgrzewa się bardzo wolno ale klima bierze na maxa ciepło z silnika w zimne dni żeby jak najszybciej rozgrzać wnętrze. I co najważniejsze, robi to łagodnie i cicho.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby mają miejsca pod dostatkiem. Tutaj E klasa jest jednak ciut lepsza. Dla mnie jednak ważna jest przestrzeń i komfort kierowcy i tu daję 5*. Ważny jest fakt, że podłokietnik między siedzeniami i ten w drzwiach są na tym samym poziomie. Detal, ale ma ogromne znaczenie podczas długich podróży.
5,0
Wyciszenie
Dużo ciszej niż w E klasie z 2019 roku. Serio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma 5 gwiazdek bo żeby auto służyło trzeba używać oryginalnych części lub dobrych zamienników, a te nie są tanie. Ale nie ma tragedii. Średnia ta sama w porównaniu z A6 czy E.
5,0
Stosunek jakość/cena
Te auta są drogie w zakupie, ale oddają Ci wiele więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawias półki mi pękł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 523i 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna