Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting

Larry, 4 lata temu
Silnik 520d 190KM 140kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nie było zaskoczeń, samochód po prostu spełnił moje oczekiwania.
5,0
Całokształt
Choć zaznaczyłem, że nie wybrałbym tego samochodu drugi raz, to zrobiłem to tylko dlatego, że zwyczajnie mi się znudził. Miałem sporą zagwozdkę co tutaj dać, ale myślę, że skłamałbym dając mniej niż pięć gwiazdek - samochodem jeździło mi się bardzo dobrze, nawet 4-cylindrowy diesel chyba aż tak mi nie przeszkadzał, bo mimo zarzekania się, że następnym razem wezmę auto z benzyną lub dieslem R6, finalnie skończyło się na kolejnym aucie z wysokoprężnym R4, tym razem BMW X5. O poszczególnych zaletach i wadach napiszę w odpowiednich sekcjach, jednak jedno muszę od razu podkreślić - tanio nie jest, nawet poza ASO.
Wrażenia
4,0
Silnik
Myślę, że najlepszym określeniem będzie tutaj „wystarczający”, samochód z tym silnikiem nie jest rakietą, ale wystarczy do dość dynamicznej jazdy, wyraźnej zadyszki dostaje dopiero powyżej 200 km/h. Jak na czterocylindrowego diesla całkiem kulturalnie pracuje. 4 gwiazdki, bo nie ma tu mowy o zapasie mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Niby to ZF 8HP, ale jej czas reakcji w trybie comfort nie jest tak szybki jakbym tego oczekiwał, oprócz tego skrzynia pracuje trochę za twardo jak na mój gust. Mimo wszystko w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań jest co najmniej dobrze, stąd 4 gwiazdki.
4,0
Układ jezdny
Samochód ogólnie prowadzi się bardzo dobrze, ale wersja z xDrive’em trochę płuży przodem i ma koszmarny promień skrętu, za to w zamian oferuje doskonałą trakcję niezależnie od warunków. Rewelacyjny układ kierowniczy.
4,0
Karoseria
Jeśli chodzi o styl, to wersja z pakietem M chyba po prostu nie może się nie podobać, z kolei ceną za to jest szorowanie dołem zderzaka o co wyższe krawężniki
Komfort
3,0
Widoczność
Nie oszukujmy się, to sedan, tu po prostu z definicji nie ma z tym szału.
5,0
Ergonomia
Po prostu BMW, wszystko umieszczone dokładnie tam, gdzie bym tego szukał, do tego genialny xDrive. Konkurencja z tych samych lat nie ma w tej kwestii startu do BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na te gabaryty zewnętrzne jest po prostu ciasno, ilość miejsca we wnętrzu porównywalna raczej z większymi kompaktami.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę samochodu nie ma się do czego przyczepić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o bieżącą obsługę serwisową, to jest bardzo drogo, nawet poza ASO, przykładowo wymiana przednich hamulców w nieautoryzowanym serwisie w Warszawie to koszt na poziomie 2500 zł brutto, moim zdaniem to bardzo wysoka cena. Na plus spalanie, to ciężkie auto z automatem i napędem na cztery koła, a średnia z dystrybutora przez cały okres użytkowania to 8,32l/100 km, auto było użytkowane w ogromnej większości na drogach szybkiego ruchu z tempomatem ustawionym na 160 km/h, w jakichś 15% po mieście i drogach podmiejskich, 5-10% to zwykłe trasy. Przy płynnej jeździe w zakresie 100-130 km/h samochód spala
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód jako 3-letni za 100k netto, uważam, że był wart tej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata i 60k km użytkowania poza eksploatacyjnymi tematami musiałem wymienić tylko dwa drobiazgi - przegub na wale i czujnik ciśnienia doładowania, jak na złą sławę tego modelu naprawdę nie jest źle, choć z drugiej strony sprzedałem go przy przebiegu 125k km i większe problemy pewnie dopiero się zaczną.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata i 60k km użytkowania poza eksploatacyjnymi tematami musiałem wymienić tylko dwa drobiazgi - przegub na wale i czujnik ciśnienia doładowania, jak na złą sławę tego modelu naprawdę nie jest źle, choć z drugiej strony sprzedałem go przy przebiegu 125k km i większe problemy pewnie dopiero się zaczną.

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting