Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting

Andrzej, 5 lat temu
Silnik 520d 190KM 140kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,07
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Ogólnie rzecz biorąc BMW serii 5 to przede wszystkim fenomenalna stylistyka, wg. mnie po prostu wzór do naśladowania - ale o gustach się nie dyskutuje, więc przejdźmy do wrażeń z jazdy. W miarę cicho - chodź wydaje mi się, że poprzedniczka w tym względzie powinna być oceniona na 5+ - natomiast F - silna 4+ lub słaba 5- - jak kto woli, nie mniej jednak szum wiatru mi akurat przeszkadza, przy czym nie oceniam tych szumów z punktu widzenia użytkowania tylko mojego egzemplarza - ale kilku znajomych ma ten sam model z różnych roczników i za każdym razem ogólna ocena niezadowalająca - w porównaniu do E60/61. Jak już przyzwyczaimy się do "tych szumów opływającego wiatru" pora skupić się na innych mankamentach których jest dość sporo, a które opiszę w odpowiednich działach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tu wystawiam tylko 3 gwiazdki. Być może niektórzy uważają, że jest to torpeda - i w przypadku 2 litrowych jednostek może i tak jest - ale poprzednie moje auto to było BMW E61 z 3.0 d i dlatego też na obecna chwilę muszę powiedzieć, że w piątce powinny być jednak 3 litry. Jednostka 2 litrowa jest ekonomiczna, z przyzwoitymi - jak na tę pojemność osiągami - ale .... - no cóż - jeśli miałbym jeszcze raz wybierać kolejne BMW i dysponował odpowiednim zasobem w portfelu - to bez wahania 3,0 d. Więcej nic innego nie sklecę w temacie silnika, gdyż ciężko porównywać kolosalnie różne jednostki, które dzieli przepaść technologiczna, ale jednak przy 2.0 d - czegoś brakuje - o samej pracy jednostki nie wspominając.
5,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni biegów - to po prostu rewelacja. Jak zwykle ZF sprawuje się wyśmienicie. Należy jednak pamiętać o wymianie oleju zgodnie z zaleceniami producenta (i nie mówię tu o tym, co mówi BMW, tylko sam ZF), a mianowicie - pierwsza wymiana oleju na 100 tyś. km lub 5 lat, każda kolejna wymiana co 50 tyś. km. Natomiast - jak wspomniałem - skrzynia przerzuca biegi płynnie, odpowiednio dobiera przełożenia, czyli wszystko to - czego można oczekiwać od automatu. Kto raz spróbuje - nie będzie chciał powrotu do manuala.
4,0
Układ jezdny
Co do układu jezdnego - to moje osobiste odczucie wydaje się kierować ku modelowi E60/61, który miałem poprzednio, ale może dla tego - że tam miałem Active Stearing i jazda tamtym modelem była po prostu bajką. Tutaj - układ jezdny jak by został podebrany od Mercedesa E-klassy. Stał miękki, leniwy - jak nie BMW. Mimo, że niby nic mu nie b rakuje, auto prowadzi się nadal świetnie - ale czegoś mu brakuje. Oczywiście jest to moje subiektywne odczucie, które może zostało przeze mnie nad wymiar opisane - niemniej jednak - ja tak czuje. Dla tego tylko 4 gwiazdki.
5,0
Karoseria
No co do karoserii - to wg. mnie jest to finezja w czystej postaci. Jak dla mnie najpiękniejsza stylistyka w swojej klasie. Żaden Mercedes, żadne Audi - model F jest dla mnie królem.
Komfort
4,0
Widoczność
Co do komfortu - to widoczności nie mam zastrzeżeń, szyba czołowa pochylona pod prawidłowym kątem, fotele wygodne - chodź w obecnym egzemplarzu nie mam komfortów, nad czym bardzo ubolewam. W poprzednim aucie (E61) miałem Sportsize'y - to tam była bajka - tu tylko regulacja odcinka lędźwiowego - więc jest mały niedosyt, ale jest OK, można się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Jak w BMW. Jak ktoś jeździł jakimś egzemplarzem BMW wcześniejszym, nie będzie miał problemów z obsługą przyrządów na pokładzie. Wszystko pod ręką w podstawie - reszta iDrive do którego użytkownicy marki z pewnością się już przyzwyczaili.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do ogrzewania - bez zastrzeżeń, myślę że ze schłodzeniem wnętrza też nie będzie problemów, ale tę kwestię będzie można omówić dopiero po użytkowaniu pojazdu latem - więc pierwsze lato przed nami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co do przestrzeni - mam 188 cm wzrostu, więc gdy ustawię fotel pod siebie - to z tyłu raczej słabo. Żona jest zdecydowanie niższa i za nią spokojnie miejsca wystarczająco. W tak dużym aucie coś nie tak to zaplanowano. U znajomego w SuberB z tyłu można się ganiać. Ale znowu jakiejś specjalnej tragedii nie ma.
3,0
Wyciszenie
Jak już wcześniej pisałem - z wygłuszeniem coś poszło nie tak. Sam się zastanawiam jak to jest, że w e61 miałem o wiele ciszej - ostatnio doczytałem, że modele e60/61 mogły mieć podwójne okna - nie wiem czy takie były u mnie - ale z uwagi na mocną konfigurację to mogło b yć powodem takiej niesamowitej ciszy w porównaniu do F11 obecnaje - w której czegoś brakuje - niby cicho, ale szum wiatru przeszkadza. Opon nie słychać - założone Dunlopy 225/55R17 nowe o dobry sklasyfikowaniu na głośność, więc mi osobiście przeszkadza tylko szum wiatru dobiegający jak by z ramy drzwi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przecież to BMW. Czy nowe, czy używane - zawsze coś się dzieje. Mnie osobiście po prostu wk...wia aktywny tempomat i drgająca kierownica. O ile kierę można wyłączyć - o tyle radar ACC do cholerstwo jakich mało. Popada deszczyk - wyłącza się, wymyjesz samochód na myjni - wyłącza się. Jedziesz autostradą - tempomat załączony - z przodu hen hen gdzieś daleko pojawia się auto - ta menda już widzi i zaczyna hamować. Mówię Wam ludzie - z daleko od tego gówna. Zwykły tempomat i będzie bajka.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponieważ auto z rynku wtórnego - to już trochę tego się nazbierało, na początku był niedziałający tempomat - uszkodzony radar ACC - nowy 11800 na szczęście zakupiony został z demontażu za 1000,00 pln ale oczywiście trzeba go było przekodować pod Twój pojazd i jechać do ASO na kalibrację. I tu uwaga - Olszowiec - 1900 pln, w Inchscape zrobili za 700 - można - można. Dalej - po dwóch tygodniach od zakupu zaczęło huczeć łożysko koła przedniego lewego - do wymiany raze z całą piastą - koszt 1280 pln w ASO - ale za to przyszło ze wszystkimi nowymi śrubami do wahaczy, które trzeba było poodkręcać do wymiany - więc porównując do zamiennika za 700 pln, gdzie śrub brak - wydaje mi się - że jednak dla własnego bezpieczeństwa warto te parę stówek dołożyć. O czyszczeniu kolektora dolotowego chyba nie trzeba wspominać - sam producent zaleca czyszczenie co 100 tyś. km, więc u mnie już po zabiegu - na 130 tyś km czyszczony i było co czyścić. Chłodnicka EGR wymieniona na akcji serwisowej - więc tę kwestię można pominąć. I - podczas ostatniej wymiany oleju silnikowego i czyszczeniu dolotu okazało się, że szykuje się regeneracja turbiny, gdyż już ma delikatny luz na wirniku i zaczęła przepuszczać. Więc za 10 tyś. km przy wymianie oleju będzie regeneracja Turbo i na razie to z awarii to chyba tyle.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbosprężarka,

On - zużycie paliwa dla silnika 520d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting