Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting

Tomek, 7 lat temu
Silnik 518d 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 518d 150KM 110kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
BMW 518d to rewelacyjne auto do długich podróży a 8 stopniowy automat powoduje ze auto jest dynamiczne nawet przy mocy 150KM. Wrażenia jak w aucie elektrycznym - gdyby nie obrotomierz to nie wiedziałbym kiedy zmienia biegi . Wyciszenie powoduje ze trzeba się wsłuchać aby poczuć ze silnik pracuje . Przy prędkościach 180km/h można spokojnie rozmawiać i słuchać muzyki . W Polsce zalecam używać tempomat bo jak się człowiek zagada to nie wiadomo kiedy jest 190 na liczniku. Auto jedzie jak po szynach - nie jeździłem wcześniej autem z tak idealnie zestrojonym zawieszeniem. Elektronika daje rade napęd na tył nawet przy kiepskiej pogodzie radzi sobie super jedzie się pewnie i bez uślizgów. Jeśli ktoś lubi zabawę wyłączamy kontrole trakcji i wtedy jest frajda można tyłem pozamiatać . Średnie spalanie wg komputera wychodzi mi na poziomie 7,6 litra i trochę odbiega od danych katalogowych podawanych przez producenta . Możliwość wyboru 3 trybów jazdy eco- trochę muli ale jak pedał w podłodze to idzie ok normal-dla mnie najlepsza opcja i sport- trzyma na wysokich obrotach bardziej zrywny i czuły na naciśniecie pedału gazu. Deska rozdzielcza prosta i czytelna bez zbędnych gadżetów. Klimatyzacja cicha szybko nagrzewa i chłodzi . Nawigacja w Polsce porażka wgrana najnowsza mapa i brak nowych dróg np bypassu Łodzi , zachodnia Europa ok . Moim zdaniem BMW mogłoby sobie odpuścić i udostępnić możliwość korzystania z map wg uznania lub z telefonu . System audio w wersji podstawowej naprawdę dobrej jakości głęboki bass i czysty dźwięk możliwość odtwarzania z USB i bluetooth - nie odbiega jakością od Bose w Audi A6 czy Honda Accord life style . Mam problemy z kręgosłupem w odcinku lędźwiowym w BMW poradzili mi aby wziąć zwykły standardowy fotel z podparciem lędźwiowym i podgrzewaniem nie żaden sportowy czy komfortowy ? Wziąłem - z początku miałem wrażenie ze był nie za bardzo wygodny twardy i jakiś taki … - po tygodniu nie zamieniłbym go na żaden inny rewelacja zero problemów z kręgosłupem Ogólne polecam auto wszystkim którzy jeżdżą dużo i często długie trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
150KM to nie demon ale jak dla mnie zupełnie wystarczający zbiera się szybko jest dobrze wygłuszony prawie go nie słychać jak pracuje . Nie jest wysilony więc zakładam ze dłużej popracuje w końcu z tej samej jednostki wyciągają ponad 200KM z inną turbina
5,0
Skrzynia biegów
8 stopniowy automat BMW to mistrzostwo a zestrojony z nią motor sprawia wrażenie jazdy elektrykiem tylko obrotomierz i pomruk silnika daje nam znać że następuje zmiana biegu .
5,0
Układ jezdny
Auto jedzie jak po szynach - nie jeździłem wcześniej autem z tak idealnie zestrojonym zawieszeniem. Trzyma się drogi jak przyklejony . BMW to jednak auto z pazurem sportowym zawieszenie jest zarazem twarde ale również tak wybiera nierówności że siedząc w środku odczuwamy duży komfort i przyjemność jazdy . Trzeba przyznać ze jest również dobrze wyciszone nadkola pokryte jakąś tkaniną powodują ze opony toczą się z przyjemnym delikatnym szumem . Auto standardowo wyposażone w opony runflat – nie zauważyłem różnicy przy użytkowaniu za wyjątkiem wymiany na zimowe - w serwisie BMW chcieli 500pln za te usługę
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok dodatkowo są czujniki w prawo tył kiepsko szeroki słupek i zagłówek ograniczają widoczność , do tyłu na lusterkach ok bez lusterek nie za bardzo .
5,0
Ergonomia
Po niemiecku prostu bez wodotrysków wszystko czytelne na swoim miejscu . Do jojsticka trzeba się przyzwyczaić . Obsługa navi podczas jazdy nie polecam za bardzo absorbuje uwagę . Funkcje wyświetlacza czytelne i łatwe w obsłudze a jak ktoś ma kłopot to zawsze hotline jest gotowy do pomocy . Można APK-e sobie do telefonu zainstalować i mieć możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami . A jak już będziemy całkiem w czarnej d... to zawsze można nacisnąć sobie przycisk SOS opowiedzieć o swoim nieszczęściu i czekać na rozwiązanie naszego problemu – tego jeszcze nie testowałem – ale kusi mnie żeby sprawdzić czy działa :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się czego przyczepić jest cicho i komfortowo , dodatkowo jest fajny gadżet w nawiewie centralnym możemy zmienić sobie temp na ciepło lub zimno czyli jak chcemy sobie ogrzać szybko rączki albo odparować np. okularki to jest to super rozwiązanie . W pozycji środkowej działa wg ustawień na wyświetlaczu .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwsze wrażenie zwłaszcza jeśli ktoś wejdzie z jakiegoś japończyka to - jak tu ciasno - ale jak się pojeździ to okazuje się się ze miejsca jest naprawdę wystarczająco dużo mam 186cm i nie należę do osób niedożywionych a czuje się naprawdę komfortowo . Wrażenie ograniczenia miejsca robi tunel środkowy wraz z konsolą ale na koniec okazuje się że jest bardzo wygodny aby się tam oprzeć i to dla obu pasażerów – spróbujcie to zrobić w pasacie . Z tyłu miejsca jest sporo zwłaszcza ze kanapa jest głęboka i jest miejsce na nogi .
5,0
Wyciszenie
Tu się postarali auto jest bardzo bardzo dobrze wyciszone zarówno zawieszenie jak i komora silnika .Przy dużych prędkościach można swobodnie rozmawiać a w Polsce zalecam używać tempomat bo jak się człowiek zagada to nie wiadomo kiedy jest 190 na liczniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakładam ze przez 3 lata nie będzie wszystko jest w pakiecie wymiana oleju i serwis . Jedynie części eksploatacyjne jak klocki tarcze itp. ale nie miałem okazji jeszcze tego doświadczyć . Sprawdzałem koszt wymiany oleju jest OK bo wg kompa co 30kkm to lekka przesada moim zdaniem . Jedno co mnie rozwaliło to koszt przekładki opon na zimowe runflat 500pln :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 518d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 518d 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting