Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting
Tomek,
7 lat temu
Silnik 518d 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
9 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
BMW 518d to rewelacyjne auto do długich podróży a 8 stopniowy automat powoduje ze auto jest dynamiczne nawet przy mocy 150KM.
Wrażenia jak w aucie elektrycznym - gdyby nie obrotomierz to nie wiedziałbym kiedy zmienia biegi .
Wyciszenie powoduje ze trzeba się wsłuchać aby poczuć ze silnik pracuje .
Przy prędkościach 180km/h można spokojnie rozmawiać i słuchać muzyki .
W Polsce zalecam używać tempomat bo jak się człowiek zagada to nie wiadomo kiedy jest 190 na liczniku.
Auto jedzie jak po szynach - nie jeździłem wcześniej autem z tak idealnie zestrojonym zawieszeniem.
Elektronika daje rade napęd na tył nawet przy kiepskiej pogodzie radzi sobie super jedzie się pewnie i bez uślizgów.
Jeśli ktoś lubi zabawę wyłączamy kontrole trakcji i wtedy jest frajda można tyłem pozamiatać .
Średnie spalanie wg komputera wychodzi mi na poziomie 7,6 litra i trochę odbiega od danych katalogowych podawanych przez producenta .
Możliwość wyboru 3 trybów jazdy eco- trochę muli ale jak pedał w podłodze to idzie ok normal-dla mnie najlepsza opcja i sport- trzyma na wysokich obrotach bardziej zrywny i czuły na naciśniecie pedału gazu. Deska rozdzielcza prosta i czytelna bez zbędnych gadżetów.
Klimatyzacja cicha szybko nagrzewa i chłodzi . Nawigacja w Polsce porażka wgrana najnowsza mapa i brak nowych dróg np bypassu Łodzi , zachodnia Europa ok .
Moim zdaniem BMW mogłoby sobie odpuścić i udostępnić możliwość korzystania z map wg uznania lub z telefonu .
System audio w wersji podstawowej naprawdę dobrej jakości głęboki bass i czysty dźwięk możliwość odtwarzania z USB i bluetooth - nie odbiega jakością od Bose w Audi A6 czy Honda Accord life style .
Mam problemy z kręgosłupem w odcinku lędźwiowym w BMW poradzili mi aby wziąć zwykły standardowy fotel z podparciem lędźwiowym i podgrzewaniem nie żaden sportowy czy komfortowy ? Wziąłem - z początku miałem wrażenie ze był nie za bardzo wygodny twardy i jakiś taki … - po tygodniu nie zamieniłbym go na żaden inny rewelacja zero problemów z kręgosłupem
Ogólne polecam auto wszystkim którzy jeżdżą dużo i często długie trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
150KM to nie demon ale jak dla mnie zupełnie wystarczający zbiera się szybko jest dobrze wygłuszony prawie go nie słychać jak pracuje . Nie jest wysilony więc zakładam ze dłużej popracuje w końcu z tej samej jednostki wyciągają ponad 200KM z inną turbina
5,0
Skrzynia biegów
8 stopniowy automat BMW to mistrzostwo a zestrojony z nią motor sprawia wrażenie jazdy elektrykiem tylko obrotomierz i pomruk silnika daje nam znać że następuje zmiana biegu .
5,0
Układ jezdny
Auto jedzie jak po szynach - nie jeździłem wcześniej autem z tak idealnie zestrojonym zawieszeniem. Trzyma się drogi jak przyklejony . BMW to jednak auto z pazurem sportowym zawieszenie jest zarazem twarde ale również tak wybiera nierówności że siedząc w środku odczuwamy duży komfort i przyjemność jazdy . Trzeba przyznać ze jest również dobrze wyciszone nadkola pokryte jakąś tkaniną powodują ze opony toczą się z przyjemnym delikatnym szumem .
Auto standardowo wyposażone w opony runflat – nie zauważyłem różnicy przy użytkowaniu za wyjątkiem wymiany na zimowe - w serwisie BMW chcieli 500pln za te usługę
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok dodatkowo są czujniki w prawo tył kiepsko szeroki słupek i zagłówek ograniczają widoczność , do tyłu na lusterkach ok bez lusterek nie za bardzo .
5,0
Ergonomia
Po niemiecku prostu bez wodotrysków wszystko czytelne na swoim miejscu . Do jojsticka trzeba się przyzwyczaić . Obsługa navi podczas jazdy nie polecam za bardzo absorbuje uwagę .
Funkcje wyświetlacza czytelne i łatwe w obsłudze a jak ktoś ma kłopot to zawsze hotline jest gotowy do pomocy . Można APK-e sobie do telefonu zainstalować i mieć możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami . A jak już będziemy całkiem w czarnej d... to zawsze można nacisnąć sobie przycisk SOS opowiedzieć o swoim nieszczęściu i czekać na rozwiązanie naszego problemu – tego jeszcze nie testowałem – ale kusi mnie żeby sprawdzić czy działa :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się czego przyczepić jest cicho i komfortowo , dodatkowo jest fajny gadżet w nawiewie centralnym możemy zmienić sobie temp na ciepło lub zimno czyli jak chcemy sobie ogrzać szybko rączki albo odparować np. okularki to jest to super rozwiązanie . W pozycji środkowej działa wg ustawień na wyświetlaczu .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pierwsze wrażenie zwłaszcza jeśli ktoś wejdzie z jakiegoś japończyka to - jak tu ciasno - ale jak się pojeździ to okazuje się się ze miejsca jest naprawdę wystarczająco dużo mam 186cm i nie należę do osób niedożywionych a czuje się naprawdę komfortowo . Wrażenie ograniczenia miejsca robi tunel środkowy wraz z konsolą ale na koniec okazuje się że jest bardzo wygodny aby się tam oprzeć i to dla obu pasażerów – spróbujcie to zrobić w pasacie . Z tyłu miejsca jest sporo zwłaszcza ze kanapa jest głęboka i jest miejsce na nogi .
5,0
Wyciszenie
Tu się postarali auto jest bardzo bardzo dobrze wyciszone zarówno zawieszenie jak i komora silnika .Przy dużych prędkościach można swobodnie rozmawiać a w Polsce zalecam używać tempomat bo jak się człowiek zagada to nie wiadomo kiedy jest 190 na liczniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zakładam ze przez 3 lata nie będzie wszystko jest w pakiecie wymiana oleju i serwis . Jedynie części eksploatacyjne jak klocki tarcze itp. ale nie miałem okazji jeszcze tego doświadczyć .
Sprawdzałem koszt wymiany oleju jest OK bo wg kompa co 30kkm to lekka przesada moim zdaniem . Jedno co mnie rozwaliło to koszt przekładki opon na zimowe runflat 500pln :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 518d 150KM 110kW
[l/100km]