Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo

foreks, 9 lat temu
Silnik 550i 407KM 299kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 83 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo 550i 407KM 299kW od 2010 - Oceń swoje auto
3,00
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ladne auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik jednorazowy.
3,0
Całokształt
Bezsensowene auto - zaprojektowane na USA i Dubai, a nie Europe. Zdaje sie wielkie, ale rozmiar ma Saaba 9-5 sprzed 15 lat tylko. W srodku przecietnie miejsca - zreszta jak w kazdym BMW, a potrzebuje go, bo jestem duzym facetem. Bagaznik maly, na trasy nie nadaje sie, bo trzeba tankowac co 1,5h na autostradzie, po miescie to katowanie takiego auta. Naprawde za 400k zlotych mozna miec 3 bardziej sensowne auta. To moje sluzbowe auto, wiec moge sobie pozwolic na szczerosc - rozwiewam watpliwosci, dlaczego narzekam. Najgorsze jest spalanie - ten silnik jest bez sensu. Jak w 2012 r. auto moze palic 24l w miescie jezdzac bardzo oszczednie? A w trasie z predkoscia autostradowa 18l? BMW obiecuje 13l w miescie, 9 w trasie hahahahaha. Inni uzytkownicy pisza 16 i 12 - bullshit. Jestem mistrzem swiata w jezdzie na odleglosci na 1 kropli paliwa i nie potrafie zejsc ponizej 23l w niezakorkowanym miescie. Dla porowniania mozna miec 300KM GT 35d i wiekszy moment i auto pali 12l ropy - 2x mniej. 550i to silnik dla debili - pali jak M5 a auto nie jest zbyt szybkie. Tylko diesel tu brac mozna.
Wrażenia
2,0
Silnik
V8 biturbo, a pracuje jak nowoczesna dwulitrowka. Auto startuje spod swiatel i rozpedza te 2300kg, ale szalu naprawde nie ma. Do 250km/h rozpedza sie bez zadyszki, ale ile razy czlowiek jezdzi powyzej 200km/h? Silnika w ogole nie slychac - sorry, ale gdy jade V8 to wypadaloby posluchac melodii spod maski, ale BMW uznalo, ze liczy sie komfort. Tylko komfort zagluszaja wentylatory, klima i wiele innych rzeczy, ktore zagluszaja cisze. Innymi slowy jest silnik, jedzie, odpycha auto, ale po co jest taki wielki i dlaczego tyle potrzebuje paliwa? - o tym za chwile.
4,0
Skrzynia biegów
Mialem 320i z tym 8-biegowym automatem i tam robila robote - prawie 200KM palilo srednio 9-10l naprawde szybkiej jazdy, biegi zmienialo bezszelestnie i szybko. Tu start spod swiatel to lag sekundowy - skrzynia mysli. Nawet w trybie sport gaz do dechy i skrzynia raczej baczy, zeby nie szarpalo, niz zeby redukowac. Do spokojnej jazdy moze pasuje, ale kto kupuje 400KM dla spokoju?
5,0
Układ jezdny
Jak kazde BMW - idealnie sie prowadzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Male lusterka, z tyle szybka wielkosci okienka do piwnicy, a ja nie ufam kamerom i czujnikom. Nic szczegolnego.
3,0
Ergonomia
Za duzo przyciskow, wiele funkcji komputera zbytecznych, nawigacji nie uzywam, bo w tel. szybciej wpisze dane. Masaze gdzies schowane z przodu drzwi, do wentylacji parenascie klawiszy etc. Za duzo tego. Najgorsze, ze nie widze na desce rozdzielczej tego, jakiej stacji slucham, jaka wybieram, a samo zapisywanie stacji tylko w trybie recznym - zenujace. Nie widac numeru biegu, na ktorym jade w trybie auto - a chcialbym wiedziec. Nie ma funkcji chwilowego spalania - idiotyzm, a szukalem ze specjalista w salonie BMW. Duzo tego.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na AC dmucha wspaniale, bez klimy auto ciagle grzeje. Silnik tak sie grzeje pod maska, ze na wiosne auto pompuje temp. do srodka, ktore parzy. Zimny silnik po nocy? Znowu wtlacza cieple do srodka, nie wiem skad. W aucie jest ciagle duszno, filtry latwo namakaja podczas deszczu, wszystko paruje pozniej 5mins. Moze cos zle robie, ale w aucie idzie sie bez klimy ugotowac, a powietrze z szyberdachu nawet przez chwile nie wpada gdzies do auta. Ale najgorsze ze jesli uchylic okno (no na papierosa) to fan powietrza urywa glowe, wlosy, ucho.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tylu chwilowo jest fajnie, ale nie na tyle, zeby nogi polozyc w poprzek - srodkowy tunel i podlokietnik jest twardy i wystaja tam zatrzaski pasow bezpieczenstwa. Z przodu jest ok, ale sorry, tak samo ok bylo w Volvo V70 15 lat temu. Nic szczegolnego dla duzego faceta.
3,0
Wyciszenie
Silnika nie slychac, turbin tez nie, wydechu nie slychac, za to wentylator slychac.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci wiadomo, ze musza duzo kosztowac, ale mozna kupic pakiet serwisowy. Ale naprawa dyfra za 20k to chyba przegiecie? Silnik do wymiany po 80k km, bral 2l oleju na 1000km.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto z 500k, a czuje sie jak w aucie za 150 moze. Tanie plastiki, skrzypia jak je dociskac, tandetne rolety z papieru chyba, nawet lewarek plasikowy Plastik sie rysuje latwo etc - sorry, ale Skoda w wersji ze skora nie wyglada duzo gorzej, a Skoda jest 5x tansza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest pakiet, wiec nie dbam o to.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik na 70k do wymiany na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 550i 407KM 299kW [l/100km]

Średnie zużycie
19,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
24,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
16,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 5 F10-F11 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo